Kompanija Google mnogo ulaže u veštačku inteligenciju i mašinsko učenje, o čemu svedoči i njena I/O konferencija za programere koja je održana u maju.
Ako vam je dosadilo da pretražujete mnogobrojne poruke elektronske pošte da biste pronašli onu koju tražite, Gmail ima dobre vesti za vas. Aplikacija uvodi novu funkciju koju pokreće veštačka inteligencija, a koja će vam omogućiti da pretraživanje bude preciznije i efikasnije.
Prema objavi koju je kompanija postavila na svom blogu, korisnici mobilne Gmail aplikacije, uskoro će moći da vide odeljak top results kada budu pretraživali stare poruke ili priloge u svojoj aplikaciji. Google algoritmi za mašinsko učenje će pokretati taj odeljak i koristiće termin za pretraživanje, neke nedavne e-poruke i druge „relevantne faktore“ da bi pronašli ono što tražite.
Kompanija je napomenula da je ta funkcija „veoma tražena“ i da će biti dostupna svim korisnicima mobilne Gmail aplikacije u naredne dve nedelje. Objava se odnosi isključivo na mobilnu verziju Gmaila, ali nismo sigurni da li će verzija zasnovana na pretraživaču uključivati dodatnu funkciju top results.
To nije jedino ažuriranje koje je kompanija Google nedavno najavila. Pretraživački gigant je takođe otkrio svoje planove da uvede novu funkciju režima Viewer u svom servisu za video-komunikaciju Google Meet. Ta funkcija će omogućiti korisnicima da odrede učesnike kao „gledaoce“ kada kreiraju pozivnice za Kalendar. Gledaoci na sastanku su učesnici koji ne mogu da dele svoj audio ili video tokom sesije. Prema rečima kompanije, uvođenje režima gledaoca ima za cilj da smanji ometanja i podstakne fokusiranu atmosferu tokom opsežnih sastanaka. Primenom tog režima, audio prekidi koji ometaju učesnike u video-konferencijama će se smanjiti i tako omogućiti svima da se u potpunosti usredsrede na govornika i sadržaj sastanka.
Kompanija ulaže značajna sredstva u veštačku inteligenciju i mašinsko učenje, o čemu svedoči njena I/O konferencija za programere u maju, gde je najavila nekoliko novih funkcija i usluga veštačke inteligencije. Neke od njih uključuju LaMDA, model prirodnog jezika koji može da razgovara o bilo kojoj temi; MUM, objedinjeni model za više zadataka koji može da razume složene upite u tekstu, slikama i video-zapisima; i Bard, AI chatbot koji može da generiše prirodne odgovore na osnovu konteksta.
Google se takođe suočava sa konkurencijom u oblasti veštačke inteligencije, kao što je OpenAI, koja je objavila svoj popularni model ChatGPT u novembru 2022. godine. ChatGPT je sistem generativne veštačke inteligencije koji može da proizvede koherentne i zanimljive tekstove o različitim temama. Izveštaji navode da Google žuri da uhvati korak sa ChatGPT-om i planira da u doglednoj budućnosti integriše Bard u svoj pretraživač. S obzirom na sve što smo naveli, čini se da je kompanija čvrsto odlučila da veštačka inteligencija postane sastavni deo njenih proizvoda i usluga. Ostaje da se vidi da li će to poboljšati korisničko iskustvo ili izazvati etičku zabrinutost. Ipak, jedno je sigurno. Veštačka inteligencija je tu, a Google želi da bude na čelu njenog napretka i razvoja.