Kalifornijski uslužni program koristi vazdušnu fotografiju visoke rezolucije i računarsko viđenje za identifikaciju područja povećane opasnosti od požara. 2018. godine šumski požar izazvan neispravnim električnim dalekovodom u vlasništvu kompanije Pacific Gas & Electric (PG&E) besneo je kroz okrug Butte u severnoj Kaliforniji, usmrtivši 85 ljudi i uništivši skoro 19.000 zgrada. U junu ove godine, izvršni direktor i predsednik PG&E Bill Johnson, u ime komunalnog preduzeća, priznao je krivicu po 84 tačke nehotičnog ubistva i jednoj teškoj tački za nezakonito podmetanje požara u Višem sudu okruga Butte. Nakon tog požara, PG&E, koji opslužuje 5,2 miliona domaćinstava u severnoj Kaliforniji, krenuo je u razvoj softverskog paketa veštačke inteligencije koji koristi računarsko viđenje koje mu pomaže da identifikuje područja sa visokim rizikom od požara. Pod nazivom Sherlock Suite, to rešenje je pomoglo da PG&E automatizuje nadzor svoje terenske opreme. „Sherlock Suite omogućava inspektorima da na radnoj površini označe potencijalne probleme sa opremom na slikama visoke rezolucije, dalje obučavajući modele računarskog viđenja za automatsko otkrivanje potencijalnih problema i dodajući metapodatke kako bi omogućili pretragu ovih slika u celom preduzeću“, kaže Kunal Datta, menadžer proizvoda za Sherlock Suite u PG&E.
PG&E je za paket Sherlock Suite dobio nagradu CIO 100 za IT izvrsnost.
Automatizacija nadzora
Posle požara, PG&E je snimio više od 2 miliona slika 50.000 tornjeva za prenos električne energije koristeći vazdušne fotografije. Angažovao je 150 desktop inspektora iz cele zemlje da pregledaju slike. Inspekcije su u početku vršene koristeći foldere na deljenom disku, sa priručnicima na papiru, sistemima zastarelih mapa i Excel tabelom koja se koristila za praćenje rada. „Program inspekcije za zaštitu od požara predstavlja prvi put da je PG&E vodio daljinsku inspekciju koristeći vazdušne snimke u tolikom obimu“, kaže Datta. Ručni postupak je patio od dugog vremenskog odlaganja od snimanja slike do pregleda, a sami pregledi su trajali dugo. U januaru 2019. PG&E je formirao tim Sherlock. Tim je tokom programa inspekcije intervjuisao inspektore, nadzornike, stručnjake za oblast, vođama i drugima kako bi pronašao mogućnosti da se proces pojednostavi i automatizuje.
„Praćenje rada od leta do završetka inspekcije zahtevalo je ručni unos podataka tokom celog procesa“, kaže Datta. „Smanjenje rizika od požara je prioritet za PG&E, pa je stoga skraćenje vremena za inspekciju – kao i trajanja same inspekcije – i povećanje revizije tokom procesa inspekcije prepoznato kao važno područje za poboljšanje.“ Tokom celog razvojnog procesa, Datta kaže da je njihov tim – koji se sastoji od stručnjaka za podatke, programera, inženjera podataka, upravljača proizvodnje i dizajna – održavao stalni kontakt sa zainteresovanim stranama kako bi razumeo probleme iz njihove perspektive. „Ključni deo naše filozofije je tesna saradnja sa našim poslovnim partnerima. Mi ne pravimo stvari za naše poslovne partnere – mi ih gradimo zajedno sa njima“, kaže Datta. „Ovaj nivo angažovanosti pomaže nam da pronađemo male korake koji se mogu testirati i za koje zatim dobijamo povratne informacije. Ključ za prepoznavanje prave stvari za izgradnju, za nas, je da se pobrinemo da imamo čvrstu povratnu vezu sa našim korisnicima.“
Iteracije – i upravljanje očekivanjima
Tim je u martu 2019. godine postavio beta verziju za malu grupu inspektora i preselio čitav tim inspektora u Sherlock do maja 2019. godine, iako i dalje dodaje funkcije. „Stalno gradimo. Ne postoji istinsko „gotovo“ stanje“, kaže Datta. „Postavljamo nova izdanja više puta nedeljno sa malim promenama o kojima neprestano dobijamo povratne informacije. Koristimo Scrum, tako da tim ima dvonedeljni pregled sprinta sa svim zainteresovanim stranama gde predstavljamo šta smo radili u poslednjem sprintu i šta ćemo raditi u sledećem, pazeći da posle ostavimo dovoljno vremena za povratne informacije i diskusiju.“ Veb aplikacija Sherlock omogućava inspektorima da gledaju fotografije i obeležavaju na njima probleme koje pronađu. Oznake se koriste kao etikete za obuku modela računarskog viđenja, koji zatim nude inspektorima predviđanja preko Sherlocka. Inspektori daju predviđanju palac gore ili palac dole, što dalje usavršava modele. Paket automatski označava standardne tačke potrebne za pregled usklađenosti. Koristeći žargon koji je ustanovilo Društvo inženjera automatizacije (SAE) za razgovore o nivoima automatizacije u samovozećim automobilima, Datta objašnjava da je PG&E trenutno u procesu prelaska sa nivoa automatizacije 0 (bez automatizacije, ručni procesi) na nivo automatizacije 1 (automatizovana pomoć). On napominje da je kritičan izazov smanjiti očekivanja.
„Kad kažemo da koristimo veštačku inteligenciju, ljudi se uzbude. To je svakako dobra stvar, ali to takođe znači da očekivanja mogu biti u širokom rasponu“, kaže Datta. „Kad pomislimo na VI, neki ljudi skaču pravo na očekivanje automatizacije nivoa 5 i pitaju kada ćemo stići do njega.“ Datta napominje da u svakoj prezentaciji drži nekoliko slajdova pod nazivom „Osnove mašinskog obučavanja“ kako bi obezbedio da svi shvate da je veštačka inteligencija matematika, a ne magija. Paket Sherlock Suite je već dramatično smanjio vreme nadzora i vreme do nadzora, a Datta kaže da se obe metrike stalno poboljšavaju kako tim uvodi nove funkcije. Paket je takođe omogućio organizaciji Electric Operations da pretražuje slike, a Datta kaže da se i drugi delovi preduzeća interesuju za ove modele jer počinju da uviđaju nove prilike kao rezultat mogućnosti koje je stvorio Sherlock.
Izvor: CIO Insider