RAF Challenge 2021 - позив

 ВАЖНО: РОК ЗА СЛАЊЕ РАДОВА ПРОДУЖЕН ЈЕ ДО 26. ФЕБРУАРА (ДО 12 ЧАСОВА)

 

Ако знате да направите игрицу, програм, презентацију или видео, желите да проверите своја IT знања и вештине, волите да се такмичите и видите себе у овој области, прихватите изазов и пријавите се на такмичење RAF Challenge 2021!

Такмичење организују Рачунарски факултет у Београду и Друштво математичара Србије, већ тринаесту годину, а намењено је ученицима средњих школа и гимназија у Србији. Пријављивање такмичара и "upload" радова је од 23. новембра 2020. године до 13. фебруара 2021. године.

Онлине финале такмичења (одбрана и презентовање радова) ће се одржати у суботу, 20. марта 2021. године. Сатница такмичења као и списак финалиста биће накнадно објављени на овом месту.

Награде: Лаптоп, екстерни хард диск, таблет, програмерски курс, мобилни телефон, графичка табла, антивирус програми, претплата на IT часописе, и др. 

 

Такмичење је подељено у три категорије:

I категорија

Тема: "Виртуелна и аугментативна реалност (ВР/АР)" 

Задатак: Направити презентацију 

Опис: Презентација би требало да одговори на питања на који начин ће технологија виртуелне и аугментативне реалности променити свет и друштво. У истраживању је дозвољено фокусирати се на једну област рада или сегмент друштва и размотрити потенцијал употребе виртуелне и аугментативне реалности у тој области. Такође је пожељно размотрити добре и лоше стране употребе овакве технологије, фокусирати се на крупне проблеме који би се овако решили а не на мала унапређења. Кључни фактори за процену су:

        - Квалитет садржаја - потребно је да садржај буде релевантан за тему, добро обрађен, информативан, оригиналан и не превише опширан. Циљеви постизања доброг квалитета садржаја су да се кроз прављење презентације ученици упознају са начинима проналажења и обраде информација из више извора (што је срж сваког истраживања) и истовремено сазнају што више о области о којој праве презентацију.

        - Квалитет израде - подразумева да је садржај упакован у форму која је публици питка. То значи да ефекти (анимације, звукови исл.) могу да се користе у мери која не омета публику у усвајању садржаја, већ су ту да подрже и анимирају публику, да је терају да прочита нешто ново и занимљиво. Садржај треба да буде откуцан писмено, без грешака у куцању и распоређивању елемената, са што мање граматичких и правописних грешака. На насловној страни стоји назив теме, име и презиме ученика, назив школе и место. На уводном слајду (после насловног) стоји кратак садржај презентације. Ако је презентација интерактивна, навигација кроз презентацију би требало да буде јасна од самог почетка и да се одабрани начин навигације не мења до самог краја презентације. Текст на појединачном слајду не треба да буде преопширан. Пожељно је да текстуални садржај буде подржан сликама или анимацијама који приказују оно о чему је писано.

       - Квалитет презентовања - елемент који се додатно оцењује у финалу. На њима је да покажу да су садржај своје презентације заиста усвојили тако што ће га укратко усмено саопштити, пролазећи кроз презентацију онако како је она иначе замишљена, и потом одговорити на питања комисије. Очекује се да су упознати са детаљима израде презентације, да знају који су извори информација коришћени и да су способни да изнесу неко своје мишљење о теми коју су обрадили. Садржај слајдова не мора да буде изложен од речи до речи како је написано, али се такође не очекује да ученици све информације читају са слајдова, већ да им слајдови служе само као подсетник. Важније је разумевање изложених информација него познавање конкретних чињеница.

Додатне информације и питања: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите ЈаваСцрипт да бисте је видели.

II категорија

Тема: "Иновативна примена софтвера за развој вештине"

Задатак: Направити апликацију која потпомаже развој неке физичке или интелектуалне вештине.

Опис:  Осмислити и развити софтвер који функционише као испомоћ за учење или напредовање у некој вештини. Ово може да буде апликација која даје упутство о томе како се обавља дата вештина, интерактивни мерач успешности, алат за праћење напретка, интерактивна колекција проблема које треба решити, и сл. Урађена апликација може да буде игра, алат, wеб портал, мобилна апликација, или било која друга врста интерактивног софтвера. Под "вештином" се подразумева било која физичка или интелектуална вештина која се не учи у школи, попут: плетења, столарства, борилачке вештине, плеса, кувања, креативног писања, разумевања стратегије шаха, итд.  Кључна особина овог софтвера треба да буде иновативност, тј. треба тежити томе да се развије апликација која није тренутно присутна на тржишту.
Комисија ће узимати следеће особине софтвера у разматрање при оцењивању рада:
- Иновативност 
- Техничка сложеност 
- Лакоћа коришћења

Додатне информације и питања: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите ЈаваСцрипт да бисте је видели.

III категорија

Тема: "Мој свет кроз интернет"

Задатак: Режирати, снимити и измонтирати видео и аудио материјал на задату тему.

Опис:  Реални свет и паралелни свет на интернету. Живот у реалном окружењу, и живот на мрежи... Где сам ја у свему томе?

Код интерпретације теме узети у обзир кадрове који се могу означити као креативни, аутентични, описни, асоцијативни. Кандидати су слободни да интерпретирају тему представом сопственог доживљаја света који их окружује или испуњава, онако како га они сами виде. Комисија ће вредновати техничке и естетске квалитете понуђених филмова према академским стандардима Рачунарског факултета. 

 

Додатне информације и питања: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите ЈаваСцрипт да бисте је видели.

 

Техничке напомене:

  • Такмичари се пријављују у једном кораку: регистрација и слање рада иду одједном. Пријаве ће бити отворене до суботе, 15. фебруара. Не можете се регистровати ако не upload-ујете свој рад.
  • Ограничење величине рада/укупног фајла за upload:
    • I категорија (презентација): 50MB/100MB
    • II категорија (апликација): 500MB/1GB
    • III категорија (видео): 500MB/1GB
  • Рад треба слати као zip архиву која садржи два директоријума:
    • рад - извршна верзија, доступна јавности за гласање,
    • пројекат - сав релевантан изворни код и пројектни фајлови.
  • Пожељно је да презентације буду самосталне (не захтевају инсталиран додатни софтвер).
      • I категорија: Power Point (може се користити и еквивалентни софтвер отвореног кода као што је LibreOffice Impress, али да крајњи производ буду фајлови .pptx, .pptm, .ppsx, .ppsm )
      • II категорија: Апликације могу бити написане у било ком програмском језику, али морају бити компајлиране и извршене на Windows платформи.
      • III категорија: користити следеће софтвере за израду видео фајла: Movie maker, Adobe Premier, VSDV Free Video Editor или HitFilm 4 Express
  • Обратити пажњу на фонтове и све остало што не спада у стандардну инсталацију Windows (dll,...)– ставити их уз апликацију или интегрисати у презентацију, да би се избегли проблеми у приказу.
  • Уз рад обавезно послати изворни кôд, одвојено од извршног или инсталационог фајла.
  • Радови се тестирају на чистој Windows 10 инсталацији
  • Упутство за видео фајлове (III категорија):
    • Трајање: од једног до три минута

    • Видео мора да се покреће на Windows платформи у Windows Media или VLC player-у
    • Дозвољени су сви видови монтаже као и видео из једног кадра 
    • Пропорција: 4:3 или 16:9
    • Формат: mp4, avi, wmv или mov
    • Резолуција: минимална 640x480, максимална 1920x1080 пиксела
    • Frame rate: 24 или 30 fps

ПРИЈАВИТЕ СЕ!