RAF Challenge 2022 - позив

ВАЖНО: Рок за слање радова за такмичење RAF Challenge 2022 продужен је до петка, 25. фебруара 2022. године!

Ако знате да направите игрицу, програм, презентацију или видео, желите да проверите своја IT знања и вештине, волите да се такмичите и видите себе у овој области, прихватите изазов и пријавите се на такмичење RAF Challenge 2022!

Такмичење организују Рачунарски факултет у Београду и Друштво математичара Србије, већ четрнаесту годину, а намењено је ученицима средњих школа и гимназија у Србији. Пријављивање такмичара и "upload" радова је од 2. децембра 2021. године до 25. фебруара 2022. године.

Онлајн финале такмичења (одбрана и презентовање радова) одржаће се у суботу, 19. марта 2022. године.

Награде: Лаптоп, екстерни хард диск, таблет, програмерски курс, мобилни телефон, графичка табла, антивирус програми, претплата на IT часописе, и др. 

 

Такмичење је подељено у три категорије:

I категорија

Тема: “Вештачка интелигенција за синтезу фотографија, звука и видео садржаја”

Задатак: Направити презентацију 

Опис: Генеративне супарничке мреже (Generative adversarial networks, GAN) су алгоритамске архитектуре које користе две неуронске мреже, супротстављајући једну другој (кроз, „конкурентност“) како би се генерисале нове, синтетичке инстанце података које настоје да оставе утисак реалних података а не вештачки генерисаних. Ове мреже се широко користе у генерисању слика, видео и аудио снимака и конкретније генерисања гласа. Треба истражити и описати како се може на основу задате фотографије људске фаце креирати верзија те фаце у далекој старости или младости, без или у другој боји косе, у супротном полу, у другој раси, са наочарама или брковима и слично. Интересантне су и примене где синтетишемо фотографије у стилу неког од познатих сликара као што је Ван Гог, или аниме цртаног филма. Овим техникама можемо и повећати резолуцију фотографије или видео снимка а чак и креирати 3D верзију објеката са фотографија на основу само једне задате фотографије. Можемо синтетисати фотографије људи који не постоје нити су икада постојали и управљати њиховим уснама да се може веродостојно помислити да изговарају оно што желимо и то бојом гласа, акцентом, темпом и енергичношћу каквом желимо. На основу само пар секунди слушања нечијег гласа можемо синтетисати имитације тог гласа а на основу фотографија неке особе можемо синтетисати видео снимке који опонашају мимике и гестикулације те особе. Истражити појмове DeepFake, OpenAI и DeepDream. Истражити примене GAN-ова у областима чија је сврха забава али и у областима које доприносе општем здрављу, безбедности и побољшању животног комфора. Такође је пожељно размотрити добре и лоше стране употребе овакве технологије, фокусирати се на крупне проблеме који би се овако решили а не на мала унапређења. Кључни фактори за процену су:

       - Квалитет садржаја - потребно је да садржај буде релевантан за тему, добро обрађен, информативан, оригиналан и не превише опширан. Циљеви постизања доброг квалитета садржаја су да се кроз прављење презентације ученици упознају са начинима проналажења и обраде информација из више извора (што је срж сваког истраживања) и истовремено сазнају што више о области о којој праве презентацију.

        - Квалитет израде - подразумева да је садржај упакован у форму која је публици питка. То значи да ефекти (анимације, звукови исл.) могу да се користе у мери која не омета публику у усвајању садржаја, већ су ту да подрже и анимирају публику, да је терају да прочита нешто ново и занимљиво. Садржај треба да буде откуцан писмено, без грешака у куцању и распоређивању елемената, са што мање граматичких и правописних грешака. На насловној страни стоји назив теме, име и презиме ученика, назив школе и место. На уводном слајду (после насловног) стоји кратак садржај презентације. Ако је презентација интерактивна, навигација кроз презентацију би требало да буде јасна од самог почетка и да се одабрани начин навигације не мења до самог краја презентације. Текст на појединачном слајду не треба да буде преопширан. Пожељно је да текстуални садржај буде подржан сликама или анимацијама који приказују оно о чему је писано.

      - Квалитет презентовања - елемент који се додатно оцењује у финалу. На њима је да покажу да су садржај своје презентације заиста усвојили тако што ће га укратко усмено саопштити, пролазећи кроз презентацију онако како је она иначе замишљена, и потом одговорити на питања комисије. Очекује се да су упознати са детаљима израде презентације, да знају који су извори информација коришћени и да су способни да изнесу неко своје мишљење о теми коју су обрадили. Садржај слајдова не мора да буде изложен од речи до речи како је написано, али се такође не очекује да ученици све информације читају са слајдова, већ да им слајдови служе само као подсетник. Важније је разумевање изложених информација него познавање конкретних чињеница.

Додатне информације и питања: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите ЈаваСцрипт да бисте је видели.

II категорија

Тема: "Мултимедијални софтвер"

Задатак: Направити апликацију која на иновативан начин користи мултимедијалне елементе.

Опис:  Осмислити и развити софтвер који на оригиналан начин користи мултимедијалне елементе како би постигао неки јасан практичан циљ. Под мултимедијалним елементима се подразумевају употреба звука, слике, анимације, текста или видеа. Кључно је да развијени софтвер користи мултимедијалне елементе у оквиру свог примарног циља, а не само као пропратни или помоћни ефекат. Циљ софтвера може бити било какве природе. Примера ради: едукација, забава, алат за развој мултимедијалног садржаја, друштвена мрежа која се фокусира на мултимедијални садржај, итд. Платформа на којој се софтвер развија може да буде wеб, десктоп или мобилна. Кључна особина овог софтвера треба да буде иновативност, тј. треба тежити томе да се развије апликација која није тренутно присутна на тржишту.
Комисија ће узимати следеће особине софтвера у разматрање при оцењивању рада:
- Иновативност 
- Техничка сложеност 
- Лакоћа коришћења

Додатне информације и питања: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите ЈаваСцрипт да бисте је видели.

III категорија

Тема: "Шта ме покреће?"

Задатак: Режирати, снимити и измонтирати видео и аудио материјал на задату тему.

Опис:  Сви су људи некад пуни енергије, некад успавани, пасивни... Постоје дани кад нам све иде од руке, и дани када немамо никакву идеју шта радити, како се покренути..? Многе ствари утичу на живот, али само понеке успевају да нас покрену...

Где си ти у свему томе?

Код интерпретације теме узети у обзир кадрове који се могу означити као креативни, аутентични, описни, асоцијативни. Кандидати су слободни да интерпретирају тему представом сопственог доживљаја света који их окружује или испуњава, онако како га они сами виде. Комисија ће вредновати техничке и естетске квалитете понуђених филмова према академским стандардима Рачунарског факултета.

 

Додатне информације и питања: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите ЈаваСцрипт да бисте је видели.

 

Техничке напомене:

  • Такмичари се пријављују у једном кораку: регистрација и слање рада иду одједном. Пријаве су продужене до петка, 25. фебруара. Не можете се регистровати ако не upload-ујете свој рад.
  • Ограничење величине рада/укупног фајла за upload:
    • I категорија (презентација): 50MB/100MB
    • II категорија (апликација): 500MB/1GB
    • III категорија (видео): 500MB/1GB
  • Рад треба слати као zip архиву која садржи два директоријума:
    • рад - извршна верзија, доступна јавности за гласање,
    • пројекат - сав релевантан изворни код и пројектни фајлови.
  • Пожељно је да презентације буду самосталне (не захтевају инсталиран додатни софтвер).
      • I категорија: Power Point (може се користити и еквивалентни софтвер отвореног кода као што је LibreOffice Impress, али да крајњи производ буду фајлови .pptx, .pptm, .ppsx, .ppsm )
      • II категорија: Апликације могу бити написане у било ком програмском језику, али морају бити компајлиране и извршене на Windows платформи.
      • III категорија: користити следеће софтвере за израду видео фајла: Movie maker, Adobe Premier, VSDV Free Video Editor или DaVinci Resolve
  • Обратити пажњу на фонтове и све остало што не спада у стандардну инсталацију Windows (dll,...)– ставити их уз апликацију или интегрисати у презентацију, да би се избегли проблеми у приказу.
  • Уз рад обавезно послати изворни кôд, одвојено од извршног или инсталационог фајла.
  • Радови се тестирају на чистој Windows 10 инсталацији
  • Упутство за видео фајлове (III категорија):
    • Трајање: од једног до три минута

    • Видео мора да се покреће на Windows платформи у Windows Media или VLC player-у
    • Дозвољени су сви видови монтаже као и видео из једног кадра 
    • Пропорција: 4:3 или 16:9
    • Формат: mp4, avi, wmv или mov
    • Резолуција: минимална 640x480, максимална 1920x1080 пиксела
    • Frame rate: 24 или 30 fps

ПРИЈАВИТЕ СЕ!