ВАЖНА ОБАВЕШТЕЊА

НАСТАВА НА РАЧУНАРСКОМ ФАКУЛТЕТУ У ШКОЛСКОЈ 2020/2021.

Пре почетка наставе сви студенти су се изјаснили да ли хоће наставу да прате у просторијама Факултета, или преко Zoom платформе од куће. Жеље студената II, III и IV године у потпуности су испуњене, док студенти I године, због превеликог броја заинтересованих, наставу прате на Факултету сваке друге недеље (задовољен критеријум од 4m2 по студенту).

Настава се одржава по унапред утврђеном, уобичајеном распореду. У свим учионицама обезбеђени су екрани по којима може да се пише и који су преузели улогу табли. Оно што се пише по екранима, као и унапред припремљене презентације, видљиве су преко пројектора студентима у учионицама, а студенти који наставу прате од куће виде то на свом екрану и чују глас наставника. И студенти који наставу прате од куће могу да постављају питања, да одговарају на питања наставника и на други начин учествују у настави.

Сваки одржани час аутоматски се снима, тако да је доступан студентима и за касније прегледање.

ОНЛАЈН НАСТАВА У ВАНРЕДНОМ СТАЊУ 16.03.2020. ГОДИНЕ

Рачунарски факултет је већ од 9 сати ујутру 16. марта, 12 сати након објављивања ванредног стања, у потпуности прешао са класичног начина извођења наставе на онлајн наставу. Онлајн настава из свих предмета на свим студијским програмима изводи се уживо и интерактивно по распореду часова, при чему студенти у току наставе постављају питања и добијају одговоре на њих (Примери предавања и вежби онлајн наставе). После прве недеље, реакција студената је да је овакав начин извођења наставе веома делотворан, ефикасан, занимљив и, свакако, „удобнији“, као и да би у неком облику могао да буде задржан и после ванредног стања. Факултет је у априлу из свих предмета организовао и онлајн проверу знања(колоквијуме).

„Епл“ затвара четворогодишњу рупу у закону

Компанија је ове недеље направила неке велике потезе који говоре да све више усаглашава своје понашање са правилима у Кини, где је конкуренција све јача, али инвеститори су незадовољни како компанија решава осетљиве проблеме.

Нестала је игра у којој се шири вирус

Plague Inc., игра симулације у којој је циљ играча да зарази читав свет смртоносним вирусом, уклоњена је из iOS App продавнице ове недеље. Од избијања коронавируса COVID-19 крајем јануара, кинески корисници су масовно преузимали игру која се појавила пре осам година, да би, претпоставља се, пронашли алтернативни начин схватања епидемије. Подаци компаније за истраживање тржишта App Анние показују да је та игра, од краја јануара и скоро током целог фебруара, најмасовније преузимана апликација у Кини.

Ndemic Creations, британски студио који стоји иза игре, рекао је да је „ситуација“ – уклањање игре Plague Inc из Appле App продавнице – „потпуно ван наше контроле.“ Кинеска влада је пружила нејасан разлог за уклањање апликације, рекавши да игра „укључује садржај који је у Кини илегалан, како је утврдила „Кинеска управа за сајбер-простор“, која је, заправо, државни чувар интернета.

Догађај је привукао велику пажњу у Кини и ван ње. Неки нагађају да је компанија „Епл“ подлегла притисцима из Пекинга, који је вероватно сматрао да је игра Plague Inc. проблематична. Оно што је посебно важно јесте да према подразумеваним поставкама епидемија почиње у Кини, мада корисник може да почне игру било где у свету. Постоје подаци из 2018. године према којима је Plague Inc. затражила службену дозволу за дистрибуцију у Кини, али одбијена је због свог „друштвено непримереног“ садржаја.

Други, укључујући аналитичара Данијела Ахмада у компанији Нико Партнерс, претпостављају да кинеској влади највећи проблем представља ажурирање за децембарску верзију која је омогућила играчима да стварају „лажне вести“, што би могло да наведе на погрешан пут људе у потрази за саветом усред здравствене кризе.

Ахмад је, такође, напоменуо да је забрана можда повезана са текућим разбијањем нелиценцираних мобилних игара у Кини. Штавише, забрана игре Plague Inc. поклопила се са најавом компаније „Епл“ ове недеље да ће све игре у њеној продавници апликација у Кини морати да добију одобрење владе у облику ISBN броја почев од јула. Мало је детаља откривено у вези са детаљима који су обухваћени тим новим регулаторним поступком. Ни програмери не знају да ли ће тренутно објављене игре без званичног одобрења бити уклоњене. Инвеститори компаније не слажу се са уклањањем апликација у Кини. Четрдесет процената акционара подржало је предлог који ће приморати „Епл“ да се придржава обавеза у погледу заштите људских права и да буде отворенија у погледу реаговања на захтеве Пекинга да се апликације цензуришу.
Компанија је мало закаснила

Добијање дозволе за објављивање апликација није ништа ново. У ствари, компанија затвара рупу у закону која је постојала годинама. Кинеска влада је још 2016. године прописала да се видео-игре – на персоналним рачунарима, као и на мобилним уређајима – морају пријавити за добијање ISBN броја пре него што уђу у оптицај у Кини. За неколико месеци, алтернативне Андроид продавнице којима су управљали домаћи технолошки гиганти убрзо су биле преплављене илегалним играма. Званична продавница Google play није доступна у Кини.

Ипак, „Епл“ је успела да задржи нелиценциране наслове на залихама на највећем светском тржишту игара, на коме се садржај строго надгледа. Амерички гигант има много разлога да тако нешто уради. Иако се тржишни удео иПхоне уређаја смањује у Кини (да будемо искрени, сви кинески произвођачи телефона, осим „Хуавеја“ у последње време имају све мањи удео на тржишту), iOS апликације у Кини, посебно игре, остају важан извор прихода за компанију.

Дакле, у најбољем је интересу компаније да уклони препреке за објављивање апликација у Кини. Пре 2016. године, објављивање игара у Кини било је релативно једноставно. После промене прописа те године, компанија је за игре тражила дозволу државе, којој није пошло за руком да такву политику спроведе до краја. Локални медији су извештавали да су програмери заобилазили закон тако што су фалсификовали ISBN бројеве или су објављивали апликације прво у iOS App продавницама у иностранству и касније их пребацивали у Кину. Такав сумњиви процес није прошао незапажено. Кинески државни медији су у августу 2018. оштро критиковали компанију због неодговарајућег надзора над одобрењима у продавници апликација.

Појачани надзор над играма вероватно неће утицати на велике кинеске произвођаче игара при добијању неопходне дозволе јер због тога успевају да себи обезбеде приличну финансијску корист. Уместо тога, они су усредсређени на то да осмисле садржај који је у складу са идеолошким смерницама Пекинга, а најбољи узор за то им је патриотски преображај игре PUBG (playerUnknown's Battlegrounds) кога је направила компанија Tencent.