Фејсбук ће упозорити кориснике ако намеравају да објаве стару вест

Својство ће бити доступно на глобалном нивоу од четвртка. На тај начин, корисници ће моћи да донесу „информисане одлуке“ о томе шта деле са другима и на тај начин биће онемогућено обмањивање свих оних који такве објаве читају. Уз то, својство ће онемогућити ширење дезинформација. Корисници ће видети поруку која их о томе обавештава онда кад кликну на „Подели“. Друштвена мрежа Фејсбук ће од сада упозоравати кориснике кад год намеравају да поделе чланак који је старији више од три месеца како би спречила да застареле вести доведу људе у заблуду. Као део новог својства, објаве на Фејсбуку које садрже чланак старији од 90 дана генерисаће искачуће обавештење када корисник кликне на дугме „Подели“.
Друштвена мрежа, која ће то својство учинити доступним на глобалном нивоу од четвртка, саопштила је да је донела такву одлуку због забринутости новинских агенција. Наиме, примећено је да се старе вести могу наћи на друштвеним мрежама годинама након што су први пут објављене, што може да доведе до погрешног тумачења стања актуелних догађаја.

Неке новинске организације су већ додале видљиве ознаке својим причама како би спречиле забуну или погрешна тумачења. Друштвена мрежа је истакла да ће промена помоћи људима да „донесу информисане одлуке“ о томе шта деле и спречити их да се застареле вести „користе на погрешне начине“. Током протеклих неколико месеци, наша интерна истраживања открила су да је обавештеност о времену објављивања чланка важан део контекста који помаже људима да одлуче шта ће читати, у шта ће веровати и шта ће поделити, рекли су надлежни у Фејсбуку. Пружањем ширег контекста, циљ нам је да олакшамо људима да препознају садржај који је правовремен, поуздан и најдрагоценији за њих, истакли су запослени у друштвеној мрежи.

Дакле, када корисник кликне на дугме „Подели“ испод старе приче објављене на Фејсбуку, појавиће се оквир са поруком „Овај чланак је стар више од 3 месеца“. Корисник тада има могућност да „настави“ и подели чланак на било који начин или уместо тога да „Врати се“ и спречи да застарели садржај потенцијално заведе оне који га прате. Друга поменута опција ће омогућити људима да наставе да деле чланак ако одлуче да је садржај и даље релевантан. Из друштвене мреже поручују да је правовременост чланка „важан део контекста“ који помаже људима да одлуче шта ће читати, у шта ће веровати и шта ће поделити. Дајући корисницима мало подстицаја да провере да ли су свесни да садржај није баш најсвежији, Фејсбук се нада да ће тако ограничити појављивање дезинформација, које се још увек могу ширити објављивањем застарелих вести, чак иако су биле истините у то време.

Они који објављују вести изразили су забринутост због тога што се старије приче деле на друштвеним мрежама као актуелне вести, преко којих се може погрешно протумачити стање актуелних догађаја. На пример, на неким веб-локацијама новински чланци могу бити истакнути на почетној страни у одељку „најчитанији“ чак иако су објављени пре неколико година. Ако чланак није упадљиво означен као застарео, читаоци могу да га поделе и објаве не обраћајући пажњу на датум, мислећи да представља најновију вест. Вести које се на овај начин шире интернетом путем платформи друштвених мрежа генерално могу да изазову збрку и неразумевање многобројних тема. Неколицина оних који објављују вести већ су предузели кораке како би тај проблем решили на својим веб-страницама тако што су упадљиво означили старије чланке и тако спречили да се застареле вести користе на погрешан начин. У Фејсбуку су, такође, открили да проучавају како се ове искачуће поруке могу применити на друге начине.

Рецимо, могле би да се примене за објаве са везама у којима се спомиње COVID-19, што би омогућило да се покажу детаљи о извору. Тако би корисници били усмерени према поузданим здравственим подацима, укључујући и Фејсбуков веома популарни информативни центар Covid-19. Тај информативни центар је одредишна страница за сваког корисника Фејсбука и делује као средиште за лак приступ поузданим информацијама о вирусној болести из извора, као што су Светска здравствена организација, Национална здравствена служба и влада. Друштвена мрежа је већ слала поруке корисницима који су комуницирали са објавама који садрже „штетне дезинформације“ о корона вирусу. Осим тога, шаље поруке корисничким новостима уколико су комуницирали са објавом коју је компанија од тада уклонила. То обухвата кориснике који су волели, реаговали, коментарисали или кликнули на штетни садржај, као што су теорије завере и лажне тврдње које повезују 5Г са ширењем корона вируса.