Студент Младен Јовановић одбранио је дипломски рад на тему „Планирање акција оријентисано ка циљу (ГОАП)“

Студент Рачунарског факултета Младен Јовановић је у четвртак, 31. августа 2023. године одбранио дипломски рад на тему Планирање акција оријентисано ка циљу (ГОАП) пред комисијом коју су чинили ментор др Јелена Васиљевић и члан др Милош Јовановић.

У уводу свог рада Младен је истакао следеће:

У овом делу представљамо читаоцу главну тему проучавања ове тезе и објашњавамо циљ  тезе у вези са архитектуром Планирања Акција Оријентисано ка Циљу (ГОАП). Такође,  уводимо истраживачко питање ове тезе. У последњем делу овог поглавља представљамо  структуру целог истраживачког рада.

Вештачка интелигенција (ВИ) је широко поље које се користи у многим индустријама. ВИ  се користи у препознавању лица, претраживачима, роботици и чак видео играма. Неки  стручњаци су приметили да када одређени тип ВИ постане мејнстрим (енг. mainstream),  људи га више не сматрају правом интелигенцијом. Међутим, то не значи да је мање  користан. ВИ у видео играма постала је основна и очекује се у свакој модерној видео игри.  Програмирање ВИ није једноставно; потребна је добро организована структура да би код  остао управљив. Једна од архитектура ВИ која се користи у видео играма је ГОАП. Ова  теза проучава ГОАП за доношење одлука у видео играма, уз пратњу развојног пројекта  ГОАП система имплементираног у прототипу дигиталне игре/симулације. То је важно јер  постоји недостатак приступачних истраживања о различитим ВИ системима за развој  игара. Мањи студији и хоби програмери немају велике буџете или времена за истраживање,  па је на истраживачкој заједници да их подржи. Такође, ГОАП није тако популаран као други  системи, па није ни добро документован. Због тога је ово истраживање драгоцен допринос  пољу истраживања ВИ у играма.

Систем Планирања акција оријентисаног ка цињу (ГОАП) представља користан оквир за  игре које имају АИ агенте који треба да креирају планове са више акција и смењују многе  различите акције. За разлику од ФСМ или стабла понашања, ГОАП систем ослобађа  девелопера потребе да пише код који одређује како свака акција може да претходи или  следи следећој акцији у плану. Осим тога, ГОАП систем ослобађа девелопере потребе да  унапред дефинишу скупове планова. Уместо тога, систем креира планове током извођења  програма користећи алгоритам који користи предуслове, ефекте и трошкове како би  одлучио које акције могу креирати одговарајући план за постизање одређеног циља. ГОАП  користи скуп главних техничких концепта који треба имплементирати, а то су: циљ, акција,  скупови акција, планови, планер. Поред тога, радна меморија и неколико сензора могу се  имплементирати како би ГОАП систему омогућили реаговање на различите догађаје у  свету игре и креирање планова на основу сећања. – закључио је Младен.

Фотографије са одбране доступне су у галерији.