Akcije kompanije „Fejsbuk“ pale za više od 20 procenata

Rezultat na tržištu papira od vrednosti obeležio je jedan od retkih neuspešnih dana za investitore kompanije koja je godinama prkosila očekivanjima analitičara. Posle skandala i previranja, kompanija se primirila, ali baza njenih korisnika nastavila je da se proširuje, a novac od oglašavanja je neprekidno podizao vrednost njenih akcija na berzi. U sredu se sve to srušilo. Vrednost akcija kompanije pala je za više od 20 procenata posle zatvaranja berze pošto je društvena mreža napomenula da će se njena zarada smanjivati u narednim godinama jer je odlučila da promeni postupak poslovanja u vezi sa oglašavanjem. Kompanija je objavila da se njena baza korisnika u Evropi smanjila zbog uvođenja novih zakona o zaštiti privatnosti, što se skoro nikad nije desilo u istoriji postojanja društvene mreže u bilo kom delu sveta.

Rezultat na tržištu papira od vrednosti obeležio je jedan od retkih neuspešnih dana za investitore kompanije koja je godinama prkosila očekivanjima analitičara u vezi sa rastom zarade iako je postojala zabrinutost zbog dugoročnog uticaja skandala povezanog sa narušavanjem privatnosti.
U sredu je vrednost akcija kompanije „Fejsbuk“ pala za 20,4% posle zatvaranja berze i dostigla je nivo na kome je bila kad je upletena u skandal sa zaštitom podataka koji su završili u rukama političke konsultantske kompanije „Kembridž analitika“.

Vrtoglavi pad je odneo više od 120 milijardi dolara tržište vrednosti kompanije.

Jedina svetla tačka se pojavila u obliku nove metrike koju nam je predstavila društvena mreža, a to je „velika porodica“ od 2,5 milijardi članova. Kompanija je izjavila da broj članova porodice ukazuje na to koliko ljudi koristi sve njene aplikacije, uključujući i one najvažnije kao što Messenger, WhatsApp i Instagram.

Šef finansijskog odseka kompanije Dejvid Vener rekao je finansijskim analitičarima u konferencijskom razgovoru da će njihova operativna margina, koja predstavlja ključnu meru profita, težiti da dostigne nivo od oko 35% tokom sledećih nekoliko godina, što je manje od 44% koliko je iznosila u kvartalu koji je završen 30. juna.

Iznenađeni upozorenjem, analitičari su primorali Venera da navede razloge za smanjenje operativne margine, a on je naveo kursnu listu i uvođenje novih proizvoda oglašavanja kao što je svojstvo „priča“ na Fejsbuku i Instagramu.

Društvena mreža je pretrpela i vrlo retko viđeno smanjenje broja dnevnih korisnika u nekim delovima sveta, u ovom slučaju, u Evropi. Od 282 miliona u martu, baza se krajem jula smanjila na 279 miliona. Vener tvrdi da je smanjenje broja korisnika prvenstveno posledica uvođenja Opšte uredbe o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR) koja je stupila na snagu u maju ove godine.

4967-akcije-kompanije-fejsbuk-pale-za-vise-od-20-procenata