Какав утисак оставља позадина коју изаберете у апликацији Zoom

Од шест виртуелних радних простора, погодите који је добио најбоље оцене и који се сматра најпрофесионалнијим. Само да напоменем, размишљајте као прави професионалац. Последњих неколико месеци компаније широм света су због пандемије масовно усвојиле рад на даљину. Током тог времена, видео-конференције и видео-позиви многима су заменили традиционалне непосредне састанке. Многи, да би створили професионалнију позадину која би што више подсећала на традиционални радни простор, користе виртуелне позадине у видео-позивима. Наравно, не треба ни спомињати да свака позадина не може изазвати исти утисак професионалности и озбиљности. Недавно је спроведено истраживање које се бавило питањем како избор различитих стандардних виртуелних позадина утиче на стварање утиска о нечијој интелигенцији, професионалност и још неким елементима.  „Ова, 2020. година је променила начин на који радимо и професионално комуницирамо. Резултати до којих смо дошли показали су нам да је сада изузетно важно како нас други виртуелно доживљавају на основу сасвим једноставних чинилаца, као што је, рецимо, одабир позадине у видео-позивима. Подаци које смо прикупили указују нам на нови облик виртуелног бонтона кога би требало да се придржавамо док покушавамо да пронађемо прави пут у разним друштвеним променама које се одвијају око нас и да им се, наравно, прилагодимо“, рекли су аутори споменутог истраживања.

Истраживачки тим компаније Сигнс.цом је анкетирао више од 1.500 испитаника да би боље схватио како избор позадине у видео-позиву утиче на остале учеснике. При томе, посебна пажња је посвећена одређеним елементима. Користећи серију А/Б фото тестова тим је испитивао како је избор позадине утицао на став осталих учесника, односно каква је била њихова процена приступачности, поузданости, интелигенције и професионалности учесника виртуелне конференције. Током тих тестова, испитаницима је приказана серија фотографија мушкарца и жене идентично постављених испред различитих позадинских слика. У тестовима је коришћено укупно шест виртуелних слика позадине, укључујући једну празну позадину. Шест споменутих позадина су обухватале: полицу за књиге, полумрачну собу осветљену само низом свећа, сјајно осветљену дневну собу, полице са бројним зеленим биљкама и низ уметничких дела. Испитаници су на скали од један до пет оцењивали интелигенцију, поузданост, приступачност и професионалност учесника виртуелне конференције у сваком наведеном окружењу.

Све у свему, мушкарац је увек добијао мању оцену од жене за сваку наведену особину без обзира на позадину. Међутим, аутори извештаја претпостављају да су друге варијабле, као што су наочаре и одећа које је носила жена, али и њен израз лица, могли да утичу на резултате. Коначно, жена која је била постављена испред биљака добила је највишу оцену за интелигенцију, приступачност и поузданост. Међутим, појединци који су седели испред биљака сматрани су тек нешто мање професионалним од оних који су били постављених испред полице са књигама. Жена која је седела испред позадине која је приказивала полице са књигама добила је највишу оцену за професионализам. Занимљиво је да су појединци постављени испред празног зида оцењени као приступачнији од оних који су седели испред виртуелне позадине која је приказивала полице са књигама. У поређењу са учесницима који су седели испред празног зида, они који су се налазили испред позадине на којој су се налазиле свеће сматрани су поузданијим и приступачнијим, иако је позадина са свећама заузела претпоследње место кад се оцењивала професионалност. Празан зид је добио најмању оцену у истој тој категорији.