Британци се више приклањају Јутјубу него телевизији

Платформа нуди разноврстан материјал који традиционални медији немају, каже Бен МакОвен Вилсон. Директор Јутјуба у Великој Британији рекао је да је његова платформа репрезентативнија за модерну Британију од емитера као што је BBC и додао да телевизијски канали заостају јер не пружају материјал који се директно односи на све делове земље. Видео-услуга у власништву компаније „Гугл“ на корак је од преузимања улоге доминантног медијског извора од BBC-ја за популацију од шеснаест до тридесет и четири године у Великој Британији, где просечни одрасли корисник интернета проведе 46 минута дневно гледајући садржај на Јутјубу. Све већа доминација платформе на британском медијском пољу натерала је владу да се усредсреди на анализу утицаја Јутјуба на традиционалне емитере, али и на питање да ли би требало да има сличне обавезе јавног сервиса као традиционални телевизијски канали.

Бен МакОвен Вилсон рекао је да је кључни део успеха његове платформе био тај што је публици понудила материјале који се баве „различитим расама, половима и регионалним разноликостима који једноставно нису доступни у традиционалним медијима“.
Истакао је Патрицију Брајт, која представља видео-садржаје који се баве лепотом и модом, као и наставника физичког васпитања Мета Морсија, који је напустио посао да би постао јутјубер са пуним радним временом и „сада зарађује више него што ћете ви или ја икада зарадити. Не знам да ли су традиционални медији било када желели да убаце некога као што је Мет у видео-снимке о фитнесу.“

Вилсон тврди да, док су традиционални британски телевизијски канали и даље у основи елитистички и лондонски оријентисани, његова веб-страница ствара глобалне звезде. Ту треба споменути Колина Фурзеа из Линколншира који се објављује научне видео-садржаје и добија део прихода од огласа који се објављују на платформи. Платформа Јутјуб сарађује са BBC-ом како би помогла емитеру да повећа своју разноликост на екрану и ван њега у вези са расним, географским и економским темама. Вилсон каже да се Јутјуб платформа у Великој Британији не може описати као канал који приказује само оно што је створено у креативној индустрији саме земље и тврди да корисници могу да виде садржај који им је иначе недоступан на било ком другом месту. Додаје и да платформа ствара оно што јавни сервиси не могу да пруже, а то је прилика за извоз. Каже да садржај који је постављен ван државе, а о Великој Британији је има84% прегледа, што значи да је успех платформе глобални и није ограничен само на острво.

За разлику од британских јавних сервиса – као што су BBC, ITV, Channel 4 и Channel 5 – Јутјуб нема законску обавезу да улаже у оригиналне вести. Платформа се, такође, годинама борила са оптужбама да њени алгоритми имају радикализујући утицај, као и да се ослободи репутације да је дом завере и пропагатор екстремистичког материјала. Прошле недеље је нови генерални директор BBC-ја Тим Дејви рекао на Офцом-овом панелу о будућности телевизије да се диви Јутјубу, али додао је да BBC неће моћи да обезбеди садржај који су створили корисници за сваку област интересовања, како то платформа ради. С друге стране, правила јавног сервиса су успостављена тако да буде универзалан, са свим траумама и стрепњама. Једна од редовних критика британских емитера упућена Јутјубу је њена (не)примереност за децу. BBC редовно наглашава своју посвећеност и напоре које улаже да би програм за децу био правилно осмишљен, што обухвата и психолошку примереност за различите узрасте. Дечији програм на Јутјубу припремају треће стране.

Вилсон на то одговара да веб-локација попуњава празнину због родитеља након што су многи канали у Великој Британији смањили улагања у оригинални британски дечији програм. Додаје да му је стало до британске телевизије, али да су платформе, као што су Јутјуб и Нетфликс унапредиле садржај кад су сви други почели да скраћују време емитовања. Ипак, слаже се да квалитет дечијег програма заиста није на нивоу канала са националном фреквенцијом. Према његовим речима, иако веб локација уклања десетине милиона видео-снимака годишње због кршења правила, приступ неукусном садржају који не крши правила своди се на то да се смањи број прегледа, односно корисника који би садржај погледали тако што дотерују алгоритам за препоручивање веб-локације, уместо потпуне забране.

Све се то дешава, како он каже, због тога што у Великој Британији постоји дуга традиција слободе говора. Зато не би смело да се претерује у уклањању садржаја јер би то значило да платформа жели да наметне одређене ставове и мишљења.
Ипак, биће уклоњен сваки садржај који крши било коју од смерница платформе о говору мржње, али, такође, чврсто се држе става да, иако поштују слободу говора у смислу омогућавања учитавања садржаја на платформу, смањиће приступ и могућност његовог прегледања.