Da li će Samsung zameniti Google pretragu Bingom?

Priča se da će Samsung na svojim budućim pametnim telefonima zameniti Google Bingom, koji je opremljen veštačkom inteligencijom. Ako se to dogodi, posledice će biti ogromne.

Kompanija Microsoft je u 2023. godini doživela preporod Tradicionalno se smatra delom „stare garde“ zajedno sa kompanijama među kojima je i, recimo, IBM. Međutim, čim je kompanija uložila novac u OpenAI, kompaniju koja je razvila veštački inteligentnog i pričljivog bota, koji nam je svima dobro poznat kao ChatGPT, tehnološki gigant iz stare garde se preporodio.

Prvi korak koji je kompanija napravila, a koji je privukao pažnju njenih konkurenata i cele tehnološke industrije, bila je integracija tehnologije veštačke inteligencije nazvane Copilot u Microsoft Office, da bi potom u potpunosti bio revitalizovan brend Bing tako što je pretraživaču dodata konverzacijska veštačka inteligencija. Konkretno, kompanija Samsung, kao tehnološki gigant, razmatra mogućnost da Bing postane podrazumevani pretraživač za Samsung proizvode. Zbog čega su se odlučili na takav korak?

Zašto bi se kompanija Samsung odlučila za Bing kao svoj podrazumevani pretraživač?

Njujork tajms je u aprilu 2023. godine, objavio da Samsung razmatra da izbaci Google pretragu kao svoj podrazumevani pretraživač i da je zameni Bingom. Samsung tek treba zvanično da objavi svoju potencijalnu odluku, ali možemo da navedemo nekoliko razloga koji bi naveli kompaniju da razmisli o takvom potezu.

Prvi i najočigledniji razlog je partnerstvo kompanije Microsoft sa OpenAI, što je dovelo do toga da se već u februaru 2023. godine, pojavi Bing snabdeven veštačkom inteligencijom. Već sledećeg meseca, glavni pokretač Binga bio je ChatGPT-4. Zbog svega što smo naveli, Bing je postao ozbiljna pretnja za Google pretraživač. Ako će veštačka inteligencija igrati glavnu ulogu u pretraživanju interneta u budućnosti, kompanija Samsung bi dobila odličnu priliku za napredovanje.

Bing AI svakako nije savršen, a ponekad je prilično spor. Međutim, ako ga uporedite sa Bardom kompanije Google, jasno je da Microsoft ima chatbota koji je sasvim spreman za velike poduhvate. S druge strane, Bard izgleda kao brzopleta reakcija i čini se da je još u razvojnoj fazi.

Uz to, veštačka inteligencija koja pokreće Bing je proverena tehnologija. Vremenom će veštački inteligentan Bing napredovati u skladu sa budućim verzijama ChatGPT-a. To je izuzetan budući razvojni put i čini Bing sigurnom i pouzdanom opcijom za pretraživanje na duge staze.

Kako bi ova zamena uticala na Google pretraživač?

Moguća Samsungova odluka koštala bi kompaniju Google 3 milijarde dolara godišnje! Izveštaj Njujork tajmsa takođe navodi da bi ove godine, Google trebalo da obnovi ugovor sa kompanijom Apple vredan 20 milijardi dolara.

Google pretraživač je 2022. godine, vredeo neverovatnih 162 milijarde dolara. Gubitak od 23 milijarde dolara prihoda godišnje bio bi snažan udarac za kompaniju i za dvadesetpetogodišnju nadmoć Google-a na tržištu pretraživača. Ipak, posle dugogodišnjeg monopola nad pretraživačima, kompanija Google će morati da se suoči sa činjenicom da sada ima konkurenciju.

Izgleda da je kompanija odlučila da odgovori na te pretnje. Naime, najavila je novi pretraživač Project Magi, koga pokreće veštačka inteligencija. Naravno, biće mu potrebno izvesno vreme pre nego što bude spreman da se upusti u pravu borbu za prevlast. U međuvremenu, kompanija planira da integriše funkcije razvijene za Project Magi u Google pretragu.

To je dobar potez. Ako te funkcije budu polako ulazile u Google pretraživač i zaista poboljšaju uslugu, to bi moglo da podstakne interesovanje za Project Magi (ili kakav god bude bio zvaničan naziv). Međutim, ako uzmemo u obzir brojne proizvode koje je kompanija jednostavno napustila – setimo se samo servisa Stadia, za igre u oblaku, koji je napušten 2022.godine, mogli bismo s pravom da se zapitamo da li će i Project Magi doživeti istu sudbinu.

Da li će Google pretraživač otići u istoriju?

Možda, osim ako se kompanija Google ne pokaže kao pravi konkurent u trci za razvoj veštački inteligentnih i pričljivih botova. Ipak, budimo realni. Gubitak od 23 milijarde dolara godišnje – iako značajan – neće poslati Google pretraživač na groblje pretraživača i sahraniti ga pored Lycosa, Ask Jeevesa ili AltaViste.

U svakom slučaju, možemo da kažemo da Google trenutno kaska za svojim konkurentima. Kompanija gubi onaj glavni zamah koji ju je doveo da sam vrh. Za kompaniju koja poseduje neizmernu tajanstvenost koju je decenijama gradila, to kaskanje za konkurencijom može biti gora sudbina od gubitka 23 milijarde dolara godišnje.