Ponovo uspostavite sinhronizovanje e-pošte na Android uređaju

Daćemo vam nekoliko saveta o tome kako da uspostavite sinhronizovanje e-pošte na Android uređaju ako ste u tom domenu naišli na neke probleme.

Ako danima niste primili e-poštu na telefon, to znači da Android uređaj verovatno ne sinhronizuje e-poruke. Srećom, taj problem možete lako da rešite. Dakle, ako se e-poruke ne sinhronizuju na vašem Android uređaju, daćemo vam nekoliko saveta o tome kako da tu neprijatnu situaciju razrešite.

1. Proverite da li je omogućena automatska sinhronizacija e-pošte

Većina klijenata e-pošte ima omogućenu automatsku sinhronizaciju tako da možete da primate e-poštu u realnom vremenu. Međutim, ako ste u podešavanjima aplikacije za e-poštu isključili sinhronizaciju, nećete više dobijati e-poštu na Android uređaju.

Jednostavno rešenje bi bilo da omogućite opciju automatske sinhronizacije. Automatsku sinhronizaciju možete da omogućite iz menija Settings aplikacije za e-poštu. Trebalo bi da uradite sledeće:

  1. Pokrenite aplikaciju za e-poštu, kao što je Gmail.
  2. Dodirnite ikonu hamburgera (dugme sa tri linije) u gornjem levom uglu i izaberite Settings.
  3. Izaberite jedan nalog e-pošte ako ih imate više na telefonu.
  4. Pomerite se nadole i proverite da li ste omogućili opciju Sync Gmail ili neku sličnu.

Ako je opcija sinhronizacije omogućena, proverite da li je režim uštede baterije uređaja uključen i isključite ga. Režim uštede baterije ili energije onemogućava pozadinsku sinhronizaciju. Da biste to uradili, idite na Settings > Battery > Battery Saver i isključite Use Battery Saver.

Napomena: Imajte na umu da će se meniji podešavanja neznatno razlikovati na različitim uređajima i verzijama Androida. Iako ovde koristimo uputstva za Gmail, iste savete možete primeniti i na druge klijente e-pošte.

2. Obavite ručnu sinhronizaciju e-pošte

Ako automatska sinhronizacija iz nekog razloga ne radi, možete da pokrenete ručnu sinhronizaciju. Ta opcija funkcioniše kao obična sinhronizacija, osim što morate ručno da uđete u podešavanja i dodirnete opciju.

Tako ćete naterati aplikaciju za e-poštu da sinhronizuje poruke, pronalazi ih i preuzima nove na uređaj. Da biste ručno sinhronizovali e-poruke na Androidu, sledite naredna uputstva:

  1. Otvorite Settings, pomerite se nadole u listi opcija, a zatim izaberite About phone. Ako koristite Samsung telefon, idite na Settings > Accounts and backup > Manage accounts.
  2. Zatim dodirnite Google nalog.
  3. Sa liste naloga izaberite adresu e-pošte.
  4. Na sledećoj stranici dodirnite Account sync.
  5. Zatim dodirnite prekidač pored Gmail-a da biste onemogućili automatsku sinhronizaciju, a zatim ga ponovo dodirnite da biste obavili ručnu sinhronizaciju.

3. Oslobodite prostor za skladištenje na Android uređaju

Kada telefon preuzme e-poštu, ona zauzima određeni deo prostora za skladištenje na uređaju. Ako vam ponestaje prostora na telefonu, možda se zbog toga e-poruke ne sinhronizuju (naročito kada pokušavate da preuzmete e-poruku koja ima veliki prilog).

Prostor možete da oslobodite tako što ćete obrisati nepotrebne datoteke sa telefona. To možete da uradite na sledeći način:

  1. Otvorite aplikaciju Files by Google na uređaju i dodirnite ikonu hamburgera u gornjem levom uglu.
  2. Izaberite Clean iz ponuđenih opcija.
  3. Zatim dodirnite Select files ispod bilo koje opcije da biste videli datoteke koje možete da obrišete.
  4. Na sledećoj stranici pojedinačno izaberite datoteke za brisanje ili dodirnite All items na vrhu da biste izabrali sve.
  5. Zatim dodirnite dugme Move X files to Trash, a zatim dodirnite View na dnu.
  6. Dodirnite All items na vrhu da biste izabrali sve datoteke, a zatim izaberite Delete da biste ih trajno obrisali i oslobodili prostor.

Napomena: Nemaju svi Android telefoni aplikaciju za upravljanje datotekama Files by Google kao podrazumevanu, ali možete da je preuzmete iz Google prodavnice.

4. Proverite da li ste uneli ispravnu lozinku na svim svojim uređajima

Kada promenite lozinku za nalog e-pošte (i uvek treba da budete sigurni da je lozinka jaka i da je nećete zaboraviti), morate da je ažurirate i u aplikaciji za e-poštu na telefonu. U suprotnom, telefon neće moći da sinhronizuje nove e-poruke, jer jednostavno nema ovlašćenje za to.

Taj problem možete da rešite tako što ćete otvoriti aplikaciju za e-poštu i uneti novu lozinku. Imajte na umu da ćete morati da ažurirate lozinku na svim uređajima na kojima koristite naloge e-pošte. Za bolje upravljanje lozinkama možete da koristite alatku kao što je Google Password Manager.

5. Obrišite keš memoriju i podatke

Kao i sve druge aplikacije na uređaju, aplikacija za e-poštu čuva podatke i kešira datoteke na telefonu. Iako te datoteke obično ne izazivaju probleme, trebalo bi da ih obrišete da biste videli da li to rešava problem sa sinhronizacijom e-pošte na Android uređaju.

Brisanje podataka i datoteka u keš memoriji neće obrisati e-poruke, jer se e-pošta čuva na serveru vašeg dobavljača usluge elektronske pošte. Da biste obrisali keš memoriju, pratite sledeće korake:

  1. Idite na kontrolnu tablu Settings i dodirnite Apps.
  2. Izaberite Gmail (možda ćete morati prvo da dodirnete See all X apps), a zatim dodirnite opciju Storage & cache.
  3. Tako ćete moći da vidite koliko prostora koristi aplikacija za e-poštu. Dodirnite Clear cache da biste uklonili keširane podatke.

Ako želite, možete da izaberete Clear data, ali imajte na umu da će to ukloniti sve podatke aplikacije sa telefona kao da ste je ponovo instalirali i moraćete ponovo da se prijavite.

6. Ažurirajte aplikaciju za e-poštu

Uvek bi trebalo da ažurirate aplikacije da ne biste imali problema kada ih koristite. Ako je prošlo dosta vremena od kada ste ažurirali aplikaciju za e-poštu, proverite da li je ažuriranje dostupno u Google prodavnici.

Nova ažuriranja često popravljaju mnoge postojeće greške u aplikaciji, uključujući probleme sa sinhronizacijom. Trebalo bi da uradite sledeće:

  1. Pokrenite Play Store na telefonu.
  2. Dodirnite ikonu naloga u gornjem desnom uglu i izaberite Manage apps & device iz opcija.
  3. Zatim dodirnite Updates available.
  4. Ako je ažuriranje dostupno na stranici Pending downloads, dodirnite Update da biste preuzeli i instalirali ažuriranje ili dodirnite Update all da biste ažurirali sve aplikacije.

7. Ponovo dodajte nalog(e) u aplikaciju za e-poštu

Ako se i posle svega što smo naveli, e-pošta i dalje ne sinhronizuje, možda imate problema sa konfiguracijom naloga. U tom slučaju, problem biste mogli da rešite ako uklonite i ponovno dodate nalog u aplikaciju. Evo kako da to uradite:

  1. Otvorite Settings, a zatim idite na About phone > Google account. Ako koristite Samsung telefon, idite na Settings > Accounts and backup > Manage accounts.
  2. Izaberite nalog e-pošte sa kojim imate problema na stranici Passwords & accounts ako imate više naloga.
  3. Na sledećoj stranici dodirnite Remove account, a zatim dodirnite Remove account iz iskačućeg prozora da biste potvrdili izbor.
  4. Zatim ponovo dodajte isti nalog na stranici Passwords & accounts tako što ćete izabrati opciju Add account koja se nalazi na dnu.

8. Omogućite obaveštenja za e-poštu

Konačno, moguće je da se e-poruke dobro sinhronizuju, ali telefon vam ne šalje obaveštenja za njih. Taj problem možete da rešite tako što ćete proveriti da li ste omogućili obaveštenja za aplikaciju za e-poštu. Evo kako to možete da uradite:

  1. Otvorite fioku aplikacija i potražite aplikaciju za e-poštu.
  2. Dugo držite pritisnutu ikonu aplikacije i dodirnite ikonu Info (i) da biste prikazali stranicu sa detaljima aplikacije.
  3. Dodirnite opciju Notifications.
  4. Uključite All Gmail notifications. Podesite kategorije obaveštenja, ako su dostupne, prema sopstvenim željama.

Aplikacije za e-poštu obično rade na Androidu bez ikakvih problema. Međutim, ako ste propustili poruke e-pošte, jer ih telefon nije sinhronizovao, nadamo se da vam je jedan od saveta koje smo vam dali pomogao da rešite problem.