Kineska kompanija „Didi“ suspendovala je servis za grupnu vožnju posle još jednog ubistva putnice

Kineska taksi-kompanije „Didi Čusing“, koja vredi 60 milijardi dolara i otkupila je poslovanje kompanije „Uber“ u Kini, privremeno je obustavila servis za grupnu vožnju pošto je u vozilu ubijena putnica. To je druga tragedija koja se dogodila ove godine. Prvo ubistvo se dogodilo u maju. Policija je ove nedelje uhapsila muškaraca koji je optužen da je u petak silovao i ubio dvadesetogodišnju devojku koja se s njim vozila koristeći „Didin“ auto-stoperski servis u provinciji Džeđijang na istoku Kine. „Rojters“ izveštava da je devojka ranije istog dana poslala poruku prijateljici za pomoć pre nego što je nestala.

Vlasti u gradu Lećingu u provinciji Džeđijang su odmah privremeno obustavile servis, da bi i kompanija kasnije izjavila da će obustaviti servis za stopiranje (Hitch) širom zemlje. Ostali (komercijalni) servisi – grupna vožnja i usluge taksi prevoza – nisu obuhvaćeni zabranom. Kompanija je u zvaničnom saopštenju izjavila da joj je žao što će usluga biti obustavljena zbog grešaka koje su nastale njenom krivicom.

Auto-stoperski servis (Hitch) je aplikacija koja vam omogućava da se besplatno povezete sa vozačem koji ide u vašem smeru. Putnicima se predlaže da ostave napojnicu za potrošeni benzin, ali glavna zamisao je bila da se prevoz značajno ubrza. Iako „Didi“ ne naplaćuje tu uslugu, ipak predstavlja strateški potez da bi se privukli, kako putnici, tako i vozači da koriste ostale servise koji kompanija naplaćuje. „Didi“ tvrdi da je u poslednje tri godine obavila preko milijardu vožnji, ali da i dalje postoje ozbiljni bezbednosni problemi.

Prethodno ubistvo se dogodilo pre malo više od tri meseca kad je ubijena stjuardesa u provinciji Henan. Vozač se prijavio na „Didinu“ platformu koristeći nalog svog oca, koji je provereni kompanijin vozač. Posle nemilog događaja, „Didi“ je privremeno obustavila servis na šest nedelja. Pre nego što je ponovo pokrenut, pretrpeo je promene i uvedena su brojna ograničenja. Na primer, vozači u kasnim večernjim časovima ne smeju da povezu putnika suprotnog pola. Pomenuta tragična vožnja u Džeđijangu odigrala se u 13.00 časova, prema navodima policije, što još više zabrinjava.

„Didi“ je u zvaničnom saopštenju izjavila da je navodnog ubicu, koji nema dosije u policiji, „Didijin“ tim za bezbednost već prethodnog dana označio kao opasnog. Putnica se žalila da ju je vozač naterao da se vozi na prednjem sedištu i da je, pošto je napustila vozilo, pratio izvesno vreme. Predstavnik Centra za bezbednost kompanije nije ispoštovao utvrđenu proceduru prema kojoj je morao u roku od dva sata da reši žalbu. Takav postupak je uveden tokom prve obustave servisa kad je „Didi“ utvrdila da se još jedna putnica žalila na ponašanje vozača pre ubistva u maju. „Nemili događaj pokazuje da postoje mnogi nedostaci u procedurama korisničkog servisa, posebno naglašavamo da smo propustili da brzo reagujemo na prethodnu žalbu putnice, ali moramo da spomenemo glomaznu i krutu proceduru deljenja podataka sa policijom. Zbog toga smo svi platili visoku cenu. Molimo snage reda i javnost za saradnju da bismo razvili mnogo delotvornija i praktičnija rešenja i tako se suprotstavili kriminalcima i zaštitili korisničku ličnu i materijalnu bezbednost“, rekla je „Didi“ u saopštenju.

Kompanija je potvrdila da je otpustila dvojicu rukovodilaca, generalnog direktora auto-stoperskog servisa i potpredsednika korisničkog servisa. „Didi“ je obećala da će pokrenuti združeni proces kontrole operacija, što znači da će pozvati javnost i stručnjake da u tome učestvuju. Posle ubistva u maju, kompanija je tvrdila da je rezervisala termin za konsultacije sa priznatim stručnjacima da bi unapredila bezbednosne procese. Iako „Didi“ jedina pruža usluge taksi prevoza pošto je preuzela i integrisala poslovanje „Ubera“ u Kini 2016, ove godine, izgleda, dobija konkurenciju. Naime, pritisak na „Didi“ vrši njen konkurent kompanija „Mejtuan Dijanping“, koja je prvo obezbeđivala lokalne servise, ali nedavno je pokrenula posao usluga podele prevoza kao i podele prevoza biciklima. Kompanija se nedavno prijavila za poslovanje u Hongkongu, a priča se da bi mogla da dobije 4 milijarde početnog kapitala.

Kompanija „Mejtuan“ je u ratu sa kompanijom „Alibaba“ oko tržišta lokalnih usluga, ali nesumnjivo, sad će se posvetiti unapređenju bezbednosti i sigurnosnih mera kako bi istisnula „Didi“ sa tržišta. „Didi“ se iz sve snage trudi da dokaže da je auto-stoperski servis vrlo koristan, ali izgleda da bi u ovom trenutku bilo najbolje zatvoriti ga jer ne može da garantuje sigurnost svojim putnicima.

4992-kineska-kompanija-didi-suspendovala-je-servis-za-grupnu-voznju-posle-jos-jednog-ubistva-putnice