ВАЖНА ОБАВЕШТЕЊА 30.06.2020.

ПРИЈЕМНИ ИСПИТ ЈУЛИ 2020.

Пријемни испит из информатике за струковне студије биће одржан 14.7.2020. у 10h.

ИЗАБРАНИ СТИПЕНДИСТИ РАФ-А

Као и сваке године, Рачунарски факултет доделио је стипендије талентованим ученицима који су постигли запажене успехе на националним и међународним такмичењима из информатике, математике и физике. Циљ нам је да што већем броју талената омогућимо образовање које ће им отворити пут ка запослењу у врхунским домаћим и страним компанијама. Објављена је листа стипендиста за упис у школску 2020/2021. годину. Додељено је 8 пуних и 12 полустипендија за четворогодишње школовање на академским студијама РАФ-а. Матуранти који су добили пуне стипендије за бесплатно студирање као и они који су добили полустипендије могу се уписати до 17.06.2020. године.

КОНТАКТ

Од 18. маја секретаријат почиње да ради у просторијама Факултета од 9 до 17 часова (улаз Трг републике 5, V спрат), а комуникација је могућа и преко мејла sekretarijat@raf.rs.

ОНЛАЈН НАСТАВА У ВАНРЕДНОМ СТАЊУ

Рачунарски факултет је већ од 9 сати ујутру 16. марта, 12 сати након објављивања ванредног стања, у потпуности прешао са класичног начина извођења наставе на онлајн наставу. Онлајн настава из свих предмета на свим студијским програмима изводи се уживо и интерактивно по распореду часова, при чему студенти у току наставе постављају питања и добијају одговоре на њих (Примери предавања и вежби онлајн наставе). После прве недеље, реакција студената је да је овакав начин извођења наставе веома делотворан, ефикасан, занимљив и, свакако, „удобнији“, као и да би у неком облику могао да буде задржан и после ванредног стања. Факултет је у априлу из свих предмета организовао и онлајн проверу знања(колоквијуме).

Нови калифорнијски закон о заштити приватности не односи се на Фејсбук

Компанија тврди да није у обавези да поштује нови калифорнијски закон који ће ступити на снагу у јануару следеће године, јер, како каже, не бави се продајом корисничких података.
Нови свеобухватни закон који је изгласан у Калифорнији познат под називом Калифорнијски закон о заштити приватности корисника (California Consumer Privacy Act­­CCPA) ступа на снагу у јануару следеће године и доноси огромне промене у процесу који пословне компаније користе да би прикупљале и користиле личне податке становника те државе. Наравно, те ће промене у пракси утицати на свакога пошто уопште није практично да компанија другачије третира становнике различитих држава, посебно ако има много тога да изгуби. Закон захтева да компаније обавесте своје кориснике које податке од њих прикупљају, како их користе и када их продају. Према закону, корисницима је потребно обезбедити могућност да забране прикупљање података, прегледају претходно прикупљене податке и да, коначно, обришу своје личне податке. Све се то односи на скоро све компаније, али посебно на технолошке компаније које прате сваки наш корак на мрежи.

Осим на Фејсбук, или је бар тако компанија закључила у односу на промене које доноси нови закон. Према писању једног часописа, Фејсбук верује да њено прикупљање података помоћу трагача не подразумева продају података која је наведена у калифорнијском закону. Према томе, компанија не мора да спроводи никакве промене.
Главни аргумент који Фејсбук наводи је да њена уобичајена пословна активност која се састоји у стварању профила о вама, праћену ваше активности на интернету и коначно, омогућавању оглашивачима да вас циљају рекламама на основу тих информација, не представља продају ваших личних података. Уз то додаје да је својим корисницима већ пружила могућност да сасвим једноставно управљају својом приватношћу и да схвате које изборе имају у вези са својим подацима.

Чекајте, то је стварно тако?

Наравно. Компанија је већ спровела неке промене у поставкама које вам технички омогућавају одређени ниво контроле над информацијама. Ипак, ево једног кратког питања: Да ли знате како да искључите огласе треће стране? Можете ли да омогућите или онемогућите компанији да дели ваше податке са спољним програмерима? Да ли знате како да подесите поставке огласа? Можете ли да одредите које ће апликације имати приступ вашем профилу?

Претпостављам да немате појма одакле треба да почнете. У ствари, да бисте на свако питање одговорили, односно, да бисте све то успели да изведете, требало би да прођете бројне кораке уз, такође, бројне кликове кроз разне меније и поставке. Збуњени сте? У томе и јесте поента. Већина људи врло брзо одустане кад треба да промени поставке, што за Фејсбук значи да наставља са уобичајеним послом. Занимљиво је то што је закон донет баш због компаније Фејсбук. Само да споменемо да је због посебног увида у њено пословање током протекле године, до пре неколико месеци платила рекордних пет милијарди долара због нарушавања приватности својих корисника.

Не могу да замислим ниједног озбиљног посматрача који мисли да се нови закон не може применити на Фејсбук. Можда једино Марка Закерберга, али сетимо се да лично он тврди да је највећа вредност његове компаније слобода говора док истовремено истиче алгоритам који одлучује о томе који су изрази сувише нападни, а које уопште не треба да видите.
Исти тај Марк Закерберг предводи компанију која врло неодређено говори о томе које податке прикупља и ужасно је опуштен кад је у питању заштита ваше приватности и ваших личних података. Иста та компанија остварује огромну зараду уновчавањем ваших података.

Да ли технички продаје ваше податке у одређеном законском смислу могло би се разматрати у семантичком домену. Ипак, сматрам да би једино Фејсбук могла не трепнувши да тврди да није дословно у послу уновчавања ваших података иако их чини доступним оном ко понуди највећу цену. Наравно, кад сте створили друштвену мрежу са две и по милијарде корисника и постали најбогатија особа на свету тако што сте сами стварали сопствена правила, није тешко схватити због чега сматрате да се тамо неки нови закон о заштити приватности не односи на вас. Претпостављам да се држава Калифорнија и њени становници неће сложити са ставом Марка Закерберга.