Kompanija Nikola Motor – sa električnih na vodonična vozila

Kompanija Nikola Motor prelazi sa potpuno električnog vozila od 2000KS sa 18 točkova na vodonične gorivne ćelije! Nikola će čak za svoj proizvodni pogon koristiti vodonično gorivo dobijeno pomoću sunčeve energije. Pošto je ranije ove godine objavila da gradi hibridni kamion poluprikolicu od 2.000 konjskih snaga, kompanija Nikola Motor Co. danas otkriva da će se kamion umesto toga napajati sistemom sa vodoničnim gorivnim ćelijama.

Pravljen po porudžbini, vodonično-električni 18-točkaš sa gorivnim ćelijama od 800 volti, vozilo klase 8 sa nosivošću od 40 tona (80.000 funti), biće moćnije od svih drugih proizvodnih dizel kamiona na drumu, tvrdi kompanija.

Kompanija Nikola Motor Co. je nudila skoro 400.000 litara (100.000 galona) besplatnog prirodnog gasa za prvih 5.000 rezervacija za Nikola One. Kompanija je već primila 7.000 rezervacija. Osnivač i direktor Nikola Motora, Trevor Milton, je takođe objavio da će prikazati električnu poluprikolicu klase 8 sa nadimkom „Nikola One“ drugog decembra u Solt Lejk Sitiju. Kamion će u maloprodaji koštati 375.000 dolara, što je skoro dvostruko više od cene za standardnu dizel poluprikolicu. Kompanija će nuditi lizing plan od 4.000 do 5.000 dolara mesečno, zavisno od konfiguracije i opcija koje kupac izabere.

Poluprikolica je prvobitno trebalo da ima litijum-jonsku bateriju od 320 kWh, uz turbinu od 150 galona za razna goriva (engl. fuel-agnostic), koja može da se podesi za rad na različite vrste goriva, uključujući dizel ili naftu. Standardni model je trebalo da ima rezervoar za prirodni gas. U trenutku postavljanja ovog članka kompanija nije odgovorila na zahtev za više informacija o opcijama goriva. U maju je kompanija Nikola počela da prihvata rezervacije od 1.500 dolara za Nikola One sa mogućnošću povraćaja, nudeći 100.000 galona besplatnog prirodnog gasa za prvih 5.000 rezervisanih kamiona. Taj prirodni gas je trebalo da se preuzima putem mreže stanica za komprimovani prirodni gas (CNG – compressed natural gas) svuda u SAD.

U junu, kompanija je izjavila da ima preko 7.000 plaćenih rezervacija što bi značilo prodaju kamiona od 2,3 milijarde dolara kod isporuke. Kao traktor prikolica sa napajanjem na vodonične gorivne ćelije, to će ipak biti električno vozilo. Vodonične gorivne ćelije proizvode električnu energiju koja napaja električni motor ovog vozila. Mada će Nikola One imati do 2.000 Ks, njemu će verovatno najčešće biti dovoljno 400 do 500 Ks za vuču opterećenja. „Razlog za povećanje konjskih snaga je to što sa električnim motorom, za razliku od dizel motora, koristite samo koliko vam treba, pa će vam najčešće biti potrebno tek 400 do 500 konjskih snaga od tih 2.000,“ rekao je portparol kompanije Nikola Motor Co. u jednoj e-poruci kao odgovor na pitanje časopisa Computerworld. „Sa električnim motorom vi ne trošite energiju koju ne koristite. Ali kada krenete uzbrdo … sa tim dodatnim konjskim snagama, električni motor vam omogućava penjanje punom dozvoljenom brzinom.“

Nikola Motors takođe tvrdi da će kamion postizati skoro 20MPG (14,1 litara na 100 km) vodoničnog goriva sa nultom emisijom pod punim opterećenjem, što je više od svih državnih ograničenja postavljenih za sledećih 10 godina, uključujući nedavno najavljene GHG standarde za drugu fazu Agencije za zaštitu životne sredine. Novi standardi, koji počinju sa modelom godine 2021 i kulminiraju standardima za model godine 2027, zahtevali bi smanjenje potrošnje goriva za traktore prikolice čak za 24%. Početak u Solt Lejk Sitiju takođe planira proizvodnju vodoničnog goriva u vlastitim solarnim farmama sa nultom emisijom. Očekuje se da će svaka solarna farma proizvoditi preko 100 megavata i da će pomoću elektrolize praviti vodonik od vode.

“ Čak i naši proizvodni kapaciteti će praviti vodoničnu energiju sa nultom emisijom,“ rekao je Milton u jednoj izjavi. „Želja da se postigne 100% nulta emisija u SAD i Kanadi je kritičan deo naših dugoročnih napora u inženjeringu i zaštiti životne sredine, ne samo po tome kako će vozila trošiti energiju, već takođe i u proizvodnji te energije.“ Nikola planira mrežu od preko 50 vodoničnih stanica u celoj zemlji preko koje će klijenti početi da uzimaju gorivo do 2020. Tako će Nikola Motor Company postati prva kompanija na svetu sa 100% nultom emisijom od proizvodnje energije do transporta do potrošnje, kako tvrdi Milton.
„Oprostite se od dana prljavog dizela i posle tretmana u tržištu teških prikolica klase 8,“ rekao je Milton.

4163-kompanija-nikola-motor-sa-elektricnih-na-vodonicna-vozila