Da li COVID nestaje?

Ako je suditi prema dobavljačima interneta koji ponovo ograničavaju mesečnu količinu podataka svojim korisnicima, onda možemo da kažem da pandemija polako jenjava. Dobavljači interneta su na početku epidemije odlučili da skinu ograničenja sa količine podataka koji korisnici mogu iskoristiti s obzirom na to da su ljudi morali da ostanu zatvoreni u svojim domovima i da rade od kuće. Iako se kriza ne stišava, kompanije su odlučile da ograničenja, ipak, ponovo uvedu.
Najveći dobavljači interneta su odlučili da ponovo ograniče količinu podataka na mesečnom nivou svojim korisnicima kako su sa njima to regulisali ugovorom o pružanju usluga. Naime, na početku pandemije svi su se složili da takva ograničenja ukinu s obzirom na situaciju u kojoj su se građani našli.

Sve ovo se dešava dok korona virus nastavlja da hara zemljom i dok je većina zaposlenih, učenika i studenata i dalje kod kuće jer pokušavaju da rade i uče na daljinu, a sve da bi obuzdali širenje virusa primenom socijalnog distanciranja. Mnogi Amerikanci i dalje koriste aplikacije za video-konferencije i ćaskanje, kao što su Zoom, Facetime i Hangouts kompanije „Gugl“ da bi izvršavali svoje poslovne obaveze, ali i da bi mogli da se vide i čuju sa svojim najbližima.

Dobavljači interneta su se obavezali da uklone mesečna ograničenja dostupnih podataka svojim korisnicima još u martu, kao deo napora da Amerika ostane povezana (engl. Keep Americans Connected Pledge). Tu inicijativu je pokrenula Federalna komisija za komunikacije, podstičući dobavljače interneta i telefonske kompanije da preduzmu određene korake kako bi stanovnici ostali povezani tokom pandemije. To je značilo da dobavljači neće isključivati internet korisnicima koji nisu u mogućnosti d izmire svoje obaveze или koji kasne za plaćanjem računa, i da će otvarati besplatne bežične javne mreže. Skoro 800 dobavljača se pridružilo inicijativi, a mnogi od njih su preduzeli i dodatne korake kako bi omogućili korisnicima da ostanu povezani tokom krize.

Kompanija AT&T je u martu prva objavila da ukida sva ograničenja na prenos i korišćenje podataka za svoje korisnike, a kasnije su joj se pridružila još dva giganta u toj oblasti, T-Mobile i Comcast.
Ograničenje prenosa podataka znači da je dobavljač odredio utvrđenu količinu podataka koje korisnik može iskoristiti. Kad se da granica dostigne, slede određene mere. Recimo na veb-stranici kompanije Comcast istaknuto je da je mesečna količina podataka koje korisnik može da iskoristi 1 TB, nakon čega se korisniku naplaćuje 10 dolara za svakih 50 GB podataka, a najviši iznos dostiže 200 dolara. Stručnjaci ističu da ograničenje podataka nema veze sa zagušenjem internet saobraćaja или njegovom preopterećenošću, već prvenstveno sa metodom naplate usluge koji se primenjuje na tržištima gde je konkurencija nešto slabija. Pored toga, kažu i da je ograničavanje podataka podešeno tako da ponovo postane funkcionalno posle 30. juna.

Portparol kompanije Comcast kaže da će oni i dalje održavati javne bežične mreže u funkciji do kraja godine i da će kontaktirati korisnike koji nisu u mogućnosti da plate račun i ponudiće im određene olakšice pri plaćanju.
Predsednik Federalne komisije za komunikacije Ađit Paj je poslao pismo Kongresu u kome moli članove da donesu uredbu koja bi omogućila privatnim korisnicima i malim preduzećima da ostanu povezani i nakon što se pomenuta inicijativa okonča. Paj je razgovarao i sa dobavljačima interneta i telefonskim kompanijama i zamolio ih da pomognu korisnicima tako što će im ponuditi olakšice pri plaćanju usluge, odloženo plaćanje uređaja i dalje održavanje javnih bežičnih mreža u funkciji. Međutim, niko nije spominjao produženje ukidanja ograničavanja količine podataka koje korisnici mogu da preuzmu или iskoriste.

5887-da-li-xa-covid-xa-nestaje