Iz kompanije Google poručuju da ćemo za 14 dana svi morati da ih se pridržavamo.
Sasvim je uobičajeno i vrlo zabavno zbijati prvoaprilske šale. One su česte i u tehnološkom svetu. Međutim, 1. aprila ove godine, kad vlasnici Gmail naloga prime obaveštenje o masovnom odbijanju e-poruka, to neće biti šala. Za samo 14 dana počeće strogo da se primenjuju nova Google pravila koja bi mogla da blokiraju veliki deo dolazne pošte. Evo šta treba da znate o ovoj predstojećoj i važnoj promeni.
Pošiljaoci masovne e-pošte imaju 14 dana da se prilagode novim pravilima
Kompanija Google još od oktobra 2023. godine neprestano upozorava da će nova pravila za autentifikaciju pošiljaoca e-pošte dovesti do toga da će neke poruke na Gmail nalozima biti odbijene i vraćene pošiljaocu. Nil Kumaran, menadžer odseka proizvodnje, odnosno Google grupe odgovorne za bezbednost i pouzdanost Gmail usluge, najavio je da će „od 2024. godine, zahtevati od pošiljalaca masovnih e-poruka da autentifikuju svoje e-poruke, omoguće laku odjavu pretplate i da ostanu ispod prijavljenog praga neželjene pošte“. Planirano je da neke od tih novih mera zaštite počnu da se sprovode za 14 dana i doneće poboljšanje svakom vlasniku privatnog Gmail naloga.
Prema internoj statistici kompanije Google, zaštita Gmail naloga zasnovana na veštačkoj inteligenciji sprečava da više od 99,9% neželjene pošte, phishing-a i e-poruka sa zlonamernim softverom dospe u prijemno sanduče korisnika. Da biste imali jasniju predstavu o obimu posla koji se u tom slučaju obavlja, reći ćemo vam da je u pitanju 15 milijardi poruka e-pošte dnevno. Ako je tako, zašto postoji potreba za uvođenjem novih pravila koja će regulisati poštu koja stiže do Gmail naloga? Nažalost, i pored dobro obavljenog posla, i dalje neželjene i potencijalno opasne e-poruke uspevaju da zaobiđu sve zaštitne zidove.
Nova pravila zahtevaju autentifikaciju e-pošte kada se šalju grupne e-poruke
Nova pravila se neposredno odnose na pošiljaoce masovne e-pošte, a prema standardima kompanije Google, to su svi oni koji šalju najmanje 5.000 poruka dnevno na Gmail adrese. Taj broj se izračunava na osnovu e-poruka koje se šalju sa istog primarnog domena bez obzira na broj korišćenih poddomena. Dakle, pošiljalac masovne e-pošte biće svako ko pošalje 5.000 poruka samo jednom u roku od 24 sata. Takav pošiljalac će, u tom slučaju, dobiti trajni status pošiljaoca masovne e-pošte.
Iako izgleda da Google polako i postojano pristupa novim pravilima za pošiljaoce masovne e-pošte na Gmail naloge, može se očekivati da će proces početi da se ubrzava od 1. aprila. „Od aprila 2024. godine, počećemo da odbijamo saobraćaj koji nije usaglašen sa novim pravilima“, navela je kompanija u odgovorima na česta pitanja o smernicama za pošiljaoce e-pošte. Uz to je dodala da „iskreno preporučuje pošiljaocima da iskoriste privremeni period testiranja primene da bi uneli sve promene koje su potrebne kako bi svoje poslovanje usaglasili sa novim pravilima.“ Iako se smernice ne primenjuju na e-poruke koje se šalju na Google Workspace naloge, već samo na lične Gmail naloge, primenjuju se na sve pošiljaoce, uključujući i one koji koriste Google Workspace.
Trebalo bi odmah da preduzmete neophodne korake da biste povećali bezbednost kao pošiljalac, inače ćete se suočiti sa odbijanjem masovne e-pošte
Cilj tih novih pravila je da „pojačaju bezbednost pošiljaoca i povećaju kontrolu koju korisnici imaju nad onim što ulazi u njihovo sanduče. Ako ništa drugo, ispunjavanje tih uslova trebalo bi da pomogne pošiljaocima da efikasnije dođu do onih koji žele da primaju njihove poruke i smanje opasnost od toga da njihovu poštu hakeri mogu da lažiraju.
Stručnjaci odgovorni za marketing putem e-pošte će već biti upoznati sa protokolima, kao što su Message Authentication, Reporting & Conformance, DomainKeys Identified Mail i Sender Policy Framework. Prema tome, svaka organizacija koja razmišlja o masovnoj marketinškoj kampanji putem e-pošte mora da bude sigurna da je svoje poslovanje uskladila sa novim pravilima, jer bi mogla da je iznenadi vrlo neprijatna prvoaprilska šala.
Počevši od 1. juna, Google će takođe početi da primenjuje zahtev da sve komercijalne i promotivne poruke e-pošte imaju funkciju odjavljivanja jednim klikom za primaoce. Rok se približava.