Studentkinja Nevena Drešević odbranila je svoj diplomski rad na temu „Primena evolucionog računarstva u generisanju lavirinta“

Studentkinja Računarskog fakulteta Nevena Drešević je 29. jula 2020. godine odbranila diplomski rad na temu Primena evolucionog računarstva u generisanju lavirinta pred komisijom koju su činili: mentor dr Jelena Vasiljević i član dr Dušan Vujošević.

„Porast u svakodnevnom broju igara koje koriste strukture kao što su lavirintovi uvodi potrebu generisanja sadržaja koji je inovativan, interesantan i u pravoj meri kompleksan. Proceduralni algoritmi koji se danas koriste stvaraju struktuiran sadržaj koji nema mnogo nepravilnosti i prostora za dalji razvoj. Sama tematika problema traži osobine algoritma koji može da se prilagođava datim kriterijumima i unosi raznovrsnost. Cilj ovog rada je predstavljanje drugačijeg pristupa u generisanju lavirinta, koji se bazira na metodologiji genetskih algoritama i evolucionih strategija. Predložen algoritam za generisanje lavirinta implementiran je u progamskom jeziku Python, a njegova struktura i komponente prikazane su u radu“ – navedeno je u apstraktu.

„Kako broj video igara i mozgalica koje korste koordinatne mreže kao što su lavirintovi raste, potrebno je konstantno stvarati igre koje su dovoljno interesantne i izazovne da održavaju pažnju igrača. Algoritmi koji se danas koriste za generisanje lavirintova su proceduralni algoritmi koji kreiraju pravilne oblike koji nisu pogodni za dizajn soba za igrice i pravljenje zabavnih igara u kojima postoje prepreke i druge vrste ograničenja. Takvim i sličnim algoritmima je još uvek nemoguće kreiranje soba odnosno praznih prostora iz prolaza koji bi se koristili za uvođenje promena u lavirintu i projektovanje terena za video igre. Automatizovano generisanje lavirinta je problem koji ima mnogo različitih parametara koje treba da zadovolji. Zato je u ovom radu predložen potpuno drugačiji pristup u rešavanju ovog problema i analizirana njegova uspešnost“ – zaključila je Nevena.

Tematika problema koji se rešava u radu je takva da ne sadrži previše prostora za dalje optimizacije vezane za samo generisanje lavirinta. Međutim rad pruža mogućnost za proširenje i adaptiranje predloženog algoritma u kreiranju terena i mapa u video igrama. Budući rad istraživaće poboljšanje fitnes funkcije ovde korišćene za stvaranje boljih struktura terena. Neophodno je definisati konkretne osobine terena koje je potrebno kreirati i njima prilagoditi dizajn, zato dalji rad podrazumeva i pronalazak konkretne osobine terena koje je potrebno kreiratii njima prilagoditi dizajn, zato dalji rad podrazumeva i pronalazak konkretne igre za koju se EA može specijalizovati.

Fotografije sa odbrane nalaze se u galeriji.

5894-studentkinja-nevena-dresevic-odbranila-je-svoj-diplomski-rad-na-temu-primena-evolucionog-racunarstva-u-generisanju-lavirinta