Adobe uvodi generativnu veštačku inteligenciju u Photoshop

U vodećoj svetskoj aplikaciji za obradu slika, originalne slike su pretvorene u tekstualne instrukcije.

Kompanija Adobe izazvala potpunu pometnju u krugovima kreativnih stvaralaca kada je uvela funkcije generativne veštačke inteligencije u najnoviju beta verziju svoje klasične kreativne aplikacije Photoshop.

Funkcija Generative Fill AI u Photoshopu

Generative Fill omogućava korisnicima da naprave velike izmene na slikama koristeći tekstualne upite. U suštini, možete da kažete Photoshopu šta želite, da uzmete neke objekte sa slike i postavite ih u okruženja koja je stvorila veštačka inteligencija kao što su uličice, pećine ili ona pod različitim osvetljenjima.

Funkcija Generative Fill vam omogućava da osmišljeno dodajete, proširujete ili uklanjate sadržaj sa slika za nekoliko sekundi koristeći tekstualne upite. Funkcija je dovoljno inteligentna da automatski podesi perspektivu, osvetljenje i stil slika tako da može da pruži dobre rezultate.

Alatka koristi Firefly, kompanijinu tehnologiju generativne veštačke inteligencije koja se već prilično dugo primenjuje kao standard u mnoštvu kreativnih aplikacija. Prema saopštenju kompanije, te tehnologije će biti postavljene u celom skupu aplikacija u Creative Cloudu.

Beta izdanje Photoshopa je prva aplikacija u skupu Creative Cloud u kojoj je integrisana Firefly tehnologija iako bi trebalo da napomenemo da kompanija integriše veštačku inteligenciju u svoje proizvode od kada je predstavila Adobe Sensei. Alatka Generative Fill je takođe dostupna kao novi modul u beta verziji Firefly za korisnike zainteresovane za testiranje novih mogućnosti na vebu i izgleda da će funkcionisati brže na platformi Apple Silicon nego na drugim platformama.

Mogu se zaoštriti sukobi oko autorskih prava

U izvesnom smislu, uvođenje spomenute funkcije je bilo neizbežno. Kompanija Adobe već neko vreme radi na Firefly tehnologiji i počela je da je uvodi u svoje proizvode u prvim mesecima ove godine. Kompanija kaže da su se te beta verzije kreativnih aplikacija sa proširenom veštačkom inteligencijom pokazale kao neke od najuspešnijih beta lansiranja u istoriji kompanije.

Izgleda da kompanija pokušava da izbegne moguće pritužbe sa kojima su se suočili neki drugi modeli generativne veštačke inteligencije. Naime, kompanija je obezbedila sve što joj je potrebno za obuku Firefly tehnologije iz sopstvenih izvora nad kojima ima autorska prava, što znači da je koristila slike iz svog Adobe Stock skladišta, zatim slike koje nisu zaštićene autorskim pravila i sadržaje iz javnog domena.

Istovremeno, umetnici će se sasvim sigurno osećati ugroženo zbog tih alata, mada bi moć i uticaj tih alata trebalo videti na delu da bismo mogli da se oslonimo na njih. I pored toga što je kompanija preduzela sve što je mogla da bi obezbedila da kreirani sadržaj ne ugrožava autorska prava, verovatno je da će se problemi pojaviti.

Kompanija pokušava da spreči sve takve pritužbe. Alatka Generative Fill podržava pravilo postavljanja i otkrivanja cele strukture podataka o poreklu i nastanku digitalnog sadržaja, što je poznato kao Content Credentials. Svi ti podaci su stalno povezani sa sadržajem i omogućavaju ljudima da znaju poreklo određenog medija, odnosno da li ga je kreirao čovek ili veštačka inteligencija. Naime, cilj je da sistem treba da pomogne stvaraocima da održe kontrolu.

Reklamne kampanje se pripremaju pomoću tekstualnih uputstava

Poslovni korisnici će moći da razmotre još jedan aspekt najnovije funkcije. Adobe kaže da će preduzeća moći da prošire Firefly sopstvenim kreativnim idejama kako bi generisali sadržaj koji obuhvata slike kompanije, zaštitni znak i jezik brenda.

To u suštini znači da će za kreiranje novih marketinških materijala brenda biti potrebno nekoliko tekstualnih uputstava svakom korisniku Creative Clouda, ali kao i obično, kada svi počnu da koriste spomenute pogodnosti, pobediće oni koji budu imali stvaraoce i kreativce najprefinjenijeg ukusa.

Šta kaže kompanija Adobe

Kompanija je odlučila da direktno integriše Firefly tehnologiju u radne procese kao kreativnog kopilota da bi, kako kaže, omogućila svojim klijentima da ubrzaju kreativni proces, istraživanje i proizvodnju.

S obzirom na to da su trenutno svi obuzeti generativnom veštačkom inteligencijom, nema sumnje da će dodavanje generativnih alata za uređivanje u Photoshopu biti glavna vest, ali dodatna poboljšanja dostupna u trenutnoj beta verziji uključuju nova podešavanja za opcije Adjustment Presets, Contextual Task Bar, Remove Tool i Enhanced Gradients. Funkcija Generative Fill u Photoshopu je danas dostupna u beta aplikaciji za desktop računare i biće generalno dostupna u drugoj polovini 2023. godine. Dostupna je i kao modul u okviru tehnologije Firefly u beta verziji.