Folksvagenova prevara koja omogućava njihovim automobilima da krše propise o zagađenju tako što varaju na kontroli izduvnih gasova je mnogo složenija nego što je izgledalo na prvi pogled. Varanje nije bio slučajno delo – bilo je u središtu Folksvagenovog plana za automobilsku svetsku dominaciju. Planirali su da postanu najveći proizvođač automobila na svetu do 2018. godine, a širenje prodaje dizel automobila je bilo u središtu tog plana. The Times beleži, „Jedan od načina na koji je Folksvagen planirao da ostvari svoj cilj je bilo forsiranje automobila na dizel pogon – umesto hibridnih-električnih vozila kao što je Toyota Prius – obećavanjem velike kilometraže i malo izduvnih gasova bez žrtvovanja performansi“.
Kompanija je napustila tehnologiju za kontrolu zagađenja pod nazivom BlueTec , razvijenu u Mercedesu, jer je bila skupa. Umesto toga, Folksvagen je prepravio automobile da krše propise o zagađenju tako što varaju na kontroli izduvnih gasova, a ovo nije bilo prvi put. Kada su SAD počele sa propisima o zagađenju još 1970. oni su instalirali „uređaj za varanje na testu“, pa su platili kaznu od 120.000 dolara.
Dakle, kako funkcioniše najnovija Folksvagenova prevara? Kao što je već rečeno, računarski sistemi njihovih automobila isključuju sistem pune kontrole zagađenja kada se automobil vozi. Sistem kontrole zagađenja se uključuje tek kada se automobil testira. Varanje je prvi put otkriveno još 2014. godine kada je država Kalifornija sprovodila ispitivanje zagađenja na dizel automobilima zajedno sa neprofitnom grupom pod nazivom International Council on Clean Transportation . Ispitivanje je pokazalo da su na drumu, u normalnim uslovima vožnje, automobili bili teški zagađivači. Međutim, kada su radili na „traci“ poznatoj kao dinamometar, bilo je mnogo manje zagađenja. Kada je automobil na dinamometru, kreću se samo prednji točkovi automobila, dok zadnji točkovi miruju. Dakle, softver automobila koristi različite senzore da utvrdi da li da prebaci kola u režim Test Mode .
Izvor: IT WORLD