„Фејсбук“ планира да промени име у оквиру ребрендирања компаније

У том случају би апликација друштвене мреже могла да буде тек један од многих производа матичне компаније Према једном извештају, следеће недеље „Фејсбук“ планира да направи драматичан раскид са прошлошћу ребрендирањем компаније.
Оснивач и извршни директор компаније „Фејсбук“ Марк Закерберг спрема се да на догађају следеће недеље разговара о промени имена, али то би могло да буде откривено и раније, извештава једна америчка веб-страница која објављује вести из области високе технологије. Према плановима, променио би се само назив матичне компаније, али не и назив њене истоимене платформе за друштвене медије, која је интерно позната као „велика плава апликација“. Компанија, поред друштвене мреже од које је почела свој развој, поседује и Instagram, WhatsApp и бренд виртуелне стварности Oculus.

У извештају се наводи да би нови назив холдинг компаније могао да се повеже са „хоризонтом“, речју која се користи у најмање два производа за виртуелну стварност које компанија развија. Закерберг је покренуо своју компанију под именом TheFacebook пре 17 година. „Фејсбук“ наводно размишља о ребрендирању у жижи своје најгоре кризе од скандала Кембриџ аналитика пре три године. Франсис Хауген, која је некад радила у компанији, открила је на десетине хиљада докумената и овог месеца сведочила пред америчким сенаторима којима је рекла да је компанија „стављала астрономску добит испред интереса људи“.

Према споменутом извештају, виртуелна стварност је покретач промене имена јер се компанија усредсређује на изградњу „метаверзума“ који треба да представља основу нове стратегије развоја. Најава ребрендирања могла би да се обави на годишњој конференцији Цоннецт производа компаније, 28. октобра, када ће бити откривено више детаља о метаверзуму. Оцулус производи били би кључни у метаверзуму, нејасно дефинисаном концепту који укључује људе који воде свој друштвени и професионални живот и комуницирају са другим људима путем уређаја виртуелне стварности и кроз проширену стварност, где је дигитални слој постављен изнад стварног живота, као у популарној игри Pokemon Go. „Фејсбук“ развија друштвену платформу за виртуелну стварност под називом Хоризон Wорлдс, као и сервис за састанке у виртуелној стварности под називом Хоризон Wоркроомс. Ник Клег, потпредседник „Фејсбука“ за глобална питања, рекао је да сада своје састанке у понедељак ујутро води у метаверзуму за виртуелним столом и таблом.

Компанија каже да има нешто мање од 2,8 милијарди дневних корисника својих производа, али Закерберг је познат по томе што је непрестано усредсређен на раст и развој јер је непрестано уплашен да би његову компанију могла да замени нека нова у брзом успону ка дигиталном небу. Ове недеље, компанија је обавестила јавност да отвара 10.000 нових радних места у Европској унији у оквиру планова развоја који укључују изградњу метаверзума. Потез ребрендирања „Фејсбука“, ако се настави, није без преседана. Компанија „Гугл“ је 2015. године, променила назив у „Алфабет“ (Alphabet), у одлучној тежњи да продре у нова поља у технологији, као што су аутономни аутомобили.

Вредност деоница компаније значајно је порасла ове године, односно за 25 процената од јануара, тако да је компанија процењена на вредност нешто мању од 1 билиона долара (1012). Највећи део тог новца долази од огласа који се циљано приказују бази њених корисника. Међутим, акције компаније пале су у септембру. Компанија се суочава са значајним притиском после открића Хаугенове. Бивша менаџерка производа, која је напустила компанију у мају, рекла је америчком Конгресу да компанија наноси штету деци и дестабилизује демократију. Хаугенова је велики број докумената предала новинама Вол стрит, укључујући и унутрашња истраживања која су открила да 30 процената тинејџерки сматра да је Instagram погоршао незадовољство њиховим телом.

Као одговор, Закерберг је на свом блогу написао: „У средишту ових оптужби је идеја да нам је профит важнији од безбедности и добробити корисника. То једноставно није тачно.“ Компанија се, такође, спрема за талас нових разоткривања пошто је ове недеље објавила низ твитова у којима се неименоване новинске организације оптужују за планирање кампање у којој би се открили многи незаконити и неетички потези компаније. Компанија води бројне регулаторне и законодавне битке, укључујући покушај америчке агенције за заштиту конкуренције да присили компанију на распарчавање. Федерална трговинска комисија Сједињених Држава је 2019. године одредила компанији казну од 5 милијарди долара због „обмањивања“ корисника о способности чувања личних података после једногодишње истраге о откривању података у афери Кембриџ аналитика, где је британска компанија за анализу прикупила милионе Фејсбук профила америчких гласача. У уторак је државни тужилац Дистрикта Колумбија рекао да планира да Закерберга дода тужби за заштиту потрошача у вези са случајем Кембриџ аналитика.

„То што смо господина Закерберга додали у нашу тужбу несумњиво је оправдано и требало би да буде порука корпоративним лидерима, укључујући и извршног директора, да ће одговарати за своје поступке“, рекао је тужилац. Одговарајући на коментаре државног тужиоца, портпарол „Фејсбука“ је рекао: „Ове оптужбе су данас неосноване као и пре више од три године.“ Овог месеца Фејсбук, WhatsApp и Instagram били су искључени пет сати након рутинског одржавања, што је пореметило све компанијине услуге, укључујући интерну комуникацију и услуге физичког обезбеђења. „Више од пет сати Фејсбук није коришћен за продубљивање подела, дестабилизацију демократије, а девојке и жене имале су боље мишљење о себи“, рекла је Хаугенова Конгресу.

ПРОРАЧУН ИЗНОСА ЗА ПЛАЋАЊЕ