Visina kazne bi trebalo da bude srazmerna ozbiljnosti otkrivanja osetljivih podataka. Kompanija „Fejsbuk“ će platiti rekordnu kaznu u Sjedinjenim Državama u iznosu od 5 milijardi dolara jer je „prevarila“ svoje korisnike kad im je garantovala da će njihovi podaci biti zaštićeni. Kazna je došla posle jednogodišnjeg istraživanja skandala u koji je bila umešana kompanija „Kembridž analitika“. Federalna trgovinska komisija ( FTC), čiji je zadatak da reguliše trgovinske odnose u zemlji, izjavila je da će podneti tužbu i protiv „Kembridž analitike“, ali predložila je vansudsko poravnanje sa bivšim direktorom kompanije i glavnim programerom aplikacija. Kazna od 5 milijardi dolara predstavlja ogroman iznos u odnosu na poslednju kaznu koju je Komisija razrezala kreditnoj kompaniji „Ekvifaks“ zbog narušavanja privatnosti podataka korisnika. Naime, kazna je iznosila „samo“ 275 miliona dolara. To je i najveća regulatorna kazna koju je američka vlada bilo kada odredila bilo kojoj kompaniji da plati. Moglo bi se reći da je u skladu sa ozbiljnošću narušavanja poverljivosti korisničkih podataka.
Međutim, iako je iznos ogroman, mnogi članovi komisije su izrazili svoje nezadovoljstvo. Dva predstavnika Demokrata u Komisiji rekli su da kazna nije odgovarajuća i da neće promeniti ponašanje kompanije. Prema rečima jednog od njih, kazna neće promeniti strukturu kompanije niti finansijski sistem, zbog čega je i došlo do narušavanja privatnosti. Kazna nije obuhvatila bilo kakva ograničenja na kompanijin masovni nadzor korisnika или taktike koje koristi pri oglašavanju. Čuli su se i predlozi da bi trebalo podneti tužbu protiv kompanije i njenog direktora Marka Zakerberga.
Društvena mreža će morati da poštuje nova ograničenja koja uticati na njeno poslovanje, a pri tom će biti obavezna da modifikuje korporativnu strukturu da bi njeni direktori snosili veći deo odgovornosti za zaštitu privatnosti korisnika.
Uprkos stalnim uveravanjima kompanije upućenim milijardama korisnika širom sveta da mogu da kontrolišu kako se njihovi podaci dele, „Fejsbuk“ je svojim korisnicima suzila izbor. Najčešće su se čuli stavovi da bi trebalo promeniti celu korporativnu strukturu kompanije i uspostaviti veću odgovornost direktora za zaštitu privatnosti preko 185 miliona ljudi u Sjedinjenim Državama i Kanadi koji svakodnevno koriste Fejsbuk. Kazna bi trebalo da natera društvenu mrežu da iz temelja promeni kulturu privatnosti što bi dovelo do toga da se takva narušavanja osetljivih podataka što ređe dešavaju.
U objavi na svom Fejsbuk nalogu, Mark Zakerberg je rekao da je kompanija promenila način na koji upravlja podacima svojih korisnika. „Pristali smo da platimo najveću novčanu kaznu u istoriji, ali, što je još važnije, odlučili smo da sprovedemo ogromne strukturne promene u stvaranju proizvoda i upravljanju kompanijom“, napisao je Zakerberg. „Odgovorni smo za zaštitu privatnosti ljudi i već radimo na tome da takvu odgovornost prihvatimo. Zbog toga ćemo postaviti sasvim nove standarde u našoj industriji. U suštini, sve promene prevazilaze zahteve koje postavljaju američki zakoni. Ja ih podržavam jer verujem da će smanjiti broj grešaka koje pravimo i da će nam pomoći da svakom obezbedimo sigurniju zaštitu privatnosti.“.
S druge strane Komisija za akcije i hartije od vrednosti ( SEC) u sredu je objavila da je postigla sporazum sa kompanijom „Fejsbuk“ koja treba da plati 100 miliona dolara kazne jer je pogrešno obavestila investitore o zloupotrebi podataka korisnika. Prema navodima te komisije, kompanija je 2015. godine otkrila da „Kembridž analitika“ zloupotrebljava podatke korisnika, ali dve godine posle toga nije ništa preduzela da bi to sprečila.
Kompanija je sve vreme obaveštavala investitore da je možda došlo do nedozvoljenog pristupa podacima „naših korisnika“ i da su nezakonito otkriveni или korišćeni. „Fejsbuk“ je podstakla taj pogrešan utisak kad je rekla novinarima, koji su istraživali nepropisno korišćenje podataka korisnika u skandalu sa „Kembridž analitikom“, da kompanija nije otkrila ništa što se kosi sa pravilima. Kad je „Fejsbuk“, konačno, u martu 2018. godine, otkrila šta se dešavalo, vrednost njenih akcija je naglo pala. U žalbi pomenute komisije se navodi da je „Fejsbuk“ sve vreme predstavljala opasnost od zloupotrebe podataka kao hipotetičku, iako je znala da su informacije o korisnicima zaista bile zloupotrebljene. Kompanija nije priznala niti je odbacila optužbe komisije.