Kompanija je uvela značajno ažuriranje koje vam omogućava da postavite podešavanja privatnosti, a da pri tome ključne Google funkcije ne budu onemogućene.
Godinama nam je kompanija Google nudila postupke kojima bismo onemogućili ciljane oglase, ali svaki je imao ogroman nedostatak. Naime, morali ste da se odreknete niza korisnih funkcija u uslugama kompanije. Danas se to menja. U velikoj rekonstrukciji svojih podešavanja oglasa, Google će vam omogućiti da koristite kontrole oglašavanja, a da pri tom ne ostanete bez aplikacija koje koristite svakodnevno.
Nekada ste mogli da sprečite Google da koristi vaše podatke za ciljane oglase samo ako isključite nekoliko podešavanja, među koji su bili Web & App Activity i YouTube History. U tim podešavanjima kontrolišete da li Google prikuplja određene detalje o tome šta radite na njegovoj platformi. Kad biste uključili kontrolu, Google nije mogao da koristi podatke da bi vam prikazivao oglase, ali tada su bile onemogućene i neke od najkorisnijih funkcija na uslugama kao što su Maps, Search i Google Assistant.
Zahvaljujući novom skupu kontrola, sve se promenilo. Sada možete da ostavite uključene opcije Web & App Activity i YouTube History, ali i da detaljnije prilagodite specifičnija podešavanja kako biste rekli Google-u da ne želite da se povezani podaci koriste za ciljane oglase.
Taj detalj je ušao u najavu o uspostavljanju novog centra za Google podešavanja oglašavanja pod nazivom My Ad Center. „Imate mogućnost da odlučite koje vrste vaših Google aktivnosti mogu se koriste za prikazivanje oglasa, a da to ne utiče na funkcionisanje i karakteristike proizvoda koje koristite“, napisao je potpredsednik za oglase u kompaniji Džeri Dišler u objavi na blogu.
Tako je kompanija napravila veliki korak ka onom što stručnjaci nazivaju „upotrebljivom privatnošću“ ili zaštitom podataka kojom je lako upravljati bez razbijanja drugih delova interneta.
Ako bi većina korisnika odlučila da koristi sve najprivatnije opcije u Google podešavanjima, to bi imalo veliki uticaj na poslovanje kompanije, možda čak i na privredu u celini. Kompanija Apple je uvela nova podešavanja privatnosti u poslednjih nekoliko godina koja su koštala Metu (odnosno, Facebook) milijarde dolara prihoda.
Ipak, ne verujemo da će Google podstaći korisnike da prilagode svoja podešavanja tako proaktivno kao što je to učinila kompanija Apple. Google ipak prodaje te ciljane oglase. Karin Henesi, vodeća menadžerka odeljenja za proizvoda u Google-ovom timu za privatnost i poverenje, odbila je da objavi kompanijina očekivanja u vezi sa brojem korisnika koji će prilagoditi podešavanja privatnosti u okviru novih ažuriranja. Henesi je rekla da 260 miliona ljudi svakog meseca posećuje podešavanja Web & App Activity, što izgleda kao veliki broj dok ne uzmete u obzir da je to samo 6 procenata od 4,3 milijarde Google-ovih korisnika, a to je samo broj onih koji posećuju stranicu Google Privacy. Broj ljudi koji uključuju kontrole ili prilagođavaju podešavanja verovatno je manji. Google želi da znate da su ta podešavanja dostupna, ali možda nije u najboljem interesu kompanije da ih koristite.
Nove kontrole možete da pronađete u odeljku My Ad Center, koji će biti dostupan korisnicima ove nedelje. Prvenstveno služi kao čvorište za postojeće kontrole oglasa Google-a, ali pronaći ćete neke proširene opcije, nove alate i brojna druga ažuriranja.
Kada otvorite My Ad Center, moći ćete fino da podesite da li želite da vidite oglase koji se odnose na određene teme ili oglašivače. Možete da odlučite da ne želite da vidite oglase o energetskoj industriji ili da kažete Google-u da želite da izbegnete posebno one koji se, na primer, odnose na kompaniju Shell Oil. Takođe ćete moći da vidite oglase i oglašivače koje ste nedavno videli i sve oglase koje su određeni oglašivači prikazivali u poslednjih trideset dana.
Google vam, takođe, omogućava da isključite oglase o osetljivim temama kao što su alkohol, roditeljstvo i gubitak težine. Za razliku od sličnih podešavanja na Facebook-u i Instagramu, Google-u ne možete da kažete da ne želite da vidite političke oglase.