Да ли COVID нестаје?

Ако је судити према добављачима интернета који поново ограничавају месечну количину података својим корисницима, онда можемо да кажем да пандемија полако јењава. Добављачи интернета су на почетку епидемије одлучили да скину ограничења са количине података који корисници могу искористити с обзиром на то да су људи морали да остану затворени у својим домовима и да раде од куће. Иако се криза не стишава, компаније су одлучиле да ограничења, ипак, поново уведу.
Највећи добављачи интернета су одлучили да поново ограниче количину података на месечном нивоу својим корисницима како су са њима то регулисали уговором о пружању услуга. Наиме, на почетку пандемије сви су се сложили да таква ограничења укину с обзиром на ситуацију у којој су се грађани нашли.

Све ово се дешава док корона вирус наставља да хара земљом и док је већина запослених, ученика и студената и даље код куће јер покушавају да раде и уче на даљину, а све да би обуздали ширење вируса применом социјалног дистанцирања. Многи Американци и даље користе апликације за видео-конференције и ћаскање, као што су Zoom, Facetime и Hangouts компаније „Гугл“ да би извршавали своје пословне обавезе, али и да би могли да се виде и чују са својим најближима.

Добављачи интернета су се обавезали да уклоне месечна ограничења доступних података својим корисницима још у марту, као део напора да Америка остане повезана (енгл. Keep Americans Connected Pledge). Ту иницијативу је покренула Федерална комисија за комуникације, подстичући добављаче интернета и телефонске компаније да предузму одређене кораке како би становници остали повезани током пандемије. То је значило да добављачи неће искључивати интернет корисницима који нису у могућности д измире своје обавезе или који касне за плаћањем рачуна, и да ће отварати бесплатне бежичне јавне мреже. Скоро 800 добављача се придружило иницијативи, а многи од њих су предузели и додатне кораке како би омогућили корисницима да остану повезани током кризе.

Компанија AT&T је у марту прва објавила да укида сва ограничења на пренос и коришћење података за своје кориснике, а касније су јој се придружила још два гиганта у тој области, T-Mobile и Comcast.
Ограничење преноса података значи да је добављач одредио утврђену количину података које корисник може искористити. Кад се да граница достигне, следе одређене мере. Рецимо на веб-страници компаније Цомцаст истакнуто је да је месечна количина података које корисник може да искористи 1 TB, након чега се кориснику наплаћује 10 долара за сваких 50 ГБ података, а највиши износ достиже 200 долара. Стручњаци истичу да ограничење података нема везе са загушењем интернет саобраћаја или његовом преоптерећеношћу, већ првенствено са методом наплате услуге који се примењује на тржиштима где је конкуренција нешто слабија. Поред тога, кажу и да је ограничавање података подешено тако да поново постане функционално после 30. јуна.

Портпарол компаније Comcast каже да ће они и даље одржавати јавне бежичне мреже у функцији до краја године и да ће контактирати кориснике који нису у могућности да плате рачун и понудиће им одређене олакшице при плаћању.
Председник Федералне комисије за комуникације Ађит Пај је послао писмо Конгресу у коме моли чланове да донесу уредбу која би омогућила приватним корисницима и малим предузећима да остану повезани и након што се поменута иницијатива оконча. Пај је разговарао и са добављачима интернета и телефонским компанијама и замолио их да помогну корисницима тако што ће им понудити олакшице при плаћању услуге, одложено плаћање уређаја и даље одржавање јавних бежичних мрежа у функцији. Међутим, нико није спомињао продужење укидања ограничавања количине података које корисници могу да преузму или искористе.