Student Nikola Šimšić odbranio je diplomski rad na temu „Testiranje sigurnosno-kritičnog koda koriščenjem metode ubrizgavanja greške u ugrađenim (embedded) sistemima u automobilskoj industriji“

Student Računarskog fakulteta Nikola Šimšić je 23. oktobra 2020. godine odbranio diplomski rad na temu Testiranje sigurnosno-kritičnog koda koriščenjem metode ubrizgavanja greške u ugrađenim (embedded) sistemima u automobilskoj industriji pred komisijom koju su činili: mentor dr Petar Bojović i član dr Bojana Dimić Surla.
„Čitava automobilska industrija trenutno se součava sa dramatičnim tehnološkim promenama. Ova promena nastaje dolaskom poptuno novih električnih i elektronskih arhitektura (E/E arhitekture, koja je konvergencija domena: elektronički hardver, mrežna komunikacija, softverske aplikacije i ožičenje, koji se zajedno kombinuju u arhitekturi vozila. Upravljanje motorom, kočenje, upravljanje informacijama, zabavnim sadržajem, i ostale karakteristike komfora i praktičnosti unutar automobila, oslanjaju na električne i elektroničke sisteme i sa njima potpuno nove softverske arhitekture.“ – navedeno je u uvodu.
 
„Ovim radom je dotaknut način na koji se automobilska industrija suočava sa eksponencijalnim rastom kompleksnosti ugrađenih (embedded) sistema. Pokazano je zašto, i na koji način je nastala organizacija AUTOSAR, koja je trenutno ključni faktor u celokupnom razvoju. Pored orijentisanosti ka razdvajanju softvera od hardvera, jako bitan akcenat se stavlja i na pravilnu sistemsku arhitekturu, od krucijalne važnosti da sistem bude stabilan jer se u većini slučajeva ova tehnologija može odraziti na ljudske živote. 

Kako bi se obezbedio stabilan celokupni rad sistema, potrebno je posebnu pažnju posvetiti podrobnom testiranju na svim nivoima, a ovim radom je napravljen osvrt na jedan od aspekata kojim se ova sigurnost obezbeđuje – metod ubrizgavanje greške. Iako dati primerak predstavlja samo delić ove sveobuhvatne teme, prikazan je postupak izvođenja, kao i problematika koja je pokrivena rešenjem. Svi ovi procesi, metodologije i pravila kao npr. navedena u poglavlju 4, postoje kako bi se i u budućnosti industrija uspešno suočavala sa preprekama i razvojom tehnologije obezbedila da ljudski životi budu još zaštićeniji a putovanje od tačke A do tačke B što udobnije, brže i sigurnije“ – zaključio je Nikola.

Fotografije sa odbrane nalaze se u galeriji.

5972-student-nikola-simsic-odbranio-je-diplomski-rad-na-temu-testiranje-sigurnosno-kriticnog-koda-koriscenjem-metode-ubrizgavanja-greske-u-ugradenim-embedded-sistemima-u-automobilskoj-industriji