Из техничких разлога садржај читалишта можете пратити искључиво на латиници.

Računari u zabavi i razonodi{/xa

Istorija video igrara počinje u ranim 1950-im, kada su akademski kompjuterski naučnici počeli da dizajniraju proste igre i simulacije u okviru njihovog istraživanja. Video igranje je postalo popularno 1970-ih i 1980-ih, kada su se pojavile video arkadne igre i konzole za igranje koje su koristile džoistike, dugmiće i druge kontrolere. Takođe se pojavila grafika na kompjuterskim ekranima i kućne kompjuterske igre. 1980-ih video igranje je postalo popularni oblik zabave u vecini delova sveta. 

Опширније...

Računari i rad od kuće

Tokom proslih godina, sve veći broj IT kompanija dozvoljava zaposlenima rad od kuće. Veliki napredak u tehnologiji, pocev od interneta, e-maila, programa za online konferencije i razgovore, doprinosi razvoju rada od kuće. Takodje, sve više i više profesionalaca želi da održi balans izmedju poslovnog i privatnog života, što vodi do rada od kuće kao idealno rešenje. Ipak, rad od kuće je mač sa dve oštrice i ne može se svako snaći u njemu i prilagoditi. Kroz ovaj rad, želim da vam predstavim prednosti i mane koje dolaze sa radom od kuće, kao i trenutno stanje rada od kuće u Srbiji i svetu.

Опширније...

IT i telekomunikacije – istorija, pregled i dalji razvoj

Istorija ljudske komunikacije

Smatra se da su ljudi počeli da govore oko 500.000 godina pre nove ere. Prve naznake komunikacije simbolima među ljudima datiraju oko 30.000 godina pre nove ere. Naredni veliki korak u pisanju jesu petroglifi koji su predstavljali crteže uklesane u stenima. Oko 9000 godina pre nove ere pojavljuju se takozvani piktogrami, koje bismo najlakše opisali kao stripove sa petroglifima. Smatra se da najraniji sistem pisanja potiče negde oko kraja četvrtog milenijuma pre nove ere sa početkom bronzanog doba. Neki istoričari tvrde da je kinesko pismo još starije i da datira od oko 6000 godina pre nove ere.

Опширније...

Automatizacija kancelarijskog poslovanja

Kancelarijsko poslovanje u opštem smislu obuhvata: primanje, otvaranje, pregledanje i raspoređivanje pošte, zavođenje akata, njihovo združivanje, dostavljanje u rad, otpremanje pošte, razvođenje, klasifikaciju i arhiviranje. Osim navedenih, tu su i poslovi vezani za prijem stranaka, upotrebu telefona, organizacije dežurstva, korišćenje radnih prostorija itd.

Опширније...

10 IT poslova koje poslodavci najteže popunjavaju

Vratolomna brzina tehnoloških inovacija u eri digitalnih transformacija otežava kompanijama da pronađu i zadrže talente sa pravilnom kombinacijom vrhunskih veština i iskustva. Ali još se teže pronalaze kandidati sa veštinom dobre komunikacije i potencijalom za rukovođenje u skladu sa njihovim tehničkim znanjem, kaže Matt Sigelman, direktor firme za analizu tržišta rada Burning Glass. "U informacionoj tehnologiji, većina ljudi na srednjem ili višem nivou koji se mogu naći na tržištu stigla je tu gde se nalazi pre svega zahvaljujući svom tehničkom znanju, a ne na osnovu veština upravljanja i komunikacije. To znači da je određene uloge neverovatno teško popuniti, jer je za njih potrebno kako tehničko znanje i iskustvo specifično za domen i industriju, tako i veština rukovođenja. Kad god od kandidata tražite da vrši dve uloge -- u ovom slučaju, tehničku i upravljačku -- vi u suštini otežavate popunjavanje tih uloga pošto ponuda odgovarajućih kandidata bude sve manja," kaže Sigelman. Ovde, na osnovu istraživanja firme Burning Glass na više od 40.000 veb sajtova sa ponudom poslova od avgusta 2015 do septembra 2016, u redosledu broja dana potrebnih da se uloga popuni, navodi se deset IT poslova koji se najteže popunjavaju.

Опширније...