Prekršaji i kazne u mašini za pretraživanje
Do sada smo razmatrali pozitivne signale u Tabeli periodnog sistema faktora SEO optimizacije. Ali postoje i neki negativni faktori koje treba izbeći.
Ne plašite se. Veoma mali broj ljudi koji veruju da su prevarili mašinu za pretraživanje je to stvarno postigao. Teško je slučajno prevariti, a mašine za pretraživanje proveravaju različite signale pre nego što odluče da li neko zaslužuje oštru kaznu.
Pošto je to rečeno, hajde da vidimo šta je to što ne treba raditi!
Tanak ili plitak sadržaj (Vt: “Thin” or “Shallow” Content)
U reagovanju na silne žalbe zbog loših rezultate pretraživanja, Google je izneo svoje ažuriranje “Panda” u februaru 2011. Ovo ažuriranje je usmereno na ono što se opisuje kao “tanak” ili “plitak” sadržaj ili sadržaj kojem nedostaje suština.
Ova kazna na nivou domena usmerena je na sajtove na kojima preovlađuje nebitan i neprikladan sadržaj, pa se u suštini tretira slično kao otvoreni spam.
Sada više nije reč o tome da li je sadržaj relevantan, već jednostavno da li je koristan za korisnike.
Oglasi / Težak početak (Va: Ads / Top Heavy Layout)
Jeste li ikad bili na nekom sajtu gde se stvarni sadržaj teško vidi zbog velikog broja oglasa? Gde je suština?
Na to je usmeren algoritam Page Layout. Matt Cutts, rukovodilac službe Webspam kod Google-a opisuje to na sledeći način: … čuli smo pritužbe od korisnika koji izaberu neki rezultat, a tamo se teško pronađe pravi sadržaj, pa oni nisu zadovoljni doživljajem. Umesto da lutaju po stranici niz gomile oglasa, korisnici žele da odmah vide sadržaj. Zato sajtovi koji nemaju mnogo sadržaja “u gornjem delu” mogu da pretrpe promenu. Ako izaberete neki veb sajt i deo sajta koji odmah ugledate ne sadrži mnogo vidlivog sadržaja ili posvećuje oglasima veliki procenat površine početnog ekrana, to nije prijatno za korisnike. Takvi sajtovi ubuduće neće biti tako visoko rangirani.
Ova kazna, koja se često naziva Težak početak (Top Heavy), rezervisana je za sajtove koji osujećuju doživljaj korisnika tako što postavljaju preterane količine oglasa pre sadržaja.
Zatrpavanje ključnim rečima (Vs: Keyword Stuffing)
To je jedna od najstarijih tehnika spamovanja u analima.Mašine za pretraživanje kažu da na stranicama treba koristiti reči po kojima želite da vas pronađu. OK, daću im ja te ključne reči dok im se ne smuči! Može li 100 puta? U nizu? To ti se sviđa, Google?
U stvari, ne sviđa mu se, nego biste takvim “zatrpavanjem ključnim rečima” mogli da zaslužite kaznu.
Koliko često je “previše”? Za to ne postoji tačan odgovor, ali biste zaista morali da preterate da biste izazvali ovu kaznu. To će se najverovatnije dogoditi ako se ne primenjuje SEO optimizacija, ako neko prosto ne zna, pa mu padne na pamet da ponovi istu reč više puta u nizu, obično na dnu veb stranice.
Sakriven tekst (Vh: Hidden Text)
Kad jednom rešite pitanje ključnih reči, sledeća misao će vam verovatno biti “Zašto da ne sakrijem ovaj tekst koji ljudi ne vole da gledaju”. Mogli biste da ga prebacite u belu boju da se izgubi u odnosu na pozadinu. Ako to uradite, prevarili ste mašinu za pretraživanje.
Mašine za pretraživanje ne vole ništa što je sakriveno. One hoće da vide sve što vidi korisnik. Nemojte sakrivati tekst, pomoću stilova, fontova. pomoću “display:none”, ili bilo kojim sredstvom koje znači da ga običan korisnik ne vidi.
Zaogrtanje (Vc: Cloaking)
Pređimo sada na složenije sakrivanje. Šta mislite o tome da namestite svoj sajt tako da pretraživači vide sasvim drugačiju verziju od one koju vide ljudi?
To se zove zaogrtanje. Mašine za pretraživanje to zaista ne vole. To je nešto najgore što možete da uradite. Do vraga, Google je čak sam sebe kaznio za zaogrtanje. Ozbiljno.
Mada većina ljudi verovatno neće slučajno da prevari mašinu za pretraživanje, nije tako je kada je reč o zaogrtanju. Zato je kazna tako stroga ako vas uhvate da to radite. To je mamac i prevara i smatra se namernim pokušajem da se manipuliše rezultatima pretraživanja.
Plaćeni linkovi (Vp: Paid Links)
Pomenuli smo da je Google sam sebe zabranio, takođe je zabranio Google Japan, kad se otkrilo da to odeljenje kupuje linkove. Na čitavih 11 meseci.
To je duže nego što je kažnjena kompanija JC Penney (3 meseca) 2011. godine. Ali kompanija JC Penney je pretrpela još jednu kaznu pošto je priča o kupovanju linkova obznanjena u velikom članku u New York Times-u.Isto se desilo i nekolicini velikih onlajn cvećara. A Overstock je ocrnjen u članku u Wall Street Journalu.
Godinama traje debata o tome da li Google treba tako agresivno da postupa sa onima koji kupuju i prodaju linkove. Zaključak je da ako hoćete rang na Googlu, morate da poštujete Google-ova pravila — a pravila kažu da nema kupovanja i prodavanja linkova tako da se time prenosi kredit rangiranja u mašini za pretraživanje.
Ako odlučite da zanemarite Google-ova pravila, nemojte očekivati milost ako vas uhvate na delu. I nemojte verovati u programe kada tvrde da je te plaćene linkove nemoguće otkriti. Nije tačno, pogotovo kada toliko reklamnih poziva vode idioti.
Što se tiče Binga, oni zvanično ne kažnjavaju plaćene linkove, ali ne gledaju lepim očima na tu praksu.
Neželjeni linkovi (Vl: Link Spam)
U iskušenju ste da bazate okolo i razbacujete linkove na forume i blogove, sve sa visoko optimizovanim sidrenim tekstom (kao ‘louis vuitton tašne 2013’), uz pomoć automatizovanog softvera? Grozni ste.
To nije SEO, mada nažalost, svi koji ne vole neželjene linkove koje ostavljate za sobom stiču utisak da je to SEO optimizacija. Zato vas SEO optimizatori takođe mrze – i to žestoko. Ako nastavite tako, većina tih linkova vam neće obezbedite kredit koji ste očekivali. Osim toga, možete da se nađete na meti za kaznu.
Ova kazna je u ovoj verziji tabele dobila veću ocenu težine na osnovu napora koje Google ulaže u neutralisanje i kažnjavanje neželjenih linkova i pogotovo ažiriranjem “Penguin”.
Ako budete uhvaćeni u takvim aktivnostima, ili ako je neka beskrupulozna “SEO” kompanija uvalila vaš sajt u nevolju, možete da se odreknete tih linkova na Google-u i na Bingu u nadi da ćete se iskupiti i početi nanovo.
Piraterija/DMCA skidanje (Vd: Piracy / DMCA Takedowns)
Ažuriranje “Pirate” usmereno je na sajtove koji zadiru u autorska prava. Pod pritiskom RIAA (Recording Industry Associate of America) , Holivudskih moćnika i vlade, Google je počeo da kažnjava sajtove koji dobijaju veliki broj DMCA (Digital Millennium Copyright Act) zahteva za “skidanje” sadržaja zbog kršenja autorskih prava.
Malo je verovatno da će većina sajtova morati da se bavi ovim pitanjima, ali trebalo bi se pozabaviti svakim obaveštenjem DMCA Takedown koje se pojavi u nalogu Google Webmaster Tools.