Prvi pogled: Office 2019 – najverovatnije nove funkcije

Microsoft je prilično tajanstven o tome šta stiže u Officeu 2019, ali funkcije koje su se pojavile u Officeu 365 pružaju nagoveštaje. Istražujemo najverovatnije dopune za Office 2019. Približava se vreme za sledeću značajnu reviziju Office verzije koja nije pretplatnička. Očekuje se da će Office 2019 biti objavljen u drugoj polovini ove godine. Microsoft to naziva „večnom“ verzijom Officea jer za nju plaćate jednokratnu naknadu i posedujete je zauvek, a ne dobijate nadogradnje sve dok se ne objavi sledeća glavna verzija. To je razlika u odnosu na Office 365, koji zahteva mesečnu ili godišnju pretplatu i stalno se ažurira. (Za više detalja o različitim verzijama Officea, zajedno sa očekivanim licencama za Office 2019, vremenom izdanja, podržanim verzijama Windowsa i još više, pogledajte „Najčešća pitanja: Office 2019 stiže, evo šta treba da znate, ovde.“)

Microsoft je svojim komercijalnim kupcima objavio prethodni pregled Officea 2019. Jared Spataro, generalni direktor za Office, je u aprilu objavio u blogu da „ažuriranja uključuju nove i poboljšane karakteristike crtanja u aplikacijama, kao što je plutajuća pernica, osetljivost na pritisak i efekti nagiba; moćnija analiza podataka u Excel-u, kao što su nove formule, novi grafikoni i integrisani Power BI; sofisticirane funkcije prezentacije u PowerPointu, kao što su Morph i Zoom. “

Ovo znamo: Office 2019 će biti zasnovan na Officeu 365 i uključiće funkcije iz Officea 365 koje su uvedene nakon objavljivanja Officea 2016 u septembru 2015. Microsoft ne razvija posebnu kodnu bazu za Office 2019, tako da se ne očekuje nijedna funkcija koju Office 365 nema. Polazeći od toga, pregledali smo svako pojedinačno ažuriranje Officea 365, ispitali svaku važnu funkciju, razmotrili Microsoftove komentare, pogledali funkcije predstavljene u prethodnom pregledu Officea 2019 i izveli najbolje moguće pretpostavke o tome koje funkcije možete očekivati u Officeu 2019, kada se bude otpremao. Opisali smo ih u nastavku, uključili detalje o tome kako rade u Officeu 365, a napravili smo snimke ekrana kako biste dobili bolji uvid. Ne možemo garantovati da će naše prognoze biti 100% tačne, ali dobre su šanse da smo blizu.

Imajte na umu da Microsoft stalno ažurira Office 365, a neke buduće ispravke mogu da prođu i u Office 2019. Dakle, redovno proveravajte da li se javljaju nove mogućnosti koje možete očekivati.

Saradnja u realnom vremenu za Excel

Kada je objavljen Office 2016, Word, PowerPoint i OneNote su dobili alate za online sarađivanje. Ovi alati omogućavaju da ljudi u realnom vremenu zajedno rade na dokumentima, pod uslovom da su uskladišteni u OneDrive, OneDrive for Business ili SharePoint Online. U julu 2017. saradnja u realnom vremenu konačno je omogućena za Excel u Officeu 365. Dakle, postoji opravdano očekivanje da se će se pojaviti i u Officeu 2019.

Ako ste koristili Word, PowerPoint i OneNote za saradnju u realnom vremenu, odmah će vam biti poznata Excelova verzija, jer radi na isti način. Kada želite da sarađujete sa drugima u radnoj svesci, vi je otvorite, a zatim pritisnete dugme Share u gornjem desnom uglu Excelovog ekrana. Odatle šaljete pozive drugima da dele radni list.

Kada prihvate poziv i uređuju radnu svesku istovremeno sa vama, vi vidite promene koje oni prave u realnom vremenu putem kursora u boji koji pokazuje njihovo prisustvo u fajlu. (Svaka osoba koja sarađuje dobija drugačiju boju). Vaš kursor se takođe pojavljuje na ekranu kao određena boja i drugi vide promene koje vi pravite. Kada neko radi nešto kao što je unos podataka ili formule u ćeliji, promene se pojavljuju. Stavite svoj kursor na kursor druge osobe, a ime te osobe će se pojaviti iznad njega, što olakšava uvid u to na čemu ljudi rade. Obično se sve ovo dešava u realnom vremenu, mada može postojati nekoliko sekundi kašnjenja ukoliko neko koristi sporu ili nepouzdanu internet konekciju.

Kartografske mape, koje će biti dostupne u Officeu 2019, uvedene su u ažuriranju Officea 365 novembra 2016. godine. Koristite kartografsku mapu kada želite da uporedite podatke u različitim geografskim regijama, kao što su zemlje, regioni, države, okruzi ili poštanski brojevi.

Translator, okno Editor i Researcher za Word

Do sada, skoro svaka funkcija za obradu teksta koju možete zamisliti je ugrađena u Word. Kako Microsoft može nastaviti da ga poboljšava? Jedan od načina, sudeći po dodacima Worda u Officeu 365 u poslednje dve godine, jeste da se bavi čitavim procesom pisanja, a ne samo samim činom pisanja. Postoji razumna šansa da će te promene biti sprovedene u Officeu 2019 kada se on objavi.

Očekujte da će tri ovakve funkcije biti u Officeu 2019: Translator, Researcher i okno Editor. Translator radi tačno ono što kaže i jednostavno se koristiti. Sa njim ćete moći da prevedete reči, fraze i čitavu dokumentaciju iz jednog jezika u drugi. To je deo Microsoftovih planova za izgradnju veštačke inteligencije u celokupnom Office paketu, i koristi ono što Microsoft naziva „Inteligentne usluge“.

Evo kako to funkcioniše u programu Office 365 i kako će verovatno raditi ako prođe u Office 2019. Da biste preveli reči ili fraze, prvo ih izaberete, a zatim pritisnete desnim tasterom miša to što ste izabrali i izaberete Translate iz menija koji se tada pojavi. Ako prvi put koristite Translator ili bilo koju drugu Microsoftovu inteligentnu uslugu, pojavljuje se ekran sa pitanjem da li želite da ih uključite. Pritisnite na Turn On. Ovo se radi samo jednom, za Translator ili bilo koju drugu funkciju koja koristi Intelligent Services.

Uradite to i pojavljuje se okno Translatora. Gornje okno prikazuje vaš izbor, a donje prikazuje prevod. Gornje okno pokušava da identifikuje izvorni jezik, i utvrdio sam da to dobro radi. Međutim, ako ga pogrešno prepozna, jednostavno izaberite pravi jezik. Zatim u donjem oknu izaberite jezik na koji želite da se prevede. Kad to uradite, pojavljuje se prevod. Da biste ga uneli negde u dokument, pomerite kursor na mesto na kojem želite da se pojavi i pritisnite Insert na dnu okna. Takođe možete bilo koji deo prevoda kopirati i umetnuti u dokument, ili u neki drugi dokument.

Da biste preveli ceo dokument, idite na traku i odaberite Review> Translate> Translate document. Pojaviće se okno Translator. Izaberite jezik dokumenta, zatim jezik na koji želite da ga prevedete, i pritisnite dugme Translate. Prevedeni dokument se otvara u novom Word prozoru, koji možete zatim da sačuvate ili da kopirate njegove delove.

Što se tiče Researchera, to je odličan način da se istraživanje vrši direktno unutar Worda. Mnogo je efikasnije od uobičajenog pretraživanja interneta, jer koristi samo informacije iz referentnih materijala i izvora koje Microsoft smatra pouzdanim, a sastavlja ih servis Microsoft Academic Search. Takođe uključuje rezultate iz Wikipaedije i Binga koje smatra pouzdanim.

Da biste ga koristili, izaberite References > Researcher, a okno Researcher se pojavljuje na desnoj strani ekrana. Upišite izraz za pretragu na vrhu ekrana i dobićete listu rezultata. Pritisnite bilo koji da biste došli do stranice pune rezultata iz više izvora, koje možete potom pritisnuti da biste dobili još detalja. Rezultati potiču iz akademskih časopisa, knjiga i pouzdanih veb stranica.

Posebno korisno je to što Researcher integriše svoj sadržaj direktno u Word. Dakle, možete neku kategoriju rezultata da pretvorite u naslov u svom članku. Kada to uradite, dokumentu se takođe dodaje komentar koji uključuje link koji će, kada se pritisne, svima koji čitaju dokument prikazati originalno istraživanje u oknu Researcher. Studenti i naučnici će ceniti to da se citat može dodati direktno iz okna Researcher u vaš dokument. Možete dodati i tekst iz okna Researcher ili dodati tekst i uključiti citat.

Takođe očekujte da se okno Editor pojavi u Wordu 2019. On zamenjuje okno za pravopis i gramatiku i dodaje nekoliko novih funkcija za uređivanje, mada ništa dramatično. On u oknu pokazuje ne samo pogrešno napisanu reč, već i tekst oko nje, što olakšava da se predložena korekcija vidi u kontekstu. Takođe nudi sinonime za predložene korekcije, tako da dobijate širi izbor reči koje biste možda želeli da upotrebite. Konačno, nudi gramatička pravila kao objašnjenje zašto sugeriše tu promenu. Da biste ga koristili, izaberite na traci Review> Spelling & Grammar.

Pored svega toga, Microsoft kaže da će u Wordu Office 2019 biti dostupno sledeće:
• Black theme
• Office zvukovi
• Natpisi i zvučni opisi alatki za učenje
• Tekst-u-govor
• Unapređena dostupnost

AutoSave za Word, Excel i PowerPoint

Ako se AutoSave doda u Office 2019, verovatno se neće mnogo reklamirati, ali to bi mogla da bude najveća štednja vremena i povećanje produktivnosti. Kao što se zaključuje iz imena, on automatski čuva vaše fajlove bez potrebe da vi nešto uradite. Zato nemojte brinuti o padanju sistema, nestanku struje, padanju Officea i drugim nevoljama. Ako nešto krene loše u Officeu, pokriveni ste. Nećete morati da pokušavate da ponovo napravite svoj rad ili da se nadate da ćete ga moći oporaviti koristeći funkciju AutoRecover ugrađenu u trenutnu verziju Officea 2016. (AutoSave već radi u Officeu 365.)

Postoji jedna zamerka na AutoSave: on radi samo na dokumentima koji se čuvaju u OneDrive, OneDrive for Business или SharePoint Online. To je još jedan primer načina na koji vas Microsoft stalno gura da koristite te usluge. AutoSave je znatno drugačiji i bolji od funkcije AutoRecover ugrađene u Office 2016. AutoRecover ne čuva vaš fajl u realnom vremenu, tako da ćete lako gubiti svoj rad. Umesto toga, on svakih nekoliko minuta čuva jedan AutoRecover fajl, tako da u slučaju pada možete pokušati da povratite taj fajl. Međutim, ova funkcija ne funkcioniše uvek (na primer, ako nakon pada ne otvorite Office pravilno, ili ako pad ne ispunjava Microsoftovu definiciju pada). I Microsoft napominje: „AutoRecover je efikasan samo za neplanirane poremećaje, kao što je nestanak struje ili pad sistema. AutoRecover fajlovi nisu projektovani da budu sačuvani kod zakazanog odjavljivanja ili ako se uredno isključujete. “ I, naravno, fajlovi se ne čuvaju u realnom vremenu kao što je to sa AutoRecover-om, pa ćete izgubiti nekoliko minuta rada čak i kada sve ide po planu.

U programu Office 365 AutoSave je podrazumevano uključen, a verovatno će isto važiti i kada se prebaci na Office 2019. Da biste ga isključili (ili ponovo uključili), koristite dugme AutoSave u gornjem levom uglu ekrana. Neki ljudi ponekad isključe funkciju AutoSave jer se plaše da će izvršiti promene koje ne moraju nužno da budu trajne, a kada se AutoSave isključi, oni imaju kontrolu nad tim koje promene treba zadržati. Međutim, i ovde AutoSave ima dobro rešenje: lako možete da se vratite na prethodne verzije fajla, pregledate ih, uporedite ih sa vašom postojećom verzijom i kopirate i umećete iz starijeg fajla u vaš postojeći . Možete čak vratiti celu staru verziju.

Da biste to uradili, kada otvorite fajl, pritisnite na ime fajla na vrhu ekrana. Padajući meni vam pokazuje lokaciju fajla i odeljak Version History. Pritisnite na „See all versions“, a na desnoj strani ekrana se pojavljuje okno Version History sa listom prethodnih verzija fajla, sa vremenima i datumima njihovog poslednjeg snimanja. Pritisnite na „Open version“ i ta verzija se pojavljuje u novom prozoru. Pomerajte sadržaj verzije i kopirajte bilo koji sadržaj koji želite. Ako želite da uporedite staru verziju sa trenutnom verzijom, pritisnite na Compare. Da biste se vratili na tu verziju, pritisnite na Restore.

Imajte na umu da postoji čak i kraći način da se prikaže okno Version History: pritisnite na dugme Version History u gornjem desnom uglu ekrana (izgleda kao sat okružen kružnom strelicom).

Redizajnirana traka, nove boje i ikone, i poboljšana pretraga … možda

Voleli je ili mrzeli, traka je stalno prisutna u Officeu od kada je uvedena u Office 2007. Traka je imala nekoliko kozmetičkih doterivanja tokom godina, ali sada dobija prvu ozbiljnu izmenu u Office Online i Office 365. Novi dizajn će očistiti i pojednostaviti traku, što je donekle ironično, jer je traka prvobitno bila dizajnirana da istakne karakteristike koje bi inače bile nevidljive.

Trenutna verzija trake ima ono što Microsoft naziva „tri linije“ – imena jezičaka na vrhu, a ispod toga dva reda ikona koje predstavljaju različite funkcije, a zatim i ispod toga, strelica koja se može pritisnuti da bi se prikazale grupisane stavke , kao što su Font, Paragraph i tako dalje na kartici Home u Wordu. Novi dizajn će imati samo dve linije – nazive jezičaka i jedan red ikona. Ona ukida grupisane stavke. Međutim, oni koji više vole postojeći dizajn trake imaju opciju da ga koriste.

Nejasno je koji deo pojednostavljene trake će se prebaciti u Office 2019 ili koje aplikacije će je koristiti. U junskom blogu koji opisuje ovu promenu, Microsoft-ov Spataro je rekao da će prva aplikacija koja će je dobiti, biti online verzija Worda, a zatim Outlook za Windows. Ali, Microsoft kaže da sa ovom promenom ide korak po korak. Kada su u pitanju klijentske verzije Worda, Excela i PowerPointa za Windows, „Korisnici imaju puno „stečene memorije“ nastale u ovim verzijama, tako da planiramo da budemo posebno pažljivi sa promenama koje mogu poremetiti njihov rad „, rekao je Spataro.

Microsoft takođe planira da uvede nove boje i ikone u ceo Office, a kompanija radi na novoj funkciji pretraživanja za Office koja koristi mašinsko obučavanje za isporučivanje personalizovanih rezultata pretraživanja na osnovu modela ranijeg korišćenja. Koristeći ono što kompanija naziva „traženje nultog upita“, kada postavite kursor u polje za upit, prikažu se preporuke o tome šta možda tražite. Kao što je slučaj sa trakom, nove boje, ikone i poboljšano pretraživanje će se najpre pojaviti u Officeu online, a kasnije će biti predstavljeni u stonim aplikacijama Office 365, ali nije sigurno da će biti prenete u Office 2019.

Morph, Zoom i Designer za PowerPoint

Aprilski blog post Jareda Spatara o Officeu 2019 napominje da će se u PowerPoint dodati nove funkcije vizuelne animacije, uključujući Morph i Zoom. Na tu listu dodajemo Designer, jer je to dodatna mogućnost koja se javlja u Officeu 365 nakon izdanja Office 2016. PowerPointova kartica Animations vam nudi odlične alatke za kreiranje animacija među slajdovima i unutar slajdova. Ali niko tako ne zamišlja jednostavnost korišćenja, a stvaranje animacija može da bude prilično dugotrajno. Morph vam omogućava prikazivanje kretanja u tranzicijama i unutar slajdova, ali bez potrebe da koristite karticu Animations.

Da biste to uradili, duplirate postojeći slajd, a zatim izvršite izmene dupliranog slajda, kao što je smanjivanje elementa ili elemenata u njemu, njihovo povećavanje, pomeranje na nove lokacije ili njihovo rotiranje. Zatim, kada primenite Morph na slajd, PowerPoint automatski stvara animiranu tranziciju među slajdovima. Na ekranu, to izgleda kao pretapanje (engl. morphing) jednog slajda, pa se stoga tako zove. Da biste ga koristili, odaberite Morph na kartici Animation.

Zoom vam omogućava da jednostavno povežete delove prezentacije tako što ćete napraviti neku vrstu vizuelne tabele sadržaja koja vam omogućava brzo zumiranje od jednog do drugog dela. Kada ste u prezentaciji, izaberite Insert> Zoom, a zatim izaberite slajdove koje želite da budu prikazani na slajdu „Zoom“. Kreira se novi slajd sa minijaturnim prikazima slajdova. Kada predstavljate prezentaciju, možete odmah da skočite na bilo koji slajd pritiskom na njegov minijaturni prikaz.

Što se tiče Dizajnera, to je još jedan primer kako Microsoft planira da koristi veštačku inteligenciju da bi poboljšao Office. Kada na slajd sa tekstom dodate grafiku, Dizajner će pogledati reč i grafiku, pregledati ostatak prezentacije i predložiti rasporede za koje misli da su najpogodniji za taj slajd. Izaberite raspored i spremni ste za nastavak.

QuickStarter za PowerPoint

Još jedna V.I. funkcija koja pojačava PowerPoint je QuickStarter, koji će rado dočekati svi koji su se ikada ukočili suočeni sa praznom tablom prilikom započinjanja prezentacije – što znači većinu nas. On vam daje početak prezentacije tako što vam pomaže da istražujete i napravite nacrt. Počnite tako što ćete upisati temu vaše prezentacije, a zatim birajte listu podtema. Pošto to uradite, on predlaže kompletan skup slajdova koje biste možda želeli da koristite, na osnovu Bing pretraživanja i podataka, kao i informacija dobijenih iz Wikipaedije. Izaberite koje slajdove želite da zadržite, a zatim izaberite izgled slajdova, uključujući temu kompletnu sa grafičkom pozadinom. Dobili ste dobar početak za prezentaciju, a proveli ste na njoj svega nekoliko minuta.

Ne očekujte da će QuickStarter biti savršen za svaku temu. Bilo je pogodaka i promašaja, mada je najčešće uglavnom sve bilo u redu. Da biste koristili QuickStarter, kada kreirate novu prezentaciju, pritisnite ikonu QuickStarter i počnite odatle.

Nove funkcije crtanja za Word, Excel i PowerPoint

Microsoft mnogo veruje u crtanje – omogućava ljudima da koriste pisaljke za pisanje na uređajima osetljivim na dodir u što je moguće više aplikacija. Vi fizički crtate na ekranu pomoću prsta, olovke ili miša, birajući jednu od više ponuđenih pisaljki za ekran sa različitim bojama i debljinama. Kompanija je često poboljšavala mogućnosti crtanja u Officeu 365, a planira da ih doda i u Office 2019.

Kompanija je rekla da će dodati karakteristike „kao što su osjetljivost na pritisak, efekti naginjanja i ponavljanja“, pa očekujte da to bude i u Officeu 2019. Takođe je opravdano očekivati da će Microsoft dodati mnoštvo različitih inženjerskih alata koji su uvedeni u Office 365, kao što je mogućnost uređivanja dokumenata u Wordu pomoću pisaljke – precrtavanje teksta da bi se obrisao, zaokruživanje za odabir teksta i još mnogo toga; mogućnost premeštanja i promene veličine predmeta pomoću pisaljke u svim Office aplikacijama; kao i razni efekti mastila, uključujući metal i efekti kao što su duga, galaksija, lava, okean, zlato i srebro. Verovatno će i u Officeu 2019 biti puno novih pisaljki i boja, s obzirom da su uvedeni u Office 365.

Takođe, očekujte da se funkcija Ink Replay pojavi u celom Officeu 2019, kao što je to bilo u Officeu 365. To je posebno korisno ako dođete do dokumenta sa mnogo crtanja po njemu i malo vas zbunjuje svrha tog crtanja. Na kartici Draw, izaberite Ink Replay i ponoviće se sve crtanje koje je obavljeno na stranici, od početka do kraja. Na taj način možete pokušati da pratite logiku i razmišljanje koje je dovelo do crtanja.

Dodaci za PowerPoint i Outlook

U Officeu 2019 će se pojaviti i drugi dodaci. Evo šta će biti novo u programima PowerPoint i Outlook, prema blogu Jareda Spataroa iz aprila:

PowerPoint
• Unapređene mogućnosti zooma koje koriste PowerPoint funkciju Morph
• Mogućnost upravljanja ikonama i SVG i 3D slikama
• Mogućnost da se koristi plutajuća pernica koja vam omgućava da premeštate objekte pomoću pisaljke

Outlook
• Ažurirane kartice kontakata
• Office 365 Grupe
• @mentions
• Fokusirano prijemno sanduče
• Paketi kartica za putovanje

Posle Officea 2019

Konačna napomena o Officeu 2019 u celini: Postoji šansa da će ovo biti konačna „večna“ verzija Officea, a nakon toga će Office biti isključivo za pretplatu, kao što je Office 365. Microsoft još nije doneo odluku, kao što dokazuje ovaj stav u najčešćim pitanjima o Officeu 2019: Hoće li biti trajnih verzija posle 2019? Kao standardnu praksu, Microsoft očekuje da nastavi da procenjuje potrebe klijenata i trendove u industriji kako bi utvrdio plan budućih verzija svojih proizvoda i usluga.

Gde dobiti više informacija

Za sve detalje o trajnim verzijama Officea, kao što su Office Professional Plus 2016 i Office Professional 2016, pogledajte „FAQ: Office 2019 is coming; here’s what you need to know“ (sve što treba da znate). A da biste dobili detalje o svakoj ispravci Officea 365, bez obzira na to koliko je mala, idite redovno u „Office 365: A guide to the updates“ (vodič za ažuriranja).

Izvor: ComputerWorld

4935-xa-prvi-pogled-office-2019-najverovatnije-nove-funkcije-xa