Društvena mreža Threads kompanije Meta je ozbiljan konkurent Twitter-u.
Threads kompanije Meta je brzo postala popularna platforma društvenih mreža od svog zvaničnog predstavljanja javnosti. Nekoliko miliona korisnika je pohrlilo da se prijavi na uslugu u prvih nekoliko sati. Metin novi „već viđeni“ projekat se pojavio kada se Twitter suočio sa negativnim reakcijama korisnika nakon što je Ilon Mask preuzeo platformu, što je mu je omogućilo da se postavi kao dostojan konkurent.
Međutim, može li Threads da napreduje u oblasti gde su se pojavile mnoge društvene mreže, ali nisu uspele da privuku veliki broj korisnika? Može li da zameni Twitter? Pokušaćemo da objasnimo zašto bi Twitter trebalo da se zabrine zbog pojave mreže Threads kompanije Meta.
1. Instagram ima ogromnu bazu korisnika
Kad preuzmete novu aplikaciju društvene mreže, najveći problem se pojavljuje kad pokušate da pronađete ljude sa kojim ste se povezali na drugim društvenim mrežama. Imate utisak da ste jedini koji koristi novu aplikaciju. Zbog toga se mnoge alternativne mreže bore da pobede Twitter.
Međutim, to nije slučaj sa mrežom Threads, jer je povezana sa Instagramom, koja ima preko dve milijarde korisnika. Ovo daje Threads-u veliku prednost u poređenju sa drugim platformama sličnim Twitter-u, jer jednostavno možete da pratite iste naloge koje pratite na Instagramu kada se registrujete.
MrBeast, popularna YouTube zvezda, već se prijavio na uslugu i prikupio milion pratilaca u roku od nekoliko sati otkad se priključio novoj platformi. Između ostalog, već je ušao u Ginisovu knjigu rekorda kao korisnik koji je uspeo da u najkraćem vremenu okupi milion pratilaca na mreži Threads.
2. Poznati korisnički interfejs
Sa čistim i jednostavnim korisničkim interfejsom i funkcijama kao što su komentari, ponovne objave i lajkovi, Threads kompanije Meta daje korisnicima utisak da su počeli nešto novo, ali u poznatom okruženju. Platforma je dizajnirana tako da brzo uvede korisnike u mrežu, što može da se primeti već pri registraciji koja je veoma jednostavna, kao i korišćenje, jer ne morate ponovo da pravite bazu pratilaca od početka. Jednostavno nastavljate tamo gde ste stali na Instagramu.
Nije ni čudo što je mreža Threads već privukla milione korisnika, zbog čega bi Twitter trebalo da se zabrine. Štaviše, sasvim je normalno da pretpostavimo da će korisnika biti još više s obzirom na to da je nova mreža tesno povezana sa Instagramom i velikom bazom korisnika te mreže.
3. Oni koji kritikuju Twitter traže novo utočište
Ilon Mask je uveo nekoliko promena u Twitter otkako je preuzeo mrežu, koje su mnogi korisnici oštro kritikovali. Jedna od najnovijih promena je ograničavanje broja objava koje korisnici Twitter-a mogu da vide dnevno, zbog čega je platforma postala skoro neupotrebljiva za veliki broj onih koji kreiraju sadržaje ili za oglašivače.
Threads je pojavila u pravo vreme posebno kad su u pitanju nezadovoljni korisnici Twitter-a koji traže novo utočište, posebno ako imamo u vidu da sa pojavilo nekoliko alternativnih društvenih mreža koje nisu uspele da zbace Twitter sa trona. Threads bi već mogla da preživi kao alternativna mreža umesto Twitter-a i biće zanimljivo pratiti razvoj nove platforme.
4. Threads planira da bude deo Fediverzuma
Čini se da Meta na milijarde korisnika Instagrama gleda kao na početnu tačku, jer namerava da proširi domet Threads-a tako što će novu mrežu pridružiti Fediverzumu. Šta je, zapravo, Fediverzum? Fediverzum je međusobno povezana kolekcija servera koji omogućavaju korisnicima da međusobno komuniciraju. Dakle, kada Meta pridruži Threads Fediverzumu, korisnici platforme će moći da se povežu sa korisnicima na drugim platformama koje pripadaju Fediverzumu. Na primer, to znači da možete da koristite svoj Threads profil da pratite ili da vas prate drugi ljudi koji koriste različite servere (ili platforme, kao što je Mastodon) na Fediverzumu, baš kao što možete da koristite svoj Gmail nalog za komunikaciju sa nekim ko koristi druge popularne dobavljače e-pošte, kao što je Microsoft Outlook ili Yahoo Mail.
5. Metini ogromni resursi
Twitter platforma ima razloga da bude zabrinuta zbog pojave nove društvene mreže Threads, jer mreža dobija značajnu podršku od kompanije Meta. Iako je Threads još relativno nova platforma sa ograničenim funkcijama, od matične kompanije može da dobije višedecenijsko iskustvo i ogromna finansijska sredstva.
Kada je u pitanju iskustvo, matična kompanija mreže Facebook već prilično dugo veoma uspešno uključuje funkcije drugih platformi u svoju. Recimo Stories na Instagramu je prvobitno bila funkcija koju je uvela mreža Snapchat. Pored toga, Facebook i Instagram su dve najpopularnije platforme za oglašivače i kreatore sadržaja, što Meti daje prednost u ostvarivanju prihoda u odnosu na Twitter.
Pošto je svima poznato da kompanija Meta ima sjajno utemeljeno poslovanje, samo je pitanje vremena kada će početi sa uvođenjem novih funkcija kako bi Threads postala znatno bolja alternativa za oglašivače.
Da li su Twitter-u dani odbrojani?
Platforma Threads je odlično počela i koliko za sada možemo da primetimo nema nameru da odustane. Iako smo naveli nekoliko razloga koji bi trebalo da nateraju Twitter da obrati pažnju na razvoj nove platforme kompanije Meta, važno je napomenuti da je platforma još u ranoj fazi razvoja i da su joj svakako potrebne neke suštinske karakteristike da bi bila mogla dostojno da parira Twitter-u.
Za sada, Twitter je i dalje najbolja platforma za mikroblogovanje za milione korisnika, ali gigant društvenih mreža svakako treba da obrati pažnju na Threads i potencijalne pretnje koje su se pojavile sa pojavom nove društvene mreže.