RAF Challenge 2025 – позив

Ако знате да направите игрицу, програм, презентацију или видео, желите да проверите своја IT знања и вештине, волите да се такмичите и видите себе у овој области, прихватите изазов и пријавите се на такмичење RAF Challenge 2025!

Такмичење организују Рачунарски факултет у Београду и Друштво математичара Србије, већ четрнаесту годину, а намењено је ученицима средњих школа и гимназија у Србији. Такмичење је индивидуалног типа, а пријављивање такмичара и слање радова је до 16. фебруара 2025. године.

Финале такмичења (одбрана и презентовање радова) одржаће се средином марта 2025. године на Рачунарском факултету (датум ћемо одредити до краја децембра и објавити овде).

Награде: Лаптоп, мобилни телефон, таблет, паметни сат, програмерски курс, графичка табла, екстерни хард диск, антивирус програми, претплата на IT часописе и друге.

Такмичење је подељено у три категорије:

I категорија

Тема: “MR Worldwide – господин који ће ваше путовање учинити незаборавним!”

Задатак: Направити презентацију која описује решење

Опис: Сви ми волимо да путујемо, обилазимо разне дестинације и уживамо у незаборавним тренуцима. Међутим, да би путовање било незаборавно, потребно је да се добро испланира. Планирање често захтева доста истраживања, читање портала и форума, информисање код других који су већ тамо били… Зар не би било сјајно да све то неко испланира за нас?
Све што је потребно да урадимо је да унесемо дестинације које желимо да обиђемо, начин транспорта, која су наша интересовања, шта волимо да радимо у слободно време, која храна нам је омиљена… Другим речима, попунимо “Путничку анкету”, а неко “магично” испланира наше активности, организује време, резервише карте за музеје, препоручи ресторане и све остало што чини једно путовање савршеним.
На вама је да нам откријете ту “магију” иза које се крију разни алгоритми за вештачку интелигенцију и друге паметне методе, а све у циљу проналаска најадекватнијег решења за нашег MR Worldwide-а.

Кључни фактори за процену су:

       – Квалитет садржаја – потребно је да садржај буде релевантан за тему, добро обрађен, информативан, оригиналан и не превише опширан. Циљеви постизања доброг квалитета садржаја су да се кроз прављење презентације ученици упознају са начинима проналажења и обраде информација из више извора (што је срж сваког истраживања) и истовремено сазнају што више о области о којој праве презентацију.

        – Квалитет израде – подразумева да је садржај упакован у форму која је публици питка. То значи да ефекти (анимације, звукови и сл.) могу да се користе у мери која не омета публику у усвајању садржаја, већ су ту да подрже и анимирају публику, да је терају да прочита нешто ново и занимљиво. Садржај треба да буде откуцан писмено, без грешака у куцању и распоређивању елемената, са што мање граматичких и правописних грешака. На насловној страни стоји назив теме, име и презиме ученика, назив школе и место. На уводном слајду (после насловног) стоји кратак садржај презентације. Ако је презентација интерактивна, навигација кроз презентацију би требало да буде јасна од самог почетка и да се одабрани начин навигације не мења до самог краја презентације. Текст на појединачном слајду не треба да буде преопширан. Пожељно је да текстуални садржај буде подржан сликама или анимацијама који приказују оно о чему је писано.

      – Квалитет презентовања – елемент који се додатно оцењује у финалу. На њима је да покажу да су садржај своје презентације заиста усвојили тако што ће га укратко усмено саопштити, пролазећи кроз презентацију онако како је она иначе замишљена, и потом одговорити на питања комисије. Очекује се да су упознати са детаљима израде презентације, да знају који су извори информација коришћени и да су способни да изнесу неко своје мишљење о теми коју су обрадили. Садржај слајдова не мора да буде изложен од речи до речи како је написано, али се такође не очекује да ученици све информације читају са слајдова, већ да им слајдови служе само као подсетник. Важније је разумевање изложених информација него познавање конкретних чињеница.

Додатне информације и питања: komisija01@raf.rs

II категорија

Тема: „Иновативни софтвер за унапређење физичког и/или менталног здравља“

Задатак: Направити апликацију која осликава потенцијал технологије у унапређењу физичког и/или менталног здравља, пружајући алате за побољшање животног стила, као и подршку у достизању индивидуалних здравствених циљева.

Опис: Ваш изазов је да дизајнирате софтвер који подстиче кориснике да унапреде своје физичко и ментално здравље путем иновативних дигиталних решења. То може бити апликација која прати физичке активности, подстиче правилну исхрану, побољшава квалитет сна, пружа технике медитације или помаже у управљању стресом. Апликација може укључивати алате за персонализоване програме тренинга, виртуелне тренере, интерактивне игре или подршку за менталну добробит.

Урађена апликација може да буде игра, алат, веб портал, мобилна апликација, или било која друга врста интерактивног софтвера.

Комисија ће узимати следеће особине софтвера у разматрање при оцењивању рада:

  • Иновативност 
  • Техничка сложеност 
  • Лакоћа коришћења

Додатне информације и питања: komisija02@raf.rs

III категорија

Тема: „Страсти“

Задатак: Режирати, снимити и измонтирати видео и аудио материјал на задату тему.

Опис:  Страст је веома јако осећање према некоме или нечему. Она може бити везана за љубав, али може постојати и професионална страст, према хобију, животна страст и многе друге страсти. Људи су страсни када нечему чиме се баве приписују највећу животну вредност.

Да ли вас обузима нека страст, према некоме или нечему, које су ваше страсти?

Код интерпретације теме узети у обзир кадрове који се могу означити као креативни, аутентични, описни, асоцијативни, футуристички. Комисија ће вредновати техничке и естетске квалитете понуђених филмова или анимације према академским стандардима Рачунарског факултета.

Додатне информације и питања: komisija03@raf.rs

Техничке напомене:

  • Такмичари се пријављују у једном кораку: регистрација и слање рада иду одједном. Не можете се регистровати ако не upload-ујете свој рад.
  • Ограничење величине рада/укупног фајла за upload:
    • I категорија (презентација): 50MB/100MB
    • II категорија (апликација): 500MB/1GB
    • III категорија (видео): 100MB/1GB
  • Рад треба слати као zip архиву која садржи два директоријума:
    • рад – извршна верзија, доступна јавности за гласање,
    • пројекат – сав релевантан изворни код и пројектни фајлови.
  • Пожељно је да презентације буду самосталне (не захтевају инсталиран додатни софтвер).
    • I категорија: Power Point (може се користити и еквивалентни софтвер отвореног кода као што је LibreOffice Impress, али да крајњи производ буду фајлови .pptx, .pptm, .ppsx, .ppsm )
    • II категорија: Апликације могу бити написане у било ком програмском језику, али морају бити компајлиране и извршене на Windows платформи.
    • III категорија: користити следеће софтвере за израду видео фајла или анимације: Movie maker, Adobe Premier, DaVinci Resolve, Adobe Animate, After Effects ili Blender.
  • Обратити пажњу на фонтове и све остало што не спада у стaндардну инсталацију Windows (dll,…)– ставити их уз апликацију или интегрисати у презентацију, да би се избегли проблеми у приказу.
  • Уз рад обавезно послати изворни кôд, одвојено од извршног или инсталационог фајла.
  • Радови се тестирају на чистој Windows 10 инсталацији
    • Трајање: од једног до три минута
    • Видео мора да се покреће на Windows платформи у Windows Media или VLC player-у
    • Дозвољени су сви видови монтаже као и видео из једног кадра 
    • Пропорција: 4:3 или 16:9
    • Формат: mp4, avi, wmv или mov
    • Резолуција: минимална 1280×720, максимална 1920×1080 пиксела
    • Frame rate: Video – 24 или 30 fps, Анимација – 12 или 24 fps

ПРИЈАВИТЕ СЕ!