Gugl pretraživač menja podrazumevane postavke tako da će automatski brisati neke podatke koje je prikupio o korisnicima. Svi podaci o aktivnosti na mreži i u aplikacijama, uključujući i informacije o tome koje ste internet stranice pretraživali i posetili, kao i podaci o lokaciji biće izborani u roku od osamnaest meseci. Što se tiče istorije na YouTube platformi, uključujući i video-klipove koje ste pregledali i koliko dugo, biće obrisana u roku od tri godine. Navedene promene primenjivaće se samo na nove naloge, koji se tek otvaraju, ali uskoro će i postojećim korisnicima biti prikazana nova poruka koja će ih podsetiti da podese svoje postavke. Ne čudi odluka kompanije „Gugl“ pošto su i ostali tehnološki giganti već izvesno vreme pod stalnim pritiskom zbog prikupljanja podataka svojih korisnika, a još više zbog svog poslovanja i postupanja s istim tim podacima.
U američkim medijima je objavljeno da Ministarstvo pravde planira sastanak sa državnim tužiocima krajem ove nedelje da bi razmotrili planove kako da kazne kompaniju zbog kršenja zakona o slobodnoj konkurenciji na tržištu uključujući i navodnu optužbu da je kompanija zloupotrebila svoju dominaciju među pretraživačima. S druge strane, u utorak je nemački sud doneo uredbu o ograničavanju podataka koje „Fejsbuk“ prikuplja o lokalnim korisnicima zbog zabrinutosti da zloupotrebljava svoju lidersku poziciju među društvenim mrežama.
Kompanija „Gugl“ je uvela kontrole za automatsko brisanje u maju 2019. godine kako bi omogućila korisnicima da redovno brišu zapise koje je o njima prikupila kompanija, ali tada su tu opciju mogli da izaberu sami korisnici. Ti zapisi se koriste da bi se napravile personalizovane preporuke i rezultati pretrage, ali i da bi kompanija mogla da se bavi ciljanim oglasima. Iako iz „Gugla“ tvrde da im informacije omogućavaju da svoje proizvode učine korisnima, istovremeno tvrde da je smanjivanje količine prikupljenih podataka važan princip očuvanja privatnosti i da zbog toga „Gugl“ podatke neće čuvati neograničeno osim ako se korisnik za to opredeli.
Kompanija ističe da je odlučila da podatke o aktivnosti na platformi YouTube čuva duže od ostalih aktivnosti na internetu jer to olakšava neke postupke, kao što je davanje preporuka o muzičkim klipovima, za šta je duža istorija pretraživanja vrlo korisna. Postupak automatskog brisanja neće se primenjivati na zapise koji su povezani sa fotografijama, Gmail-om i diskom (skladištem u oblaku) jer oni nisu ni napravljeni sa svrhom oglašavanja. Kompanija je objasnila svoju odluku da pomenutu promenu ne primeni na postojeće naloge rekavši da ne želi da iznenadi svoje korisnike tako što će jednostavno izbrisati podatke bez njihove dozvole. Takođe je istakla da je najkraći period za automatsko brisanje prikupljenih podataka koji svi korisnici mogu da postave tri meseca, što znači da će ta promena uticati na mnogo manji broj ljudi.
Što se tiče onih dugogodišnjih korisnika, oni će biti pod uticajem nekih drugih mera uključujući i onu koja će im omogućiti da se upoznaju sa korisnim savetima. Na primer, ako neko koristi Gugl pretraživač da bi pitao da li je njegov nalog bezbedan, pojaviće mu se okvir koji će mu prikazati postavke i omogućiti mu da ih podesi. Uskoro će se pojaviti i ostale povezane dinamičke kartice. Na primer, ako se korisnik odluči da lokaciju svog telefona podeli sa prijateljem, kasnije će ga platforma podsetiti da je dozvola i dalje aktivna i pitaće ga da li želi da je isključi. Kompanija je izjavila da je olakšala pristup inkognito režimu u svojim aplikacijama – postavka koja onemogućava prikupljanje podataka – tako što će korisnik od sada to svojstvo uključivati ako pritisne i duže drži profilnu sliku. Mnogim ljudima je prilično neprijatno kad saznaju koliko informacija o njima poseduje kompanija. Zbog toga je izuzetno važno da „Gugl“ svima omogući da svesno odluče da li žele da se istorija njihovog pretraživanja čuva i koliko dugo.