Акције компаније „Фејсбук“ пале за више од 20 процената

Резултат на тржишту папира од вредности обележио је један од ретких неуспешних дана за инвеститоре компаније која је годинама пркосила очекивањима аналитичара. После скандала и превирања, компанија се примирила, али база њених корисника наставила је да се проширује, а новац од оглашавања је непрекидно подизао вредност њених акција на берзи. У среду се све то срушило. Вредност акција компаније пала је за више од 20 процената после затварања берзе пошто је друштвена мрежа напоменула да ће се њена зарада смањивати у наредним годинама јер је одлучила да промени поступак пословања у вези са оглашавањем. Компанија је објавила да се њена база корисника у Европи смањила због увођења нових закона о заштити приватности, што се скоро никад није десило у историји постојања друштвене мреже у било ком делу света.

Резултат на тржишту папира од вредности обележио је један од ретких неуспешних дана за инвеститоре компаније која је годинама пркосила очекивањима аналитичара у вези са растом зараде иако је постојала забринутост због дугорочног утицаја скандала повезаног са нарушавањем приватности.
У среду је вредност акција компаније „Фејсбук“ пала за 20,4% после затварања берзе и достигла је ниво на коме је била кад је уплетена у скандал са заштитом података који су завршили у рукама политичке консултантске компаније „Кембриџ аналитика“.

Вртоглави пад је однео више од 120 милијарди долара тржиште вредности компаније.

Једина светла тачка се појавила у облику нове метрике коју нам је представила друштвена мрежа, а то је „велика породица“ од 2,5 милијарди чланова. Компанија је изјавила да број чланова породице указује на то колико људи користи све њене апликације, укључујући и оне најважније као што Мессенгер, WхатсАпп и Инстаграм.

Шеф финансијског одсека компаније Дејвид Венер рекао је финансијским аналитичарима у конференцијском разговору да ће њихова оперативна маргина, која представља кључну меру профита, тежити да достигне ниво од око 35% током следећих неколико година, што је мање од 44% колико је износила у кварталу који је завршен 30. јуна.

Изненађени упозорењем, аналитичари су приморали Венера да наведе разлоге за смањење оперативне маргине, а он је навео курсну листу и увођење нових производа оглашавања као што је својство „прича“ на Фејсбуку и Инстаграму.

Друштвена мрежа је претрпела и врло ретко виђено смањење броја дневних корисника у неким деловима света, у овом случају, у Европи. Од 282 милиона у марту, база се крајем јула смањила на 279 милиона. Венер тврди да је смањење броја корисника првенствено последица увођења Опште уредбе о заштити података о личности (ГДПР) која је ступила на снагу у мају ове године.

Рачунарски факултет Рачунарски факултет 011-33-48-079