Сада можете да користите Инстаграм да бисте ћаскали са пријатељима који користе апликацију Messenger

Компанија „Фејсбук“ је почела да интегрише своје Инстаграм и Messenger апликације и тако омогућила корисницима услуга да међусобно непосредно комуницирају. „Фејсбук“ је у среду почела да омогућава људима да користе апликацију за размену фотографија Инстаграм и апликацију за размену порука Messenger, како би комуницирали једни с другима, као део планиране интеграције главних апликација за размену порука на друштвеној мрежи. Уз промене које се уводе, људима који користе Инстаграм биће омогућено да сада шаљу фотографије, видео или текстуалне поруке онима који користе Messenger и обрнуто. Две апликације су радиле одвојено, без директне комуникације између њих. Компанија је рекла да ће Инстаграм апликацији, такође, додати отприлике 10 функција које су раније биле резервисане само за Messenger, као што је заједничко прегледање видео-записа, размена краткотрајних порука и „селфи налепнице“.
Марк Закерберг, извршни директор компаније „Фејсбук“, објавио је прошле године да планира да повеже три апликације компаније за размену порука, Messenger, Инстаграм и WхатсАпп, напомињући да све више људи приватно комуницира на мрежи. У односу на ране дане Фејсбука, то представља значајну промену, јер су корисници некад јавно постављали објаве на своје дигиталне „зидове“.

„У суштини, омогућавамо људима да раде нешто што сви желе да раде у различитим апликацијама“, рекао је Стан Чудновски, потпредседник апликације Messenger у „Фејсбуку“. Дневно се преко „Фејсбукове“ породице апликација пошаље више од 100 милијарди порука, рекао је господин Чудновски. То далеко премашује отприлике 24 милијарде текстуалних порука које су се свакодневно размењивале преко мобилних оператера 2015. године кад је такав начин размене порука био најпопуларнији. Законодавци и правне службе изразили су забринутост због тога што сматрају да је Закербергов план интеграције апликација део стратегије која би требало да спречи власти да распарчају „Фејсбук“. Компанија је под интензивним надзором антимонополске комисије, посебно због тога што је током година мање конкуренте једноставно покуповала и тако неутралисала опасност од конкуренције. Прошлог месеца, господин Закерберг је под заклетвом одговарао на питања у оквиру истраге Федералне комисије за трговину, а у вези са кршењем антимонополских закона.

Могућности за размену порука су многобројне. Велики део света је подељен према платформама за размену порука, а регионални актери теже да доминирају. На пример, јапанска апликација Лине је најпопуларнија услуга у земљи, док се WеЦхат, у власништву компаније „Тенцент“, највише користи у Кини. Међутим, у Сједињеним Државама то није случај. Американци углавном имају три или више апликација за размену порука на својим паметним телефонима, рекао је господин Чудновски, позивајући се на резултате истраживања које је спровела компанија. Један од три корисника у Америци, такође, губи нит тока разговора у апликацијама које користи.

Интегрисање апликација Инстаграм, Messenger и, евентуално, WхатсАпп – што је теже због начина на који функционише шифровање у оквиру услуге, рекао је господин Чудновски – такође ће помоћи „Фејсбуку“ да се одбрани од конкуренције. Компанија „Епл“ је један од највећих конкурената с обзиром на то да је њена апликација иМессаге инсталирана на сваком ајфону. Компанија „Гугл“ не одустаје у тој трци и непрестано усавршава РЦС стандард, а у сарадњи са мобилним оператерима. Не треба заборавити ни апликацију Сигнал, у којој су поруке које се размењују шифроване због чега је у последњих неколико година стекла велики број корисника. 

Као део процеса интеграције, 10 нових функција у Инстаграму – већи број боја и налепнице за поруке размењене у ћаскању, анимирани ефекти порука и многе друге – биће омогућене преко инфраструктуре апликације Messenger.
Компанија, такође, планира да представи услугу Wатцх Тогетхер, која омогућава људима да гледају видео-записе или филмове у апликацији Messenger док су у видео-позиву са пријатељима или породицом. Производ је сличан онима које су већ представиле различите медијске компаније, укључујући и онај који је компанија „Дизни“ представила у уторак у својој Disney+ апликацији за стриминг видео-садржаја. Фејсбук је од почетка пандемије корона вируса снажно подржавала групна видео-ћаскања. За сада ће интеграција Инстаграма и Messengerа бити поступно представљена људима у неколико земаља; компанија није прецизирала у којим. Корисници у тим земљама, дакле, више од две милијарде људи који користе апликације, моћи ће да одлуче да ли желе да користе нове интегрисане услуге.