Danas vas potrošači obično pogledaju sumnjičavo ako ih zamolite da nešto dodirnu, zbog čega postoji značajni porast upotrebe aplikacija i drugih alternativa za interakciju sa ekranima u javnoj upotrebi. Preduzeća će morati da preispitaju upotrebu javnih ekrana osetljivih na dodir jer sve više kupaca posmatra deljene, odnosno, javne površine koje moraju da dodirnu kao rizik od infekcije, bez obzira koliko često se čiste или dezinfikuju. Bankomati, terminali za naručivanje brze hrane, ekrani u iznajmljenim automobilima, kiosci na aerodromima i slično, sve manje će se koristiti. Neki ljudi će nositi posebne olovke koje mogu da koriste pri upotrebi ekrana osetljivih na dodir. Mnoge firme će uveravati korisnike da se ekrani često čiste или će svakom od njih ponuditi besplatni zaštitnik za ekran.
Treba očekivati da će se svaki kupac obratiti svom pametnom telefonu za pomoć kad god je to moguće. Recimo, kad se prijavljuje na aerodromu, naručuje obroke u restoranima brze hrane i još mnogo toga. To mnogim kompanijama pruža mogućnost da pokrenu svoje mobilne aplikacije, za koje, sasvim očigledno, postoji ogromna potražnja. Glasovne komande i prepoznavanje pokreta biće popularni, ali njihova upotrebna vrednost je ograničena. Glasovne komande možda neće raditi u prenatrpanom i bučnom okruženju. Pokreti ruku mogu biti neprecizni, ali zvučnici koji se aktiviraju glasom osvojiće više potrošača koji žele da dodirnu sve manje površina u svojim domovima, što je podsticaj za tržište pametnih kuća.
Kupci će pri plaćanju artikala u prodavnicama radije prihvatiti beskontaktna plaćanja, bilo telefonskim putem, bilo debitnim i kreditnim karticama koje imaju ugrađene čipove koji korisnicima omogućavaju plaćanje jednostavnim postavljanjem kartice blizu terminala za plaćanje, a ne ubacivanjem kartice i unosom identifikacionog broja. Beskontaktno plaćanje obično traje nekoliko sekundi i ne zahteva potpis, smanjujući potrebu da se dodirne terminal za plaćanje. Tehnologija koja stoji iza prislanjanja kartice i plaćanja pomoću mobilnog telefona, kao što su Apple Pay i Google Pay , je ista. Ako trgovac ima terminal koji može da prihvati beskontaktnu karticu, onda može da prihvati i mobilno plaćanje.
Biometrijskih čitači otiska prsta pretrpeće naglo smanjenje upotrebe, pošto se oslanjaju na fizički kontakt koji korisnik ostvaruje sa uređajem или ekranom. Naravno, takav postupak izaziva priličnu neprijatnost u prisustvu zarazne bolesti koja se može preneti dodirivanjem javnih površina. Čak i uobičajeno dubinsko čišćenje neće uspeti da ubedi mnoge da pritisnu zajedničke čitače otiska prsta. Znatno će se povećati potražnja za beskontaktnom tehnologijom prepoznavanja lica i dužice. Pomenute postupke obično koristi policija i pogranična kontrola, kao i aerodromi. Indija koja se u svom nacionalnom sistemu identifikacije uveliko oslanja na otiske prstiju, suočena je sa mračnom stvarnošću pandemije. Država je morala da ograniči upotrebu tehnologije.