Бела кућа почиње да уводи ред у друштвене мреже

Извештаји наводе да је Бела кућа припремила одредбу према којој ће за надзор друштвених мрежа бити задужена Федерална комисија за комуникације.
Бела кућа разматра увођење одредбе којом ће се проширити обим свог напада на поступке и процедуре које користе компаније друштвених мрежа. Већ је припремила извршну одредбу под називом Заштита Американаца од цензуре на мрежи, којом ће Федералној комисији за комуникације добити увид у то како компаније као што су „Фејсбук“, „Твитер“ и њима сличне надзиру у управљају својим друштвеним мрежама. Према одредби, која још није објављена и подложна је променама и допунама, Федерална комисија за комуникације добиће задатак да развије нове регулативе које ће одредити када и како компаније друштвених мрежа филтрирају објаве, видео-записе и чланке на својим платформама.

Према нацрту одредбе, Федерална трговинска комисија узеће у обзир те нове регулативе док буде истраживала или подносила тужбе против технолошких компанија, наводи се у извештају медијске куће CNN. Цензура коју спроводе друштвене мреже је стална тема разговора које воде председник Трамп и његова администрација. У мају је Бела кућа поставила сајт са упитником који корисници треба да попуне ако имају доказе о цензури коју спроводе друштвене мреже и систематским предрасудама против конзервативних медија.

У извршној одредби, Бела кућа наводи да је добила 15.000 притужби због цензурисања на технолошким платформама. Одредба, такође, подстиче кориснике да поделе жалбе са Федералном трговинском комисијом. Одредба ће једним делом захтевати од Федералне трговинске комисије да отвори јавну базу притужби и координира рад са Федералном комисијом за комуникације у спровођењу истраживања поступака које користе технолошке компаније у одржавању својих платформи – и да ли је тај процес политички усклађен.

Према предложеном правилу, свака компанија чија месечна база корисника премашује једну осмину америчке популације мораће да прође надзорни процес регулаторних агенција. Попис компанија које ће бити под лупом нове регулативе обухватиће „Фејсбук“, „Гугл“, „Инстаграм“, „Твитер“, „Снап“ и „Пинтерест“. Једно од најважнијих питања је и колико су компаније заштићене Законом о достојанственој комуникацији који је био део Закона о телекомуникацијама из 1996. године. Компаније друштвених мрежа користе тај закон да би се заштитиле од одговорности за објаве, видео-садржаје и чланке које постављају појединачни корисници или треће стране.

Трампова администрација није једина политичка струја у Вашингтону која се усредсредила на законе који штите компаније друштвених мрежа од законске одговорности. Ненси Пелоси је, раније ове године, критиковала технолошке компаније у интервјуу који је дала електронским медијима. Критика може да се чује са разних страна политичке елите, али сви највећу пажњу посвећују Члану 230 поменутог закона као и како би компаније могле да искористе ставове из тог члана. Извршна одредба Беле куће тражиће од Федералне комисије за комуникације да одузме имунитет свим компанијама друштвених мрежа ако уклоне или ограниче ширење објава без претходног обавештавања корисника или треће стране који су поставили садржај. Имунитет ће изгубити и ако се утврди да таква одлука компаније нарушава здраву конкуренцију или је непоштена.

Рачунарски факултет Рачунарски факултет 011-33-48-079