13 „najboljih praksi“ koje bi IT treblo da izbegava po svaku cenu

Od kazivanja svima da su vaši klijenti do uspostavljanja strategije u oblaku, ove „najbolje prakse u industriji“ sigurno će vam umanjiti šanse za IT uspeh.Zbog čega IT organizacije propadaju? Često je to usvajanje onoga što kao „najbolju industrijsku praksu“ opisuju ljudi koji bi trebalo da su bolje obavešteni, a nisu, verovatno zato što nikada nisu morali da obave posao.

Od uspostavljanja internih kupaca i utvrđivanja podele troškova do insistiranja na povraćaju ulaganja, mnogi od ovih saveta izgledaju verodostojno kada se gledaju iz daleka. Međutim, zagrebite površinu i počećete da otkrivate da su ovi sigurni recepti za IT uspeh često formule za neuspeh.

1. Kažete svima da su vaš kupac

Želite da propadnete? Uvedite da svi u IT-u kažu svima izvan IT-a: „Vi ste moj kupac. Moj posao je da premašim vaša očekivanja “ (ili, još gore,„ usrećim vas “).

Zaposleni izvan IT-a nisu IT-ovi kupci. Oni su IT-ove kolege, sa kojima IT sarađuje ravnopravno da bi kompanija u celini imala neke koristi.

Utvrđivanje ideje o internim kupcima stavlja IT u podređeni položaj, gde svi u IT-u moraju da zadovolje svoje kolege, bez obzira da li to ima smisla za poslovanje ili ne, a kamoli da li to podstiče stvarne kupce kompanije da kupuju više proizvoda i usluga .

2. Uspostavite sporazume o nivou usluge i tretirajte ih kao ugovore

Želite da napravite štetu? Uspostavite formalne sporazume o nivou usluge, insistirajte na tome da ih vaši „interni kupci“ potpišu i tretirajte ove SLA sporazume kao ugovore.

A ako zaista želite da IT propadne, proveravajte da li ste zadovoljili svoj SLA sporazum svaki put kada „interni kupac“ (opet taj pojam) sugeriše da IT ne radi ono što njima treba. To je odličan način da se veze drže na odstojanju.

Ako biste više voleli uspeh, setićete se da veze zahtevaju poverenje, da do tog poverenja neće doći ukoliko kolege ne prepoznate kao stvarne ljude, da će, ako im se sviđate, raditi sa vama da se ispravi sve što krene po zlu i da svrha ugovora nije da se definišu odnosi – već definišu šta se dešava kad nema poverenja i nešto ozbiljno pođe po zlu.

3. Pričajte priče glupim korisnicima

Znate njih. Klasičari imaju citate poput „Prazan ekran?“, „Da razjasnimo – imate prekid struje i ne možete da razumete zašto računar neće da se pokrene“ i „Rekao sam mu da pokuša da na njegovom štampaču okrene utikač naopako … a to je bio trokraki utikač (smeškanje)! “

Smejte se kada im to kažu drugi članovi IT osoblja, posebno kada navedu imena. Ili ako želite da osigurate IT neuspeh, recite im to sami. Tako će se pročuti da ni vi ni bilo ko drugi u IT-u ne poštuje nikoga drugog.

To će pomoći cilju.

4. Uvedite povraćaj novca

Evo sjajnog načina da obeshrabrimo upotrebu informacione tehnologije: uvedite povraćaja sredstava. I to ne bilo kakav povraćaj sredstava – pažljivo izračunavanje koje pravi fakture sa detaljima o svakoj kategoriji troškova koje je svako mesto troška imalo, od ciklusa procesora, do mrežne memorije i mreže prostora za skladištenje (razdvojene, naravno), do radnog vremena programera i poziva službi za pomoć, naplaćeno u intervalima od po 10 minuta.

Ništa ne podstiče saradnju kao što je prepirka oko tačnosti računa koji određuju u kojem džepu preduzeća treba da se drži novac.

5. Insistirajte na povraćaju ulaganja

Želite da budete sigurni da se kritični projekti neće finansirati? Insistirajte na tome da proces upravljanja IT-om zahteva jasan, opipljiv, finansijski povraćaj ulaganja. To će u velikoj meri osigurati klizanje u zastaru, dok se tehnologija koja pomaže poslovnim odeljenjima da brže postižu bolje rezultate ne finansira, a projekti koji pomažu da se poveća zadovoljstvo kupaca – povećanjem prodaje i smanjenjem troškova prodaje, ali tako da IT to ne može da dokaže – doživljava podsmeh u kancelariji na uglu, zajedno sa onim ko ih je predložio.

6. Ugovarajte IT projekte

Želite formulu za lošu saradnju poslovna odeljenja /IT? Definišite projekte u smislu isporuke softvera, tako da je posao IT-a završen kada softver zadovoljava zahteve i ispunjava specifikacije.

Na taj način, kada se poslovno rukovodstvo žali da softver ne radi ono što njima treba, u savršenom ste položaju da tvrdite da on radi tačno ono što treba, jer ispunjava specifikacije, zar ne? A ako to ne uspe, a projekat ne zadovoljava potrebe, možete tvrditi da su zahtevi pogrešni. A ko je kriv? Poslovni menadžeri koji su ih potpisali, naravno.

Ili možete da radite ono što će da funkcioniše: počevši od toga kako nazivate svoje projekte. Svaki definišite u smislu poslovnog ishoda („povećanje efikasnosti prodaje“), a ne u smislu softvera („implementirati Salesforce.com“).

7. Odredite sponzore projekata

U krugovima za upravljanje projektima dobro je poznato da svaki projekat mora da ima poslovnog sponzora ili će imati male šanse da uspe. Ali, želite li osigurati da projekat propadne? Odredite sponzora.

Sponzori – stvarni sponzori, a ne „sponzori samo po imenu“ – imaju duboku želju da njihov projekat uspe, spremni su ako je potrebno i da rizikuju da bi njihov projekat uspeo i da založe svoje ime i reputaciju za poslovni doprinos njihovog projekta. Mislite da će neko koga ste proglasilli za sponzora to da uradi? Ne verujem ni ja.

8. Uspostavite strategiju računarstva u oblaku

Evo divnog načina da se osigura IT neuspeh – uspostavite strategiju računarstva u oblaku. Na taj način možete pretpostaviti da je sve gotovo. Znate da sve mora da pređe u oblak, pa je svrha strategije da se to i ostvari.

Nikako to ne radite, ne razmišljajte dalje u tom smeru. Ne razmatrajte upravljanu tehničku arhitekturu, definisanu u smislu usluga. Na kraju krajeva, to bi moglo da vas navede da verujete da su usluge ono što vam treba i da bi oblak mogao da pruži neke od njih.

Ovo je staro pravilo: oblik zavisi od funkcije. Usluge su funkcije. Oblak je samo jedan od oblika za neke usluge koje su vam potrebne. Izbegavajte da razmišljate na taj način, ukoliko ne želite da IT uspe. Onda bi bilo obavezno.

9. Hoćete Agile. Hoćete učesnike van zemlje. Koristite oboje istovremeno

Agile metodologije imaju mnogo prednosti. Jedan od preduslova za uspeh je visok nivo neformalnog učešća korisnika, tako da su korekcije pravca česte i male, programeri svakodnevno vide napredak, a testiranje prihvatanja kod korisnika je svakodnevna pojava.

Za angažovanje učesnika van zemlje postoji jedna prednost: niža cena rada po satu. Nedostatak je što nema mogućnosti za visok stepen neformalnog učešća korisnika, od čega Agile zavisi. Dodajte tome razliku sa 12 vremenskih zona, jezičke barijere, kulturni jaz i interakcije svedene na ono što se može rešiti putem veb konferencija, a Agile je prilično izazovan.

To može da se postigne, ali nije za plašljive i sigurno nije za IT organizacije koje tek počinju da koriste Agile.

Želite da koristite Agile? Želite da angažujete učesnike van zemlje? Odlučite se za jedno.

10. Prekidajte prekide prekidima

Sledeći korak da se sigurno obezbedi IT neuspeh je insistiranje da svi rade više zadataka istovremeno. Na kraju krajeva, to je vrlo poželjna sposobnost, zar ne? Ono što to zaista znači je smanjenje produktivnosti i kvaliteta uz istovremeno povećanje stresa u pokušaju da se uradi više.

Kad god dođete u iskušenje da zamolite nekoga da prekine ono što radi da bi radio na nečem drugom, imajte na umu: Ljudi nisu višeprocesni. Najbolje što mogu je da se prebacuju tamo ovamo sa jednog zadatka na drugi. Kad god to rade, gube vreme prebacujući se na drugo razmišljanje, a što zadatak zahteva više koncentracije, ljudi gube više vremena kada to moraju da rade.

Da li želite umesto toga da IT uspe? Neka ljudi završe ono na čemu rade pre nego što pređu na nešto drugo.

11. Žonglirajte sa puno projekata

IT nikad nema dovoljno osoblja da se nosi sa svime što bi svi hteli, tako da ima smisla učiniti sve što je u njegovoj moći da se pokrene mnoštvo projekata i premešta osoblje među njima.

To jest , ako želite da svi projekti traju mnogo duže, koštaju mnogo više i daju ispodstandardne rezultate.

Ako želite da IT dođe na dobar glas, uspostavite ovo pravilo: Svaki projekat koji se pokrene dobiće potpuno osoblje, gde „potpuno osoblje“ znači da projekat nikada neće morati da čeka da neki član tima postane dostupan za rad na njemu.

Uradite to i svaki projekat ćete završiti pre nego što bi se bilo koji projekat završio da ste nastavili da žonglirate sa svima njima.

12. Izbacite „IT u senci“

Nema sumnje da mogu da se dogode loše stvari kad poslovna odeljenja prave sopstveni IT. To može da izgleda kao uverljiv argument, ali čini samo trećinu priče. Druga trećina: poslovna odeljenja se bave „uradi sam“ rešenjima jer IT nema dovoljno osoblja za rešavanje (obično) malih poslovnih problema koje preuzima IT u senci. Što dovodi IT u nezgodnu poziciju da usmerava poslovna odeljenja da rade sve u programu Excel, čak i kada su dostupne vrhunske alternative.

To je druga trećina. A treća? Želim vam sreću u pokušaju da ukloni te IT u senci. Užasno je teško čak i primetiti poslovnu upotrebu aplikacija zasnovanih na oblaku. A ako IT uspešno ukloni IT iz senke? To samo pretvara IT u Mordaka iz crtanog, „Sprečavača svih efikasnih rešenja u oblasti informacione tehnologije“.

13. Recite da ili ne bez obzira na zahtev

Poslednji i najbolji način da se osigura IT neuspeh je da se zahtevi prihvataju ili odbijaju bez obzira na to kakvi su. Kažite ne, i pokvarićete odnose. Recite da, i dajete obećanje koje ne možete ispuniti jer vi i svi ostali već imate zauzeto celokupno vreme.

Ako, umesto toga, želite da uspete, pravi odgovor bi bio: „Mi to možemo. Evo šta će biti potrebno. “

Postoji neprikosnoveno pravilo upravljanja zahtevima, bilo da se traži promena obima projekta, softversko poboljšanje ili obezbeđivanje prenosivog računara nekome kome nije predviđeno da ga dobije: Ništa nikada nije besplatno.

Ne recite ne. Ne recite da. Objasnite šta ćete morati da uradite da biste udovoljili zahtevu. Sledi razgovor, a ne svađa.

To je mnogo bolje.

Izvor : CIO

6270-xa-13-najboljih-praksi-koje-bi-it-treblo-da-izbegava-po-svaku-cenu-xa