Robot asistent studentima?

Ovi diplomirani studeni nisu imali pojma da je njihov asistent bio robot. Na Internetu, „niko ne zna da si pas“ (tj. ružan kao pas), kako glasi stara izreka, a danas se isto može reći za robote. Već postoje roboti za zakazivanje koji se praktično ne razlikuju od ljudi, a nedavno su studenti na Institutu tehnologije u Džordžiji saznali da je „Džil Votson“ – asistentkinja na koju su se oslanjali tokom celog semestra – bila, u stvari, veštački inteligentna. Profesor Ashok Goel kaže: „Jedan od glavnih razloga što mnogi studenti napuštaju studije je da ne dobijaju dovoljno nastavne podrške. Napravili smo Džil kao način da se obezbede brži odgovori i povratne informacije.“

Njegov predmet je obavezan u programu tehnologije u Džordžiji za онлајн master iz kompjuterskih nauka, i uvek privlači mnogo pitanja od studenata. Na ponudi je svakog semestra, i svaki put, od približno 300 upisanih studenata potekne oko 10.000 poruka u forumima tog kursa, procenjuje Goel. Ta količina je često prevazilazila mogućnosti Goela i njegovih osam asistenta, pa su ovog puta dodali i devetog: Džil.

Džil je virtuelni asistent, i – kao što joj i samo ime kaže – implementirana je na IBM platformi Votson. Goel i njegov tim diplomiranih studenata je počeo da pravi Džil prošle godine, uključujući i njenu obuku na osnovu približno 40.000 pitanja koja su bila postavljena u klasi, od kad je prvi put ponuđena u jesen 2014. godine. 

„Jedna od tajni онлајн klasa je da se broj pitanja povećava ako imate više studenata, ali broj različitih pitanja zapravo ne raste“, rekao je Goel . “ Studenti uglavnom iznova i iznova postavljaju ista pitanja.“

„U početku njeni odgovori nisu bili dovoljno dobri jer bi se zaglavila na ključnim rečima, a nije prepoznavala kontekst“, rekao je Lalith Polepeddi, jedan od diplomiranih studenata koji je učestvovao u razvoju virtuelnog asistenta. Njeni odgovori su išli u forum koji nije bio vidljiv studentima. Živi asistenti bi vratili njene uspešne odgovore studentima, ali do kraja marta, Džil više nije bila potrebna nikakva pomoć.

Kad su studenti saznali da su bili u komunikaciji sa robotom, neki su organizovali forum za učenje o novim otkrićima, a drugi su pokrenuli projekat otvorenog koda da ga sami naprave.

Sledećeg semestra, Džil će se vratiti sa novim imenom i novim ciljem: da do kraja godine odgovori na 40 odsto svih pitanja.

Izvor: IT WORLD

4089-robot-asistent-studentima