Како ће се Твитер борити са обмањујућим твитовима о резултатима избора у Америци

Друштвена мрежа Твитер је недавно ажурирала процедуре које ће примењивати уочи америчких избора. Тим процедурама обухваћена су посебна правила која детаљно описују како ће се поступати с твитовима у којима ће се износити резултати избора пре него што они постану званични. Данас је компанија објавила више информација о томе како планира да спроводи правила и која од њих ће имати приоритет у примени, као и како ће да означи све оне твитове који ће морати да буду обележени према новим смерницама. У септембру је друштвена мрежа рекла да ће уклонити или ставити ознаку упозорења на било које преурањене тврдње о победи. При том ће се усредсредити на све оне твитове који подстичу на „незаконито понашање које за циљ има ометање мирног преноса власти или њеног уређеног наставка“, објаснила је компанија.

У понедељак ујутру, компанија је додала да ће првенствено обележавати објаве о председничким изборима и било којим другим „изузетно оспораваним надметањима“ где се могу јавити значајни проблеми са обмањујућим информацијама.
Компанија каже да ће бити обележени сви они твитови који су послати са налога који има ознаку председничког кандидата на изборима 2020. године, укључујући председничке кандидате и кампање – што значи да кампање два председничка кандидата, Трампа и Бајдена неће бити изузете од примене нових правила и смерница. Твитови, такође, могу бити означени ако налог са кога су послати има седиште у Сједињеним Државама и при томе, више од 100.000 пратилаца или ако постоји изузетно интересовање за објаве – граница је постављена на 25.000 свиђања или 25.000 навођења и поновног објављивања, каже компанија. Последње правило које смо навели уведено је да би се онемогућило масовно ширење дезинформација, чак и онда ако је спорна објава потекла са неког мање значајног или, једноставно, мањег налога који нема много пратилаца.

Поред тога, компанија је објаснила како ће одредити да ли се изборни резултат могу сматрати „званичним“, односно, према њеним правилима, мора да их објави државни изборни званичник. Друштвена мрежа, осим тога, објављене резултате избора може сматрати званичним ако их објаве бар две новинске, односно, телевизијске куће са одабране листе националних новинских канала. На тој листи се, између остали, налазе и ABC News, Associated Press, CBS News, CNN, Decision Desk HQ, Fox News и NBC News.

Ако је твит према тим новим смерницама означен као „обмањујућа информација“, корисницима ће се бити приказано обавештење које их ће их упутити на веродостојне информације или њихове изворе пре него што одлуче да ли ће поново твитовати објаву или је додатно појачати. Међутим, Твитер неће онемогућити поновно постављање објава. Ипак, недавно је друштвена мрежа отежала слепо ретвитовање тако што је увела обавезу да ретвитови прођу кроз кориснички интерфејс „Quote Tweet“. Ова промена је уведена да би корисницима онемогућила поновно брзо постављање објава, а да, при томе, нису додали сопствени коментар. Поред тога што је компанија одлучила да обележи све оне твитове који садрже обмањујуће информације, изјавила је да ће предузети додатне мере – додавање упозорења или чак уклањање твита – ако види садржај који „подстиче на мешање у изборе, охрабрује насилне поступке или чињење неке друге физичке штете“.

Проблеми око наступајућих избора изазивају повећану забринутост, нарочито после извештаја који наводе да председник Трамп има план да у уторак увече прогласи победу ако се према прелиминарним резултатима створи утисак да има предност над својим супарником. Трамп је у недељу негирао те тврдње, али додао је да сматра да је „нечувено то што државе имају право да пребројавају гласачке листиће током дужег периода након завршетка избора“.