Робот асистент студентима?

Ови дипломирани студени нису имали појма да је њихов асистент био робот. На Интернету, "нико не зна да си пас" (тј. ружан као пас), како гласи стара изрека, а данас се исто може рец́и за роботе. Већ постоје роботи за заказивање који се практично не разликују од људи, а недавно су студенти на Институту технологије у Џорџији сазнали да је "Џил Вотсон" - асистенткиња на коју су се ослањали током целог семестра - била, у ствари, вештачки интелигентна. Професор Ashok Goel каже: "Један од главних разлога што многи студенти напуштају студије је да не добијају довољно наставне подршке. Направили смо Џил као начин да се обезбеде бржи одговори и повратне информације."

Његов предмет је обавезан у програму технологије у Џорџији за онлајн мастер из компјутерских наука, и увек привлачи много питања од студената. На понуди је сваког семестра, и сваки пут, од приближно 300 уписаних студената потекне око 10.000 порука у форумима тог курса, процењује Goel. Та количина је често превазилазила могућности Goela и његових осам асистента, па су овог пута додали и деветог: Џил.

Џил је виртуелни асистент, и - као што јој и само име каже - имплементирана је на IBM платформи Votson. Goel и његов тим дипломираних студената је почео да прави Џил прошле године, укључујући и њену обуку на основу приближно 40.000 питања која су била постављена у класи, од кад је први пут понуђена у јесен 2014. године. 

"Једна од тајни онлајн класа је да се број питања повећава ако имате више студената, али број различитих питања заправо не расте", рекао је Goel . "Студенти углавном изнова и изнова постављају иста питања."

"У почетку њени одговори нису били довољно добри јер би се заглавила на кључним речима, а није препознавала контекст", рекао је Lalith Polepeddi, један од дипломираних студената који је учествовао у развоју виртуелног асистента. Њени одговори су ишли у форум који није био видљив студентима. Живи асистенти би вратили њене успешне одговоре студентима, али до краја марта, Џил више није била потребна никаква помоћ.

Кад су студенти сазнали да су били у комуникацији са роботом, неки су организовали форум за учење о новим открићима, а други су покренули пројекат отвореног кода да га сами направе.

Следећег семестра, Џил ће се вратити са новим именом и новим циљем: да до краја године одговори на 40 одсто свих питања.

Извор: IT WORLD