Друштвене мреже се спремају за дан председничких избора

„Резултати можда нису коначни“, је упозорење које ће сервис Јутјуб додавати у претраживањима и видео-записима на дан избора. Сервис је у уторак објавио да ће додавати упозорења претраживањима и видео-записима на дан избора, што представља најновији потез компанија друштвених медија које се надмећу у томе која ће се успешније борити у сузбијању дезинформација. Јутјуб је у објави на блогу изјавио да ће поставити „информативни панел“ на врх резултата претраживања повезаних са изборима и испод видео-снимака који расправљају о изборима. На том панелу ће се налазити обавештење да „изборни резултати можда нису коначни“ и приказаће везу са Гугловом функцијом за приказивање изборних резултата која ће корисницима омогућити праћење избора у реалном времену. Резултате избора обезбедиће агенција Асошијетед прес. Компанија је у посебној објави на блогу написала да ће наставити да промовише „ауторитативне“ изворе вести – као што је CNN и Фокс њуз – за вести и информације везане за изборе. Додала је да ће њен систем препорука „такође наставити да ограничава ширење штетних дезинформација и граничног садржаја повезаних с изборима“.

Током последњих неколико месеци, компаније друштвених медија раде на сузбијању дезинформација о политичким догађајима, посебно у периоду до председничких избора 3. новембра. Прошлог месеца су и компаније „Гугл“ и „Фејсбук“ најавиле забрану оглашавања у вези са изборима. „Гугл“, матична компанија сервиса Јутјуб, рекла је да ће забранити оглашавање везано за изборе после затварања свих биралишта 3. новембра у трајању од најмање једне недеље. У међувремену, „Фејсбук“ је престала да објављује политичке огласе све до изборног дана. Такође, планира да означи објаве кандидата који би прерано могао да прогласи победу следећег уторка. Друштвена мрежа Твитер је у понедељак рекла да ће постављати поруке на почетак обавештења која стижу корисницима у којима ће превентивно разобличавати уобичајене дезинформације о изборима, посебно о сигурности и тачности гласања путем поште. Почетком овог месеца, друштвена мрежа је објавила низ ажурирања поступака којим би се супротставила ширењу дезинформација у вези са изборима.

Наиме, како се приближавамо америчким председничким изборима које су обележили корона вирус и одговарајуће повећање броја гласачких листића који се шаљу путем поште, Твитер, као гигант друштвених медија који подстиче кориснике да „виде шта се тренутно догађа у свету“, заузима другачији приступ. У понедељак је Твитер започео кампању размене порука чији је циљ да информише своје кориснике да би коначни изборни резултати могли мало дуже да се чекају – и да не треба нужно веровати раним тврдњама о победи. У суштини, друштвена мрежа је одлучила да се на време припреми за вероватно потпуно хаотични постизборни период. Кампања се, бар од сада, фокусира на две теме везане за изборе које ће вероватно бити преплављене дезинформацијама: претходно поменуто време проглашења коначних изборних резултата и сигурност гласања поштом.

„Прва порука потврдиће да је гласање поштом сигурно и безбедно, а друга ће подсетити људе да би могло да дође до кашњења у објављивању изборних резултата“, написао је портпарол Твитера у саопштењу за штампу најављујући нову кампању. „Обе ће бити повезане са функцијом Twitter Moments која ће пружити шири контекст и прикупљаће најновије веродостојне информације о тој теми које потичу од стручњака који се баве изборима, новинара и других ауторитативних извора вести.“ Друштвена мрежа заиста жели да буде сигурна да ћете видети њена упозорења. Поруке ће се појавити и на матичном временском распореду и у претраживању (када људи претражују повезане термине) свих корисника са седиштем у Сједињеним Државама.

Међутим, у најави није прецизирано колико дуго ће трајати та кампања. Можемо само да се надамо да ће се прекинути убрзо после изборног дана. Ангажовање тако велике друштвене мреже – која остварује огромну зараду – на помоћи у исправном и правовременом информисању државе је изузетно похвално. С друге стране, ако је такав гигант морао да предузме одређене кораке у елиминисању дезинформација, то значи да нам се ништа добро не спрема.