Дизајнери у „Мајкрософту“ заједно раде на будућем изгледу својих производа

Компанија је променила приступ дизајну. Нове иконице Office пакета, које су откривене ове недеље, представљају тек почетак много већег „великог спремања“ које се одвија унутар компаније. Иконице у оперативном систему Windows такође ће претрпети одређене промене, али још већа промена се огледа у сарадњи тимова који се баве трима великим производима компаније, а то су Windows, Office и Сурфаце. Дакле, присуствујемо удруживању различитих одсека у „Мајкрософту“ у тежњи да се производи модернизују. Водећи дизајнери компаније – Фридман за Office, Алберт Шум за Windows и Ралф Грене за Сурфаце – сада раде заједно. Функционишу као интерни тим отвореног кода, односно, отворено деле своја достигнућа на пољу дизајна, критички се односе према различитим одлукама и заједно долазе до правих решења. Схватили су да је најбољи метод за развој њиховог дизајнерског система Флуент да га интерно учине отвореним јер тако добијају најбоље резултате у областима којима се бави сваки појединачни тим.

Компанија је током последње деценије била усредсређена на дизајн. Зуне, Медија центар, телефони са Windows оперативним системом и Windows 8 садржавали су принципе дизајна који су коначно постали језик дизајна Метро 2003. године. То је био стратешки приступ дизајну који се ослањао на садржај и топографију. Савршено је радио на телефонима, а на персоналним рачунарима се појавио у облику оперативног система Windows 8. Представљао је „јуриш“ према рачунарству на екранима осетљивим на додир, што је за многе кориснике персоналних рачунара био мало превелики корак. Компанија се потпуно удаљила од свог дизајнерског језика кад је представила Windows 10 и кад је објавила „смрт“ телефона под Windows оперативним системом.

Током протеклих годину дана, компанија је представила Флуент дизајн. За разлику од Метроа, Флуент обухвата много суптилније промене у изгледу и усредсређује се на анимације и ефекте замагљивања. Флуент се први пут појавио у оперативном систему Windows 10, али почињемо да уочавамо примену његових принципа у Office пакету и веб сервисима компаније. У „Мајкрософту“ кажу да ће увођење Флуента више личити на „путовање“ него на „јурњаву“ као што је био случај са Метроом у Windows-у 8. То смо могли и да уочимо у последњих годину дана док се изглед „десетке“ полако мењао под утицајем Флуента.

Дизајн је одувек био најважнији део многих компанијиних производа, али никада до сада није се могла осетити потпуна сарадња између различитих одсека, односно тимова. У компанији наглашавају да ће се ускоро видети повољни резултати такве сарадња и то посебно по променама до којих ће доћи у трима поменутим производима.

„Мајкрософт“ се врло пажљиво креће са Флуент дизајном и не покушава да га „натрпа“ у све истовремено. Фридман је био у центру свих амбициознијих производа, почевши од СПОТ сатова из 2004. године, ултра-мобилних персоналних рачунара, КИН телефона и уређаја Цоуриер који никад није пуштен у продају. Искуства које је компанија стекла преко свих тих неуспелих производа очигледно су је научила шта треба да избегне и како треба да поступа, што нам изглед нових иконица у Office пакету то и доказује.

Фридман каже да је немогуће све променити у исто време. Пошто Интерно тесно сарађују, дизајнери Office пакета добро знају шта следи у оперативном систему Windows 10 и обрнуто. После нестанка мобилних телефона под Windows оперативним системом, компанија нема мобилну хардверску и софтверску платформу. Због тога јој је тешко да утиче на остале мобилне платформе као што је то радила са Метроом. Ипак, постигла је известан успех са мобилном апликацијом Оутлоок коју користи више од 100 милиона људи и која има одличне оцене у продавници апликација. Данас добија нови изглед у оквиру целокупне промене дизајна.

Та мобилна апликација представља одличан пример посвећености детаљима, што је компанији годинама недостајало, а лепо је чути да најбољи дизајнери у компанији од данас раде заједно на будућем развоју хардвера и софтвера.

Рачунарски факултет Рачунарски факултет 011-33-48-079