Rezultat na tržištu papira od vrednosti obeležio je jedan od retkih neuspešnih dana za investitore kompanije koja je godinama prkosila očekivanjima analitičara. Posle skandala i previranja, kompanija se primirila, ali baza njenih korisnika nastavila je da se proširuje, a novac od oglašavanja je neprekidno podizao vrednost njenih akcija na berzi. U sredu se sve to srušilo. Vrednost akcija kompanije pala je za više od 20 procenata posle zatvaranja berze pošto je društvena mreža napomenula da će se njena zarada smanjivati u narednim godinama jer je odlučila da promeni postupak poslovanja u vezi sa oglašavanjem. Kompanija je objavila da se njena baza korisnika u Evropi smanjila zbog uvođenja novih zakona o zaštiti privatnosti, što se skoro nikad nije desilo u istoriji postojanja društvene mreže u bilo kom delu sveta.
Rezultat na tržištu papira od vrednosti obeležio je jedan od retkih neuspešnih dana za investitore kompanije koja je godinama prkosila očekivanjima analitičara u vezi sa rastom zarade iako je postojala zabrinutost zbog dugoročnog uticaja skandala povezanog sa narušavanjem privatnosti.
U sredu je vrednost akcija kompanije „Fejsbuk“ pala za 20,4% posle zatvaranja berze i dostigla je nivo na kome je bila kad je upletena u skandal sa zaštitom podataka koji su završili u rukama političke konsultantske kompanije „Kembridž analitika“.
Vrtoglavi pad je odneo više od 120 milijardi dolara tržište vrednosti kompanije.
Jedina svetla tačka se pojavila u obliku nove metrike koju nam je predstavila društvena mreža, a to je „velika porodica“ od 2,5 milijardi članova. Kompanija je izjavila da broj članova porodice ukazuje na to koliko ljudi koristi sve njene aplikacije, uključujući i one najvažnije kao što Messenger, WhatsApp i Instagram.
Šef finansijskog odseka kompanije Dejvid Vener rekao je finansijskim analitičarima u konferencijskom razgovoru da će njihova operativna margina, koja predstavlja ključnu meru profita, težiti da dostigne nivo od oko 35% tokom sledećih nekoliko godina, što je manje od 44% koliko je iznosila u kvartalu koji je završen 30. juna.
Iznenađeni upozorenjem, analitičari su primorali Venera da navede razloge za smanjenje operativne margine, a on je naveo kursnu listu i uvođenje novih proizvoda oglašavanja kao što je svojstvo „priča“ na Fejsbuku i Instagramu.
Društvena mreža je pretrpela i vrlo retko viđeno smanjenje broja dnevnih korisnika u nekim delovima sveta, u ovom slučaju, u Evropi. Od 282 miliona u martu, baza se krajem jula smanjila na 279 miliona. Vener tvrdi da je smanjenje broja korisnika prvenstveno posledica uvođenja Opšte uredbe o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR) koja je stupila na snagu u maju ove godine.