ВАЖНА ОБАВЕШТЕЊА

НАСТАВА НА РАЧУНАРСКОМ ФАКУЛТЕТУ У ШКОЛСКОЈ 2020/2021.

Пре почетка наставе сви студенти су се изјаснили да ли хоће наставу да прате у просторијама Факултета, или преко Zoom платформе од куће. Жеље студената II, III и IV године у потпуности су испуњене, док студенти I године, због превеликог броја заинтересованих, наставу прате на Факултету сваке друге недеље (задовољен критеријум од 4m2 по студенту).

Настава се одржава по унапред утврђеном, уобичајеном распореду. У свим учионицама обезбеђени су екрани по којима може да се пише и који су преузели улогу табли. Оно што се пише по екранима, као и унапред припремљене презентације, видљиве су преко пројектора студентима у учионицама, а студенти који наставу прате од куће виде то на свом екрану и чују глас наставника. И студенти који наставу прате од куће могу да постављају питања, да одговарају на питања наставника и на други начин учествују у настави.

Сваки одржани час аутоматски се снима, тако да је доступан студентима и за касније прегледање.

ОНЛАЈН НАСТАВА У ВАНРЕДНОМ СТАЊУ 16.03.2020. ГОДИНЕ

Рачунарски факултет је већ од 9 сати ујутру 16. марта, 12 сати након објављивања ванредног стања, у потпуности прешао са класичног начина извођења наставе на онлајн наставу. Онлајн настава из свих предмета на свим студијским програмима изводи се уживо и интерактивно по распореду часова, при чему студенти у току наставе постављају питања и добијају одговоре на њих (Примери предавања и вежби онлајн наставе). После прве недеље, реакција студената је да је овакав начин извођења наставе веома делотворан, ефикасан, занимљив и, свакако, „удобнији“, као и да би у неком облику могао да буде задржан и после ванредног стања. Факултет је у априлу из свих предмета организовао и онлајн проверу знања(колоквијуме).

Гугл заиста не жели да користите Microsoft Edge. Ево зашто

Гугл корисницима прегледача Microsoft Edge приказује упозорење када покушају да инсталирају проширења или користе услуге Гугла.
Изгледа да је најновија верзија прегледача Едге компаније „Мајкрософт“ изазвала малу пометњу у компанији „Гугл“. Прегледачи обе компаније засновани пројекту отвореног кода Chromиум{/xа}, што значи да деле позамашне компоненте истог кода. Као резултат тога, корисници Едге-а могу да додају корисна проширења прегледача из Chromе или Microsoft продавнице. Међутим компанија „Гугл“ би више волела да корисници Едге-а немају ту могућност. Због тога „Гугл“ приказује упозорење корисницима када посете неку од њених веб-локација помоћу Microsoft Edge-а. То се дешава и када покушавате да додате Chromе проширења из Chromе продавнице.

Таква појава је врло занимљива јер Едге није једини прегледач који је заснован на Chromиум{/xа}-у. Постоје људи који редовно користе Браве, углавном зато што има све погодност Chromе-а, али тада вас нико не прати нити вам приказује рекламе. Штавише, никада им се не појављују упозорења када инсталирају проширења. Корисници прегледача Сафари, такође, уживају у непостојању праћења, блокирању реклама и идентификације уређаја.

Међутим, у наведеној ситуацији постоји и доза ироније, а то је да прегледач компаније „Мајкрософт“ има врло мали део удела на тржишту, а нико не примећује да, и поред тога, може да промени стање из основе. Као што је свима добро познато, прегледач компаније „Гугл“ је на првом месту, што значи да је 69 процената корисника изабрало Chromе као претраживач који свакодневно користе. Фирефоx се налази на другом месту и има око 10 процената корисника. Сафари је на трећем месту и углавном је ограничен на Мац и иОС кориснике. Едге се у том попису уопште не појављује.

Ако имате то на уму, можете да се запитате зашто је компанија „Гугл“ толико забринута због Едге-а.

Одговор је прилично једноставан и, без обзира на то шта компанија каже, таква забринутост нема никакве везе са безбедношћу на мрежи. „Гугл“ зарађује новац приказујући циљане огласе, првенствено на Гугловом претраживачу и то тако што прикупља информације о вама и прати скоро све што радите на мрежи и очигледно је да је компанија заиста добра у томе. Chromе то омогућава из неколико разлога. Први је једноставан: Гоогле није подразумевани претраживач за Microsoft Edge, већ је то Бинг. Наравно, неки од корисника рачунара немају појма шта је Бинг осим да је то презиме једног лика из серије Пријатељи. У ствари, то је претраживач на коме „Мајкрософт“ продаје огласе. Заправо, иако је Microsoft Адс на далеком четвртом месту, иза Гугла, Фејсбука и Амазона, све више напредује у оглашавању које је засновано на резултатима претраживања.

Друго, сваки пут кад се пребаците на други прегледач, постоји много већа вероватноћа да ћете користити алат за блокирање огласа или технологије за праћење који Гуглу отежавају уновчавање ваших података. Као највећој светској рекламној платформи, такве препреке представљају приличан проблем. При том, компанија жели да контролише целокупно корисничко искуство како би осигурала да ништа не стоји између корисника и огласа које жели да приказује. И коначно, ипак је у питању „Мајкрософт“. Ако постоји нека компанија која има моћ да украде удео на тржишту од „Гугла“, онда је то вероватно компанија која је у једном тренутку контролисала 95 процената целокупног саобраћаја на интернету помоћу прегледача Интернет Еxплорер. Треба да напоменемо и то да је „Мајкрософт“ једна од ретких компанија која поседује новац и базу корисника због чега је сасвим могуће да би „Мајкрософт“ могла да преотме велики део удела на тржишту прегледача од компаније „Гугл“.