RAF Challenge 2020 - позив

Ако знате да направите игрицу, програм, презентацију или видео, желите да проверите своја IT знања и вештине, волите да се такмичите и видите себе у овој области, прихватите изазов и пријавите се на такмичење RAF Challenge 2020!

Такмичење организују Рачунарски факултет у Београду и Друштво математичара Србије, већ дванаесту годину, а намењено је ученицима средњих школа и гимназија у Србији. Пријављивање такмичара и "upload" радова је од 18. новембра 2019. године до 15. фебруара 2020. године.

Финале такмичења (одбрана и презентовање радова) ће се одржати у марту 2020. у просторијама Рачунарског факултета (прецизан датум ће се знати до 31.12.2019. и биће објављен на овом месту).

Награде: Лаптоп, путовање, екстерни хард диск, таблет, програмерски курс, мобилни телефон, графичка табла, антивирус програми, претплата на IT часописе, и др. 

 

Такмичење је подељено у три категорије:

I категорија

Тема: "Утицаји аутоматизације послова на савремено друштво" 

Задатак: Направити презентацију 

Опис: Презентација би требало да одговори на питања у којим областима и на који начин се данашњи послови аутоматизују и какве све то последице (може да) има на друштво. У истраживању је дозвољено фокусирати се на једну област људске делатности и комплетно размотрити добре и лоше стране аутоматизације послова у тој делатности. Утицаје размотрити свеобухватно: на производни/услужни процес, на послодавце и раднике, на кориснике и друштво у целини, као и на животну средину. Кључни фактори за процену су:

        - Квалитет садржаја - потребно је да садржај буде релевантан за тему, добро обрађен, информативан, оригиналан и не превише опширан. Циљеви постизања доброг квалитета садржаја су да се кроз прављење презентације ученици упознају са начинима проналажења и обраде информација из више извора (што је срж сваког истраживања) и истовремено сазнају што више о области о којој праве презентацију.

        - Квалитет израде - подразумева да је садржај упакован у форму која је публици питка. То значи да ефекти (анимације, звукови исл.) могу да се користе у мери која не омета публику у усвајању садржаја, већ су ту да подрже и анимирају публику, да је терају да прочита нешто ново и занимљиво. Садржај треба да буде откуцан писмено, без грешака у куцању и распоређивању елемената, са што мање граматичких и правописних грешака. На насловној страни стоји назив теме, име и презиме ученика, назив школе и место. На уводном слајду (после насловног) стоји кратак садржај презентације. Ако је презентација интерактивна, навигација кроз презентацију би требало да буде јасна од самог почетка и да се одабрани начин навигације не мења до самог краја презентације. Текст на појединачном слајду не треба да буде преопширан. Пожељно је да текстуални садржај буде подржан сликама или анимацијама који приказују оно о чему је писано.

       - Квалитет презентовања - елемент који се додатно оцењује у финалу. На њима је да покажу да су садржај своје презентације заиста усвојили тако што ће га укратко усмено саопштити, пролазећи кроз презентацију онако како је она иначе замишљена, и потом одговорити на питања комисије. Очекује се да су упознати са детаљима израде презентације, да знају који су извори информација коришћени и да су способни да изнесу неко своје мишљење о теми коју су обрадили. Садржај слајдова не мора да буде изложен од речи до речи како је написано, али се такође не очекује да ученици све информације читају са слајдова, већ да им слајдови служе само као подсетник. Важније је разумевање изложених информација него познавање конкретних чињеница.

Додатне информације и питања: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите ЈаваСцрипт да бисте је видели.

II категорија

Тема: "Иновативна примена софтвера уз друштвене игре"

Задатак: Направити апликацију која је виртуелна допуна друштвене игре.

Опис: Осмислити и развити софтвер који функционише као потпора и допуна некој физичкој друштвеној игри. Ово може да буде апликација која аутоматизује неки напоран рачун, допуњава игру тако што уводи нова правила и механику који не би могли да се изведу без рачунара, виртуелни водич кроз правила игре, визуелизација корака игре, мерач времена, бележница резултата, итд.

Урађена апликација може да буде игра, али само уколико та игра функционише као допуна физичке друштвене игре. Апликација не сме да буде целовита игра сама по себи.

Под друштвеном игром се подразумева било која игра за више од једног играча која се игра на табли, са картама, коцкицама, папиром и оловком и слично, као на пример: Шах, Ризико, Јамб, Catan, Magic The Gathering, DnD, Uno, итд.

Кључна особина овог софтвера треба да буде иновативност, тј. треба тежити томе да се развије апликација која није тренутно присутна на тржишту. Комисија ће узимати следеће особине софтвера у разматрање при оцењивању рада:
- Иновативност
- Техничка сложеност
- Лакоћа коришћења

Додатне информације и питања: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите ЈаваСцрипт да бисте је видели.

III категорија

Тема: "Игра светла и сенке"

Задатак: Режирати, снимити и измонтирати видео и аудио материјал на задату тему.

Опис: 

Тема је полазна основа за кратки видео филм којим кандидати треба да покажу своја лична искуства и промишљања, максимално користећи средства филмског језика.
Комисија ће вредновати техничке и естетске квалитете понуђених филмова према академским стандардима Рачунарског факултета.

Додатне информације и питања: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите ЈаваСцрипт да бисте је видели.

 

Техничке напомене:

  • Такмичари се пријављују у једном кораку: регистрација и слање рада иду одједном. Пријаве ће бити отворене до суботе, 15. фебруара. Не можете се регистровати ако не upload-ујете свој рад.
  • Ограничење величине рада/укупног фајла за upload:
    • I категорија (презентација): 50MB/100MB
    • II категорија (апликација): 500MB/1GB
    • III категорија (видео): 500MB/1GB
  • Рад треба слати као zip архиву која садржи два директоријума:
    • рад - извршна верзија, доступна јавности за гласање,
    • пројекат - сав релевантан изворни код и пројектни фајлови.
  • Пожељно је да презентације буду самосталне (не захтевају инсталиран додатни софтвер).
      • I категорија: Power Point (може се користити и еквивалентни софтвер отвореног кода као што је LibreOffice Impress, али да крајњи производ буду фајлови .pptx, .pptm, .ppsx, .ppsm )
      • II категорија: Апликације могу бити написане у било ком програмском језику, али морају бити компајлиране и извршене на Windows платформи.
      • III категорија: користити следеће софтвере за израду видео фајла: Movie maker, Adobe Premier, VSDV Free Video Editor или HitFilm 4 Express
  • Обратити пажњу на фонтове и све остало што не спада у стандардну инсталацију Windows (dll,...)– ставити их уз апликацију или интегрисати у презентацију, да би се избегли проблеми у приказу.
  • Уз рад обавезно послати изворни кôд, одвојено од извршног или инсталационог фајла.
  • Радови се тестирају на чистој Windows 10 инсталацији
  • Упутство за видео фајлове (III категорија):
    • Трајање: од једног до три минута

    • Видео мора да се покреће на Windows платформи у Windows Media или VLC player-у
    • Дозвољени су сви видови монтаже као и видео из једног кадра 
    • Пропорција: 4:3 или 16:9
    • Формат: mp4, avi, wmv или mov
    • Резолуција: минимална 640x480, максимална 1920x1080 пиксела
    • Frame rate: 24 или 30 fps
Рачунарски факултет Рачунарски факултет 011-33-48-079