Maskova kompanija gradi superbrzi tranzitni put od centa grada do međunarodnog aerodroma

Gradonačelnik Čikaga Ram Emanuel objavio je da je kompanija „Boring“ Ilona Maska izabrana da sagradi i upravlja superbrzom tranzitnom vezom između Međunarodnog aerodroma „O’Her“ i centralnog dela Čikaga. Vrednost posla iznosi nekoliko milijardi dolara. Dobijanje posla znači mnogo za učvršćivanje ugleda kompanije koja je pri osnivanju smatrana lakrdijom. Kompanija planira da prevozi putnike između Aerodroma „O’Her“ i Bloka 37 za otprilike 12 minuta u svakom smeru pomoću električnih vozila koja bi prolazila kroz dva podzemna tunela. Inače, put sada traje četrdeset minuta ako idete Plavom linijom čikaške gradske železnice. Projekat će u potpunosti finansirati Maskova kompanija bez učešća poreskih obveznika. I dalje nije sasvim sigurno da li će morati da proda još bacača plamena da bi prikupio sredstva za projekat. U svakom slučaju, prema ugovoru, Mask će finansirati troškove izgradnje da bi kasnije pokupio svu zaradu od prodatih voznih karata, kao i novac koji će zaraditi od oglašavanja uključujući i prodaju robe u vozilima. Mask namerava da finansira ogromni infrastrukturni projekat prodajom uređaja kao što su slušalice – koje će se sigurno koristiti zajedno sa ekranima osetljivim na dodir koji se nalaze u vozilima – tokom putovanja od dvanaest minuta. Izvori su saopštili novinarima „Čikago tribjuna“ da ceo projekat ne bi trebalo da košta više od 1 milijarde dolara.

„Ako pogledate istoriju Čikaga… svaki put smo bili inovatori u razvoju transporta i uvek smo bili korak bliži budućnosti od ostalih“, rekao je gradonačelnik. „Pošto je Čikago globalni lider i grad u Sjedinjenim Državama, ne čudi što se baš u njemu razmišlja o smanjivanju rastojanja između prometnog aerodroma i samog centra grada jer „vreme je novac“.“ Izbor Maskove kompanije za izgradnju sasvim idealističkih tunela prestavlja svojevrsnu reklamu i najveći podsticaj države do sada. Kompanija „Boring“, osnovana pre 18 meseci, i dalje pregovara o dobijanju prava da prokopa tunel u dužini od 10 kilometara ispod Los Anđelesa, a dobila je i preliminarnu dozvolu da počne iskopavanju u glavnom gradu Vašingtonu. Naravno, već je iskopan probni tunel u dužini od tri kilometra ispod parkinga kompanije „ SpaceX“, još jednog Maskovog poduhvata. Gradonačelnik Emanuel je dao prednost Maskovoj kompaniji nad „ O’Her Xpres“, zajedničkoj firmi koju čine „ Meridiam“, „Antarctica Capital“, i „JLC Infrastructure“. To je, u stvari, infrastrukturna fondacija koju finansira bivši košarkaški as Irvin „Medžik“ Džonson. Grad počinje pregovore sa kompanijom „Boring“, posle čega će ugovor biti predstavljen Gradskom veću. U martu, Mask je izjavio da cilj kompanije prebacuje sa električnih automobila na šinama koji se kreću u tunelima na nešto što je sličnije masovnom transportu. Na svom tviter nalogu objavio je video sadržaj koji prikazuje futurističke podzemne automobile koji se kreću električnom šinom i mogu da prevezu desetak putnika. Vozila bi bila zasnovana na šasiji modifikovanog automobila Tesla Model X.

Iz kancelarije gradonačelnika Čikaga objavljeno je još nekoliko pojedinosti o tome šta se očekuje od kompanije.

Svako vozilo će prevoziti najviše 16 putnika zajedno sa njihovim prtljagom i kretaće sa aerodroma или iz centra grada svakih 30 sekundi. Kompanija je rekla da planira da cena karte bude niža od sadašnje cene taksi prevoza i usluge deljenja vožnje (naravno, otvoreni su za predloge). Mask namerava da iskoristi nezavršenu podzemnu tranzitnu stanicu u Bloku 37 i da napravi novu na aerodromu. Planirana trasa bi trebalo da ide pravo prema severozapadu iz centra grada i prati pravac javnog prevoza. Precizniji položaj trase biće utvrđen tokom pregovora.

Trenutno pitanje za kompaniju nije više „gde“ već „kako“. Mask je nedavno u Los Anđelesu održao sastanak gradskog veća gde je naveo nekoliko tačaka: karta će koštati dolar po osobi; zemlja koja se iskopa biće iskorišćena za pravljenje cigli; i nada se da će kasnije ove godine početi da nudi besplatne vožnje kroz probni tunel u Los Anđelesu.

Čikaški projekat sasvim sigurno neće imati hiperlup karakteristike. Mask je rekao da se nada da će povezati Njujork sa Vašingtonom pomoću supersoničnog transportnog sistema i dobio je taktičko odobrenje za taj projekat od Trampove administracije. Naravno, stručnjaci za saobraćaj postavljaju pitanje da li su tuneli pravo rešenje za užasna saobraćajna zagušenja, ali izražavaju i sumnje u Maskove tvrdnje da može mnogo brže da kopa tunele i po značajno nižoj ceni od uobičajene.

4922-maskova-kompanija-gradi-superbrzi-tranzitni-put-od-centa-grada-do-medunarodnog-aerodroma