Gde su uštede koje su preduzeća očekivala? Finops program koji prati potrošnju u oblaku, stvara odgovornost i optimizuje resurse u oblaku, obično će rešiti problem.
Autor David Linthicum
Ovaj članak mi je bio zanimljiv, posebno izjava: „Tokom protekle decenije, usvajanje oblaka je postalo pravilo, a ne izuzetak. Pa ipak, mnoge kompanije koje su prihvatile oblak osećaju žestok teret povećanja troškova. Drugim rečima, troškovi korišćenja oblaka mogu mnoga preduzeća da koštaju više nego što zapravo štede.”
Drugi nedavni članci i studije tvrde isto. Prvobitno mišljenje da će računarstvo u oblaku dovesti do smanjenja operativnih troškova se za mnoge kompanije Global 2000 nije ostvarilo.
To nije zbog dobavljača oblaka ili samog oblaka. Preduzeća prave greške koje na kraju ponište svaku poslovnu dobit koju bi trebalo da ostvare od računarstva u oblaku. Hajde da pogledamo tri razloga na koja najčešće nailazim i kako ih možete izbeći.
Prvo, ima malo ili nimalo nadgledanja. Uobičajeni problem je što preduzeća imaju neefikasne ili nikakve operacije upravljanja troškovima u oblaku, takođe poznate kao finops (finansijske operacije) oblaka. Finops bi trebalo da sadrži sisteme za praćenje troškova u oblaku koji izveštavaju šta je potrošeno, gde, ko i u koju svrhu, kao i osnovni uzrok troška
Na primer, možda se pokreću usluge skladištenja u oblaku, a nikada se ne gase. Korisnici oblaka koriste usluge bez dobrog razloga. Programeri preterano koriste ili preterano troše svoj budžet u oblaku jer znaju da niko stvarno ne nadgleda. Liči li to na rad računarstva u oblaku vaše kompanije?
Bez vidljivosti i uvida u potrošnju u oblaku, u suštini vozite automobil bez kontrolne table. Ne znate koliko brzo idete niti kada ćete ostati bez goriva. Igra pogađanja pretvara se u veliko iznenađenje kada se pokaže da je potrošnja u oblaku daleko iznad onoga što su svi u početku mislili. To usisavanje koje čujete je vrednost za koju ste mislili da će računarstvo u oblaku doneti, a sada curi iz poslovanja.
Drugo, nema discipline ni odgovornosti. Nedostatak praćenja troškova u oblaku znači da ne vidimo šta trošimo. Druga strana ove medalje je nedostatak odgovornosti. Čak i kada preduzeće prati potrošnju u oblaku, ti podaci su beskorisni ako svi znaju da nema kazni. Zašto bi ljudi menjali svoje ponašanje? Njima je potrebno da znaju podsticaje za štednju resursa računarstva u oblaku, kao i da znaju za posledice ako ih ne štede.
Problemi sa odgovornošću se obično mogu ispraviti tako da rukovodstvo donese neke nepopularne odluke. Verujte mi, ili ćete se pozabaviti odgovornošću sada, ili ćete čekati da to kasnije bude mnogo teže popraviti.
Treće, preduzeće ne može ili neće da optimizuje resurse u oblaku. Jedan od osnovnih ciljeva zdravog programa finops je optimizacija potrošnje u oblaku. Finops će izvestiti o izmerenoj vrednosti celokupnog novca potrošenog na resurse u oblaku koja se vratila u poslovanje. Opšti cilj je da se što veća poslovna vrednost ostvari pomoću što manje dolara utrošenih za računarstvo u oblaku.
Zašto je rešavanje ovog problema važno? Tekuća optimizacija troškova u oblaku je teška. Morate razumeti šta se troši i u koju svrhu. Zatim najteži deo: Moraćete da smislite načine da potrošite manje, a da i dalje održite ili povećate poslovnu vrednost.
Optimizacija je različita od preduzeća do preduzeća, ali se većina oslanja na sisteme za praćenje troškova u oblaku da bi se pronašli i rešili osnovni uzroci nepotrebne potrošnje. Sistem opservabilnosti takođe može pomoći u pronalaženju kreativnih načina da se potroši manje za iste resurse, kao što je kupovina u oblaku traženjem boljih cena i uslova, ili kupovina usluga u oblaku unapred, uz popust putem programa kao što su rezervisane instance. Postoji bukvalno hiljadu pristupa optimizaciji troškova oblaka; ovo je fokus većine poslovnih finops programa.
Ovo su tri najčešća razloga zbog kojih preduzeća štede manje novca nego što je obećano i troše više od predviđenog budžeta na računarstvo u oblaku. Solidna finops strategija i implementacija rešava sva tri razloga.
Izvor: InfoWorld