Компанија „Гугл“ је можда за колачиће пронашла замену која поштује приватност

Компанија је у понедељак рекла да резултати нових тестова охрабрују. Наиме, „Гугл“ се нада да ће технологија која је у завршној фази развоја заменити циљане огласе засноване на колачићима. Зашто је то важно: Компанија „Гугл“ и њени конкуренти на пољу веб-прегледача, „Епл“ и „Мозила“, недавно су увели опсежне промене у заштити приватности које ће потпуно укинути колачиће, који представљају интернетски алат за праћење који прати историју претраживања сваког корисника на мрежи. Кратко објашњење: Колачићи се сматрају подацима треће стране или корисничким подацима који се од корисника посредно прикупљају путем прегледача или веб-локација. Подаци треће стране (или независних произвођача) често се масовно купују и продају путем мрежне размене података. Деценијама су колачићи основни алат који већина оглашивача употребљава да би корисницима на мрежи слала циљане огласе. Међутим, пошто је почела значајнија борба за заштиту приватности, употреба колачића ће морати да се укине у будућности.

Проналажење замене за колачиће представља огроман изазов, с обзиром на то да је читав екосистем дигиталних огласа, вредан 330 милијарди америчких долара на глобалном нивоу, углавном изграђен око колачића.
Детаљи: Компанија је тестирала нови API (софтверски интерфејс) под називом Federated Learning of Cohorts (FLoC) који делује као ефикасна замена за колачиће независних произвођача. API постоји као додатак прегледача у оквиру Google Chrome-а.

Компанија је у понедељак рекла да је тестирала до коликог броја корисника се може доћи коришћењем ФЛоЦ интерфејса и обавестила оглашиваче да могу очекивати профит од 95 процената по уложеном једном долару на огласе у поређењу са оглашавањем заснованим на колачићима. ФЛоЦ користи алгоритме машинског учења за анализу корисничких података и затим ствара групе од неколико хиљада људи заснованих на веб локацијама које појединац посећује. Подаци прикупљени локално из прегледача се никада не деле. Уместо тога, деле се подаци из много ширег скупа (кохорте) људи, који се затим користе за циљано оглашавање.

Будите опрезни: Компанија је направила велики и значајан корак самим тим што је објавила да је близу проналаска технологије ће заменити колачиће, јер је један од најтежих поступака уклањања колачића из циљаног оглашавања на интернету проналажење одговарајуће замене за њих. Многи издавачи на интернету почели су да се ослањају на коришћење независних података или података учитаних на веб-локацију директно од корисника да би их користили за циљано оглашавање. Међутим, немају сви издавачи довољно развијене односе са купцима да би могли да прикупе такве податке и били би потпуно спутани ако не би користили неку врсту сегментираних података за циљано оглашавање. Пројекат укидања колачића је део компанијине иницијативе назване Привацy Сандбоx, односно, предложеног скупа правила за поступно укидање колачића, али тако да се заштити приватност и спроведу консултације са чиниоцима у индустрији.

Шта се дешава на ширем плану: Напори компаније у заштити приватност дешавају се истовремено са великим променама које је спровела компанија „Епл“, а које на сличан начин отежавају праћење података појединачних корисничка на мрежи. Те велике промене дешавају се због увођења нових правила у Сједињеним Државама и Европи у вези са заштитом података на мрежи. „Гугл“ покушава да примени постепенији приступ променама у заштити приватности – који би одговарао свима – него што је то урадила компанија „Епл“, која је претрпела оштре критике – углавном од Фејсбука – јер је увела опсежне промене у своју функцију праћења корисника Identifier for Advertisers (IDFA), а да оглашивачима није понудила неку бољу алтернативу.

У „Гуглу“ кажу да су се усредсредили на приступ који првенствено има на уму индустрију. У средишту пројекта коме су се посветили налази се мноштво техничких иновација, кажу они, али не мисле да се потпуно посвете блокирању колачића треће стране. Намеравају да ангажују целу заједницу оглашивача и да се ослоне на ону врсту сарадње која је пресудна при таквим масовним променама. Шта следи: Компанија има и друге предлоге за замену колачића које разматра, па не можемо гарантовати да ће FLoC интерфејс бити решење, али компанија је рекла да је изузетно охрабрена оним што је до сада урађено.