Током пандемије, институције високог образовања су научиле неке лекције и почеле да одбацују застарелу праксу. Универзитети у Великој Британији су, 2021. године, били приморани да застану и мало размисле. Глобалне побуне, прелазак на онлајн учење и пандемија приморали су професоре и студенте да промене своје понашање. Међународне конференције, које су на једном месту окупљале људе са свих страна света, али често су биле недоступне људима који су имали приватних обавеза или нису имали довољно средстава, једноставно су нестале. Окупљање великог броја студената у лоше проветреним салама за предавања није долазило у обзир. Споменици подизани у част надмоћне беле расе и бивших робовласника никако се нису слагали са културом инклузивности коју универзитети теже да постигну. Сама пандемија је открила потребу за искреним размишљањем о недостатку поверења јавности у „стручњаке“. Универзитети ће се у 2022. години знатно разликовати од данашњих. Најзначајнија финансијска организација у Великој Британији, UK Research and Innovation (UKRI) је 2021. године, донела закон према коме резултати истраживања које финансира UKRI морају бити доступни свима. Такав отворени приступ ће помоћи оснаживању поверења јавности уз стварање културе сарадње, што ће омогућити истраживачима да уоче прилике за деловање, уче из негативних резултата и брзо искључе неодрживе правце истраживања. Настава ће постати привлачнија и истовремено ће омогућити студентима из иначе маргинализованих група да буду успешни у високом образовању. Учење ће бити мултимодално, што значи да ће студенти моћи да приступе садржају где год да се налазе, кад год желе, да направе паузу кад им је потребно, уназад премотају предавања и користе драгоцено време проведено у директном контакту за рад у малим групама. Тежњу за стицањем знања појачаће разноврснији ученици, лидери група и професори. У глобалној борби за социјалну правду, студенти и истраживачи на почетку каријере траже нешто више од својих институција. Промена ће бити спора, али до ње ће сигурно доћи. У априлу 2021. године, Краљевско друштво је открило да су само 65 црнци од 10.560 професора у Великој Британији. Када дође до промене, само истраживање ће имати користи. Разноликији тимови су успешнији у својим тежњама, иновативнији, имају већи међународни утицај и више су цитирани. Поред учења, студенти ће бити подстакнути да истражују историју и утицаје својих дисциплина, да користе своје образовање за решавање неједнакости и да истраже тренутну културу истраживачких области. Уз свест јавности о важности физичког и менталног здравља која никад није била развијенија, ментално здравље студената и наставног особља ће коначно бити озбиљно схваћено. Кинески универзитети су 2021. године одредили да су курсеви о менталном здрављу обавезни за све студенте основних студија. Интернет верзија најпопуларнијег курса на Јејлу, Психологија и добар живот, имала је више од три милиона уписаних од марта 2020. године. Видећемо да ће други универзитети следити тај пример 2022. године, са већим институционалним улагањима у ментално здравље и добробит студената и професора. Хибридне конференције и онлајн семинари са преводом послужиће као платформе за садржајнију дискусију и обухватиће све временске зоне и срушити језичке баријере. При том, неће бити скупих путовања која ионако угрожавају животну средину. Ова година је показала академским круговима како кретање на мрежи може бити инклузивније, приступачније и далекосежније. У 2022. години видећемо како високошколске установе уче из позитивних аспеката пандемије и одбацују застарелу праксу из прошлости. Универзитети ће у 2022. године снажније подржавати друштва којима служе и пружити једнак приступ могућностима свим студентима и наставном особљу уз стварање и ширење знања за све.
6624-univerziteti-pocinju-da-izgledaju-mnogo-drugacije