Ove nedelje, Odbor nadzornika za San Francisko otežao je testiranje robota za isporuke. Sa pet glasova za i jednim protiv, komisija je donela nekoliko strogih propisa o teretnim robotima, koji se proteklih nekoliko meseci šetaju po trotoarima u gradu. Inicijativu za sprovođenje uredbe pokrenuo je nadzornik Norman Ji izražavajući zabrinutost zbog toga što roboti počinju da preuzimaju trotoare u gradu. „Možda ćemo za pet godina imati 20.000 robota koji se kreću gradom i koji će primorati ljude da se kreću po ulicama zajedno sa automobilima“, rekao je Ji Odboru. „Možda ćemo tada morati nešto da preduzmemo. Međutim, problem u San Francisku postoji sada i ne smemo dozvoliti da stvari izmaknu kontroli.“ Izgleda da je njegova izjava u suštini zalaganje za direktnu zabranu robota. Početna ograničenja su, svakako, ublažena, ali prilike i dalje nisu uopšte povoljne za inovativne kompanije koje se bave uslugama robotizovane isporuke.
Prema novim pravilima, svaka kompanija će moći da ima najviše tri robota, što čini ukupno devet za ceo grad. Kretanje će im biti ograničeno na industrijska područja gde živi manje ljudi, zbog čega ceo projekat organizovanja dostave gubi smisao.
Nije to sve. Ljudi će morati stalno da ih prate i nadgledaju i ne smeju se kretati brže od pet kilometara na sat, što će im opet ograničiti mogućnosti koje imaju. Osim straha da će roboti preuzeti grad, predlagači zakona su naveli i potencijalnu opasnost za pešake, posebno decu i starije osobe. Ograničavanje kretanja robota u San Francisku dolazi nakon izglasanih zakona u Virdžiniji i Ajdahu koji dozvoljavaju robotizovanu isporuku širom zemlje. Za razliku od uredbi u San Francisku, zakoni u ovim dvema državama doneti su uz podršku estonske inovativne kompanije Starship Technologies koja se, takođe, bavi isporukom pomoću robota. Pored toga što i ti zakoni uvode značajna ograničenja što se robota tiče, otežavaju drugim kompanijama da se bave istim poslom.
Roboti na ulicama San Franciska su u proteklih godinu dana stvorili ozbiljnu poslovnu saradnju. U mnogim slučajevima sarađivali su sa firmama koje isporučuju hranu. U aprilu se na ulicama grada mogao videti robot kompanije Marble na kome je bio logo firme za isporuku hrane Yelp Eat24. Međutim, strogi zakoni će značajno uticati na planove inovativnih kompanija da se pomere iz faze testiranja zbog čega će, verovatno, odlučiti da se presele na lokaciju koja je naklonjenija robotima.