др Иван Д. Елезовић

Избор у звање: 2013. Рачунарски факултет – Београд, Дизајн звука и дизајн мултимедија
Докторат: 2006. University of Illinois at Urbana-Champaign – Urbana-Champaign, USA, Композиција, Музичка технологија
Магистарска теза: 2000. McGill University – Montreal, Композиција, Музичка технологија
Диплома: 1997. University of Manitoba – Winnipeg, Kompozicija, Музичка технологија

Иван Елезовић је дипломирао музичку композицију и електроакустичну музику на Univerzitetu Manitoba, Winnipeg, 1997., а магистрирао на McGill Univerzitetu, Монтреал, 2000. године. Докторирао је музичку композицију и електроакустичну музику на Univerzitetu Illinois 2006. године. Студирао је са еминентним светским стручњацима као што су Michael Matthews, Randolph Peters, Zack Settel, Alcides Lanza, Guy Garnett, Erik Lund и Scott Wyatt.

Непосредно после добијања престижне Presser награде 2001. године, др Елезовић одлази у IRCAM (Институт за истраживање звука и електроакустичне музике) где ради са Brian Ferneyhough и Marc-André Dalbavie. Годину дана касније, др Елезовић је примљен на Интернационални Музички Институт Дармштат у Немачкој где је био у класи Isabel Mundry, Tristan Murail, Robert HP Platz и Valerio Sannicandro.
Уметнички приступ др Елезовића, брушен и рафиниран у Северној Америци, показује не само специфичан уметнички приступ већ и остваривање иновативних концептуалних циљева и решења. Др Елезовић се не поистовећује са једним специфичним стилом; уместо тога, он допушта уплив различитим идејама које утичу на приступ и начин стварања дела. др Елезовић користи апстрактне идеје које представљају правац мултимедијалних истраживања протканих у стваралаштву у коме велики број пројеката долази као плод сарадње са уметницима широм различитих уметничких дисциплина. Као последица таквог приступа, база сваког уметничког дела је вођена најбољом могућом интерпретацијом различитих идеја. Уз њихово коришћење, др Елезовић манипулише и различитим музичким параметрима где крајњи исходи концептуалних решења постају неограничени.

У протеклих 20 година, дела др Елезовића се класификују од акустичних преко електроакустичних до мултидисциплинарних пројеката у којима су многа од њих изведена на значајним фестивалима и такмичењима у Северној и Јужној Америци, Аустралији, Европи и Азији. Поред бројних концерата и презентација, др Елезовић је писао и наручена дела од стране изводјача синфонијских оркестара, солиста, и разних музичких састава. Др Елезовић је позиван на бројне мастер класе и семинаре на разним Универзитетима у Сједињеним Америчким Државама и Канади.

Др Елезовић је предавао музичку технологију, композицију и теорију музике на Univerzitetu Ilinois, Oberlin Конзерваторијуму, Mahidol Univerzitetu, Nova Southeastern Univerzitetu и Palm Beach Atlantic Univerzitetu. Тренутно је ванредни професор и шеф катедре за акустичну и електроакустичну композицију као и теорију музике на Jackson State Univerzitetu. Од 2013. године је запослен на Рачунарском факултету у Београду у области дизајна звука.

1. Елезовић И.: Research presentation:“Three–Dimensional Sound Phenomenon in Music,”JSU Center for University Scholars 2013
2. Елезовић И.: Paper presentation: “Scelsi’s Approach to the Third Dimension in Quattro Pezzi (su una nota sola)” Conservatorio di Musica Santa Cecilia, Rome, Italy, 2011.
3. Елезовић И.: Paper presentation:“Scelsi’s Approach to the Third Dimension in Quattro Pezzi (su una nota sola)” EuroMac, VII European Music Analysis Conference, Conservatorio di Musica Santa Cecilia, Rome, Italy, 2011.
4. Елезовић И.: Paper presentation:Scelsis Approach to the Third Dimension of Sound Society of Composers (SCI) National Conference, University of South Carolina, Columbia, South Carolina, USA, 2010.
5. Елезовић И.: Paper presentation:“Scelsis Approach to the Third Dimension of Sound“ College Music Society 51st National Conference: „A Changing Profession in a Changing World,“ Atlanta, Georgia, USA, 2008.

Уметнички резултати:

1. Well-Known Routine (дело за двоканални аудио)
2. Po-La-Ko (дело за виолину и клавир)
Наручено дело од стране музичара Симфонијског Оркестра Мисисипија

Радови на међјународним конференцијама:

1. “Sound/Image 2017” конференција, Univerzitet Greenwich, Лондон, Енглеска
Изведба дела „Well-Known Routine“ за двоканални аудио

Уметничка продукција:

2019 “About Light, About Tenderness”, Seven Authorship Concerts by Pianist Nada Kolundzija

Concert Performance: “One and a Half” for Piano, Toy Piano
Zrenjanin, Serbia; Kragujevac, Serbia; Smederevo, Serbia; Pancevo, Serbia; Kanjiza, Serbia; Novi Sad, Serbia; Belgrade, Serbia

2019 New Music Jackson Festival
Concert Performance: “Continuous Prayer” for Soprano, 2-channel audio
Belhaven University, Jackson, Mississippi

2018 College Music Society 61st National Conference
Concert Performance: “Well Known Routine” for 2-channel audio
Vancouver, British Columbia, Canada

2018 CENMAS-Center for New Music
Paper Presentation: “Perceiving Three-Dimensional Sound Phenomenon”
University of Sheffield, Sheffield, England

2018 College Music Society Conference, Southern Chapter
Paper Presentation: “Perceiving Three-Dimensional Sound Phenomenon”
Concert Performance: “Po-La-Ko” for Violin, Piano
Concert Performance: “Well Known Routine” for 2-channel audio
Albany State University, Albany, Georgia

2018 Ammerman Center for Arts and Technology, 16th Biennial Symposium
Concert Performance: “Well Known Routine” for 2-channel audio
Connecticut College, New London, Connecticut

2018 New Music Jackson Festival
Concert Performance: “Po-La-Ko” for Violin, Piano
Concert Performance: “Fix” for Marimba solo
Millsaps College, Jackson, Mississippi

2017 Sound/Image 2017
Concert Performance: “Well Known Routine” for 2-channel audio
University of Greenwich, London, England

2016 25th International Review of Composers
Concert Performance: “Suspension” for Piano Solo
National Bank of Serbia Hall, Belgrade, Serbia

2016 RAF It Days Seminar
Lecture: “Sonogram: Visual presentation of sound and change of audio spectrum”
Union University, Belgrade, Serbia

2016 Porto International Conference on Musical Gesture as Creative Interface
Lecture: “Scelsi’s Approach to the ‘Third Dimension’ of Sound”
Porto, Portugal

2016 On-Line Electroacoustic Collaborative Composition Research Project
The music pieces realized are analyzed for research purposes and presented to the international scientific community.
Department of Philosophy, Sociology, Pedagogy, and Applied Psychology, University of Padova, Italy

Multimedijska i Elektroakusticna Dela:

2020 Circle Noise for audio-visual media
2018 Continuous Prayer for soprano and two-channel audio
2017 Well-Known Routine for two-channel audio
2014 Between Them for dancer and percussion
2014 Drawing Noise for audio-visual media
2013 The Wind was there… for tárogató (clarinet) and two-channel audio

Akusticna Dela:

2019 One and a Half for Piano, Toy Piano
2017 Po-La-Ko for Violin, Piano
2016 Fix for Marimba solo
2015 Mechanical Theme for Tenor, Piano, two Music Boxes
2015 Momentous for Clarinet, Bassoon, Piano
2012 Little Sketches for Soprano, Flute

5603-elezovic-d-ivan