Dobar korisnički interfejs lako pridobija kupce i lako se koristi. Drugim rečima, dobar je i za poslovnu stranu i za one koji ga koriste. Ovde je jedan radni spisak ideja koje aktivno testiramo i ekskluzivno pišemo o njima. Pred nama je još dug put. Mi stalno učimo po čemu su neki korisnički interfejsi bolji, tako što isprobavamo ove ideje u različitim kombinacijama na pravim projektima optimizacije. Istovremeno, naši izvrsni klijenti nam dozvoljavaju da prenosimo detaljne priče o optimizacijama od kojih možete da učite. Dugoročno, naš cilj je da napravimo jedno spremište svedočenja koje će jasno pokazati koje ideje su se pokazale više a koje manje korisnim. Nadamo se da će to drugima olakšati život.
1. Raspored u jednoj koloni umesto više kolona
Raspored u jednoj koloni vam daje bolju kontrolu nad pričom. Trebalo bi da bude u stanju da vodi čitaoce na predvidljiv način odozgo naniže, dok pristup sa više kolona postavlja dodatni rizik odvraćanja od osnovne svrhe vaše stranice. Vodite ljude jednom pričom i istaknutim pozivom na akciju na kraju.
2. Davanje „poklona“ umesto kraja prodaje
Ljubazan potez kao što je davanje poklona klijentu može da bude prava stvar. Međutim, u pozadini je poklanjanje takođe efikasna taktika ubeđivanja zasnovana na pravilu reciprociteta. Očigledno koliko i zvuči, ako ste ljubazni prema nekome ponudom neke male
pažnje to može kasnije da vam se vrati kao korist.
3. Spajanje sličnih funkcija umesto da fragmentirate korisnički interfejs
Tokom vremena, lako ćete nenemerno napraviti više odeljaka, elemenata ili alatki koje sve obavljaju istu funkciju. To je osnova entropije – stvari vremenom počnu da se razilaze. Obraćajte pažnju na duplikate funkcionalnosti označene na različite načine, pošto to opterećuje vaše potrošače. Često, što je veća fragmentacija korisničkog interfejsa, kriva učenja je viša. Razmotrite povremeno osvežavanje korisničkog interfejsa spajanjem sličnih funkcija.
4. Društveno dokazivanje umesto da pričate o sebi
Društveno dokazivanje je još jedna odlična taktika ubeđivanja koja može direktno da se primeni na povećanje mogućnosti pridobijanja kupaca. Kada se vidi da vas drugi podržavaju i govore o vašoj ponudi, to je odličan način da se podstakne poziv na akciju. Probajte preporuku ili prikazivanje podataka koji dokazuju prisustvo drugih.
5. Ponavljanje prvobitne akcije umesto da je prikažete samo jednom
Ponavljanje poziva na akciju je strategija koja bolje odgovara za duže stranice, ili ponavljanje na mnogim stranicama. Sigurno ne želite da se vaša ponuda prikazuje 10 puta na istom ekranu i da nervira ljude. Međutim, duge stranice postaju uobičajene, pa nestaje potreba da se sve stisne „ispred presavijanja“. Ne smeta da se stavi jedan kratak aktivan element na vrh i drugi istaknut na dno. Kada čovek dođe do dna, on stane i misli šta dalje da radi – potencijalno dobro mesto da se uputi ponuda ili zaključi posao.
6. Jasno izabrani stilovi za potvrdu umesto nejasnih
Vizualno stilizovanje kao što je boja, dubina i kontrast može se koristiti kao pouzdan signal koji pomaže ljudima u kretanju po vašem interfejsu: gde se nalazim i gde mogu da odem. Da biste to jasno saopštili svojim korisnicima, stilovi vaših aktivnih akcija (linkova, dugmadi), selektovanih elemenata (izabranih stavki) i običnog teksta moraju jasno da se razlikuju a zatim se konzistentno primene u celom interfejsu. U ovom vizuelnom primeru, ja sam odabrao plavu boju za sve što može da se pritisne, a crnu za sve što je izabrano ili označava gde se nalazimo. Kada se to pravilno primeni, ljudi će lakše naučiti i koristiti te nagoveštaje za kretanje po vašem interfejsu. Nemojte ljudima da otežavate mešanjem ova tri funkcionalna stila.
7. Preporučivanje umesto da nudite jednak izbor
Kada se pokaže više mogućnosti za biranje, nije loše istaći jedan predlog, jer nekim ljudima treba mali podsticaj. Mislim da postoje psihološka ispitivanja koja dokazuju da što se nudi više izbora, sve su manje šanse da se donese odluka i da se postupi po njoj. Kao sredstvo protiv paralize izbora, probajte da neke opcije naglasite i istaknete više nego druge.
8. Poništavanje odluka umesto da zahtevate potvrđivanje
Zamislite da ste upravo pritisli dugme ili link neke akcije. Dugme za poništavanje poštuje porvobitnu nameru čoveka da se prvo i pre svega akcija dešava glatko. Naprotiv, zahtev za potvrdu nagoveštava da korisnik ne zna šta radi jer se uvek dovodi u pitanje šta je hteo. Pretpostavio bih da ljudi postupaju uglavnom namerno, a samo u retkim situacijama greškom. Koliko su zahtevi za potvrdu neefikasni i ružni vidi se kada korisnik mora više puta da ponavlja akciju i više puta se traži da potvrdi zahtev – nehuman doživljaj. Pružite vašem korisniku osećaj da drži stvari pod kontrolom tako da mu gde god je to moguće dozvolite da poništi akciju, a ne da stalno tražite potvrdu.
9. Kažite za koga je umesto da nudite svima
Da li nudite svima ili ste precizno birali publiku? Ovo je ideja za pridobijanje kupaca u kojoj biste eksplicitno naveli kome je tačno namenjen vaš proizvod ili usluga. Ako saopštite kriterijume za izbor potrošača, mogli biste bolje da se povežete sa njima i istovremeno nagovestite izvestan osećaj ekskluzivnosti. Naravno, sa ovom strategijom postoji rizik da odbijete neke potencijalne kupce. S druge strane, transparentnost gradi poverenje.
10. Upravljajte umesto da ste neodlučni
Svoju poruku možete da uputite neodlučno drhtećim glasom, ili sa pouzdanjem. Ako poruke završavate znakom pitanja, izrazima kao što su „možda“, „zainteresovani?“ i „hoćete li?“, znači da biste najverovatnije mogli da budete nešto autoritativniji. Ko zna, možda u svetu optimizacije pridobijanja kupaca ima malo više prostora da se ljudima kaže šta da rade.
11. Veća kontrast umesto sličnosti
Ako su vam pozivi akcija malo upadljiviji i raspoznatljivi u odnosu na elemente oko njih, vaš korisnički interfejs će biti snažniji. Kontrast vaših osnovnih poziva akcija možete lako da povećate na niz načina. Pomoću tona, mogu određeni elementi da izgledaju tamniji od drugih svetljijih. Pomoću dubine, može jedna stavka da izgleda bliže dok ostali sadržaj izgleda udaljeniji (ovde je reč o senkama i prelivima). Konačno, možete takođe da birate komplementarne boje iz kruga boja (npr: žutu i ljubičastu) i još više pojačate kontrast. Sve zajedno, veći kontrast između poziva akcija i ostatka stranice treba razmotriti.
12. Lično umesto uopštenog
Predstavite sebe i svoj proizvod imenom, slikom ili poreklom. To je jedan način da vaša komunikacija bude ličnija. Svakako je dobar uvod da pomenete zemlju, ili grad odakle ste. Čak i kada je to virtuelno, moglo bi da deluje prijateljski. Često, ako kažete gde se vaš proizvod pravi to predstavlja dobru šansu da izgleda kvalitetniji. Dobitna kombinacija.
13. Smanjite broj polja u obrascu umesto da tražite previše
Ljudi u suštini imaju otpor prema napornim zadacima, pa isto važi i za popunjavanje obrazaca. Svako polje koje zahtevate povećava rizik od toga da se posetilac okrene i odustane. Ne kucaju svi istom brzinom, a kucanje na mobilnim uređajima još uvek je uglavnom gnjavaža. Proverite da li je svako polje zaista neophodno i uklonite sva koja možete. Ako zaista imate mnogo opcionih polja, razmislite o njihovom premeštanju na stranu odvojenu od obrasca za prijavljivanje. Toliko je lako pretrpati obrazac, a manji broj polja bolje privuče kupce.
14. Povećjte broj opcija umesto da ih krijete
Svaki padajući meni koji koristite, krije niz akcija i zahteva napor da ih se otkrije. Ako su te sakrivene opcije bitne za ono što vaši posetioci rade, mogli biste da razmislite o tome da ih malo više izložite. Probajte da ostavite padajuće menije za predvidive opcije za koje nije potrebno dodatno učenje, kao što su reference datuma i vremena (npr: kalendare) ili geografski pojmovi. Ponekad padajući meniji mogu da odgovaraju za interfejse ako se više puta javljaju – akcije koje čovek vremenom stalno koristi (npr: meni akcija). Pazite da ne koristite padajuće menije za osnovne stvari na putu za pridobijanje kupaca.
15. Pazite na kraj
Duplo dno je ubistvo za pridobijanje kupaca. Da, dugačke stranice sa pomeranjem sadržaja su odlične, ali pazite da posetioci ne steknu utisak da se stranica završava negde između odeljaka gde nije kraj. Ako sadržaj vaših stranica može da se pomera, probajte da uspostavite vizuelni šablon ili ritam na koji korisnik može da se osloni i da čita dalje. Osim toga, obratite pažnju na velike razmake oko mesta gde može da se javi prekid (naravno, mislim da intervale kod različitih veličina uređaja).